hallo,
de prijzen van de garages varieren nogal. ook krijg ik te horen dat de spanrollen (samen 360 piek) vaak tegelijk vervangen moeten worden. samen met 175 gulden voor de riem, dus al 500 gulden materiaal. dan komt er 4 tot 6 uur a 100 gulden arbeidsloon bij. OEF! of ja, die BTW!!
kan die voordeliger?
Kwa materieel moet je nooit bezuinigen op dit soort essentiele onderdelen. Vervang altijd je spanlager(s) tegelijk met je distributie snaar. Bij mijn neef zijn 11 is dat lager een keer vastgelopen op de A1,
snaar gebroken, motor in de soep.
Tja kwa arbeidsloon kan je wel besparen, probeer een simpele niet dealer garage ergens, vraag eens wat het kost om je snaar te laten vervangen. Doe het in ieder geval niet bij renault als je geld wilt besparen.
snaar gebroken, motor in de soep.
Tja kwa arbeidsloon kan je wel besparen, probeer een simpele niet dealer garage ergens, vraag eens wat het kost om je snaar te laten vervangen. Doe het in ieder geval niet bij renault als je geld wilt besparen.
-
Kwaliteit qua materiaal is uiteraard gewenst. Maar kwaliteit qua inbouwen net zo lijkt mij! 
tjsa...en het is al zo'n dure maand
succes iig

tjsa...en het is al zo'n dure maand

succes iig
Toen mijn 19 de ton had berijkt heb ik die riem ook laten vervangen en ook de multie riem.
Samen met alle vloeistoffen en olieen.
Het koste mij toen iets van 1100 piek.
En dat was wel bij de Reno dealer.
Mzzl...
Samen met alle vloeistoffen en olieen.
Het koste mij toen iets van 1100 piek.
En dat was wel bij de Reno dealer.
Mzzl...
Ik heb het hier in de buurt ook wel eens gevraagd bij de Renault-dealer. Dan kwam het op 600 piek ex spanrol, maar dus wel met riem en montage. Omdat je er bij een 19 vrij eenvoudig bij kunt moet het in 2 uurtjes echt wel kunnen.
-
fl.1500- zegt menner renault heb het vandaag bij een kennis gedaan voor fl.150-
RED FIVE BURNIN' ALIVE!!
Tja, maar dat heb je altijd als je het bij een merkdealer laat doen. Een dealer is bij voorbaat al duurder dan een niet dealer. en in dit geval staat er ook nog eens renault op de luifel van de dealer. Ja neem dan maar een dikke portemonnee mee. Het voordeel van de dealer is dat er originele onderdelen worden gebruikt, en dat het GOED gebeurt, en je hebt garantie.
en zo heb ik dus even rondgebeld, voor mijn clio 1.4 is het vervangen van de ditribriem en spanrollen, het hele zwikkie bij mekaar niet zo gek duur. voor 250 uuro incl btw (en heb ik ook even t riempie van de dynamo laten vervangen) bij de plaatselijke hyundai dealer!!On 2001-12-30 13:10, ARJEN
wrote:
Die 600 piek die ze mij opgaven was ook bij een Renaultdealer. Dus 1500 piek lijkt me vrij prijzig. Ze zeggen wel dat ze standaardprijzen hanteren, maar rondvragen helpt echt !

Immer wieder die verdammte Holländer