Ik blijf bezig met deze auto...
Symptomen:
- auto start slecht, gaat wel rond, slaat alleen aan met gasgeven;
- motor loopt onregelmatig;
- motor loopt laag stationair (koud 400 tpm.);
- bij plotselinge terugloop toerental (koppeling intrappen bij remmen) slaat de motor af (vooral bij koude motor, soms ook bij een warme...);
- als ik dan de koppeling op laat komen als de auto nog vaart heeft slaat de motor vaak weer aan;
- sterke benzinelucht uit de uitlaat;
- auto houdt in bij gasgeven.
Ik heb gecontroleerd of de motor valse lucht aanzuigt, niet het geval, de temperatuursensor is al vervangen, probleem blijft, gasklep ziet er schoon uit.
Aangezien de auto inhoud bij gasgeven (bijvoorbeeld uit een bocht optrekken in z'n drie, wat voorheen altijd goed kon) denk ik aan het inspuitventiel. Aan de andere kant lijkt het mengsel te rijk. Zelfs na een rit van een uur komt er nog witte rook uit de uitlaat bij veel gasgeven.
Voordat ik nou allerlei onderdelen ga vervangen, heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt,
Wouter
Start slecht, slaat vaak af Clio 1.4 Sport, 1992
Hij heeft tijdens de opwarming toch een vast programma, waar de lambdasonde genegeert wordt?
Hoe staat het met je koelvloeistof ? Is er écht veel witte rook (koppakking: verklaart heel wat problemen), of gewoon een dampje, dat is normaal met dit weer.
Teveel benzine geeft zwarte rook namelijk.
Dingetje is ook gevoelig voor kleppen stellen. Verder valse lucht aanzuigen komt wel eens voor. Als laatste kan het zijn dat het stappenmotortje welke je gasklep bedient kapot is, dan wil ie ook moeilijk stationair toerental vasthouden, koud of warm. Maar dit heeft weer niets te maken met inhouden tijdens het rijden.
Inhouden tijdens rijden + benzinegeur kan ook een slecht ontstekingssysteem zijn. Dus rotor+verdeelkap, bougiekabels, bougies. Dan doet ie het half gas wel aardig, maar vol gas pruttelen.
Hoe staat het met je koelvloeistof ? Is er écht veel witte rook (koppakking: verklaart heel wat problemen), of gewoon een dampje, dat is normaal met dit weer.
Teveel benzine geeft zwarte rook namelijk.
Dingetje is ook gevoelig voor kleppen stellen. Verder valse lucht aanzuigen komt wel eens voor. Als laatste kan het zijn dat het stappenmotortje welke je gasklep bedient kapot is, dan wil ie ook moeilijk stationair toerental vasthouden, koud of warm. Maar dit heeft weer niets te maken met inhouden tijdens het rijden.
Inhouden tijdens rijden + benzinegeur kan ook een slecht ontstekingssysteem zijn. Dus rotor+verdeelkap, bougiekabels, bougies. Dan doet ie het half gas wel aardig, maar vol gas pruttelen.
Over het inhouden, in z'n één en twee, en op de snelweg gaat volgat goed, alleen inhouden bij lage snelheid in z'n drie...
Ik ga vrijdag wel even de Lamdasonde doormeten!
En de rook, niet echt veel, wel bij een koude motor, maar verbruikt geen koelvloeistof...
Ik ga vrijdag wel even de Lamdasonde doormeten!
En de rook, niet echt veel, wel bij een koude motor, maar verbruikt geen koelvloeistof...