rekeneenheid Laguna stuk, niet door gebruikte te vervangen ?

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
geaaart

Hallo,
Ik ben in het bezit van een Laguna 1.8-16V b.j. 2000 en kwam langs de kant te staan dit week-end tijdens een enorme regenbui op de A13. De wegenwacht heeft vastgesteld dat de rekeneenheid (aansturing bobines) stuk was, daar de auto alleen liep op 2 cilinders. De bobines waren alle 4 goed. Nu wordt mij verteld dat ik geen gebruikte rekeneenheid kan gebruiken daar deze niet gereset kunnen worden en ingelezen met de code's van mijn auto. Kassa, kost me incl. montage € 900,- voor een nieuwe. Het onderdeelnr. waar het om gaat S105961201

Heb de kast om de printplaat bekeken, en het blijkt dat deze al heel lang gelekt moet hebben, want was behoorlijk verrot. Aan een kant is er vocht doorgedrongen in de kast waar de printplaat zich bevind.

Is het waar dat deze gegevens niet in te lezen zijn ? Ik zou een startonderbreker hebben op mijn auto, en dit zou dan niet ingelezen kunnen worden, waardoor ik een nieuwe moest bestellen.
Kan iemand me verder helpen ?
b.v.d.
A. Marchal
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

Echt wel een nieuwe in gaan zetten! Om een hoop gezeur te voorkomen..

succes....
Menno

Een gebruikte gaat inderdaad niet zomaar werken, ivm met startblokkering. Misschien dat Fastchip d'r iets mee kan. Andere optie is misschien om te kijken of je de ecu toch kan restaureren.
rev it like a rental
Plaats reactie