stotteren en afslaan clio rsi

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
renecliorsi

hallo,

mijn rsi heeft sinds een paar dagen dat er met starten en optrekken iets bonkt/rammelt onder de auto (PS: uitlaat is wel net vervangen)

En met stationair en optrekken schommelt ie eerst in toeren (400 tot 1000) en dan valt ie helemaal terug in toeren (tegen afslaan aan).
Als ik de koppeling intrap en dan weer verder rij doet ie het niet meer tot het volgende verkeerslicht waarna ik weer moet optrekken.

iemand enig idee ? liefst zsm. is namelijk geen fijn gevoel als je vanuit stilstand een 80-weg opdraait en je auto helamaal stilvalt met naderende autos :nee:

alvast bedankt
Laatst gewijzigd door renecliorsi op zo 27 jan 2008 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno

Misschien lambda-sonde gesloopt bij vervangen van de uitlaat?
rev it like a rental
renecliorsi

thnx voor de snelle reactie, maar als het goed is het niet de lambdasonde.
die hebben we als eerste eraf gehaald en als laatste er weer ingedrukt.
zal vanavond gelijk even kijken.
~thijs~
Contacteer:

misschien een gore stappenmotor?
nickyr16v

natte bougies?
maybe :~
ik heb dat vaak na het autowassen.
mischien effies je bougies schoonmaken.
dat was bij mij wel het probleem
renecliorsi

waar zit de stappenmotor en hoe ziet die eruit ? :)
en ik was idd van plan om de bougies te vervangen. en ook gelijk maar de kabels en de verdelerkap.
renecliorsi

nadat het probleem een tijdje weg was kwam het probleem vorige week weer.
afgelopen weekend is er het volgende aan de auto gedaan:
- kleppen gesteld
- distributieriem + looprol en spanrol
- multiriem
- rotor/verdelerkap
- bougie's
- iets ruimer afgesteld

maar het probleem is er nog steeds :(
+ alleen doet hij het nu in alle versnellingen, het inhouden +rammelen. dus ook op de snelweg.
bij stationair valt hij nu 2 keer terug in toeren en bij de 3e keer slaat ie af.
en als ik stil sta voor het verkeerslicht gaat nu ook mijn acculampje branden en als ik het gaspedaal maar iets aantik gaat deze ook weer uit (dynamo is een maand geleden vervangen)

heeft iemand enig idee ????? wordt er namelijk best zat van dat ie meer stil staat als rijdt. (U)

sorry voor het lange verhaal maar ik kan het niet korter onder woorden brengen.
Laatst gewijzigd door renecliorsi op zo 27 jan 2008 22:54, 2 keer totaal gewijzigd.
renecliorsi

[quote="renecliorsi"]waar zit de stappenmotor en hoe ziet die eruit ? :)
[quote]

edit: de lambdasonde die door menno genoemd wordt, moet dit per se een nieuwe zijn of is een goede 2ehands ook goed, een nieuwe kost namelijk ook 99 euro op hbase :(

en is een clio rsi ook uit te lezen ? misschien is het een storing (ik doe maar een gooi :) )
Riël
Über-Spammer

Is zeker uit te lezen, maar ik denk niet dat je een storing vind.

maar ik denk een probleem met je stationairregeling (luchtklep) Er zit een potje op met 2 dikke slangen. Die kan vies zijn. Verder gasklepwaarden eens doormeten. Met een testkast óf met een multimeter kun je de lambdasone wel meten. Hij moet als je zo'n 2500 toeren maakt, schommelen tussen 0,3 en 0,7 volt. Als je dat kan ontdekken doet ie het wel, maar met een digitale multimeter meet je het moeilijk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
renecliorsi

bedankt voor de snelle reactie. ik zal het allemaal meenemen naar de monteur :) . ben zelf niet zo handig met auto's.

zou het misschien ook aan het brandstoffilter kunnen liggen ? deze is nl. nog niet vervangen zolang ik de auto heb (+/- 1,5 jaar).

verder noog meer dingen die ik door kan geven ?

alvast bedankt.
cinqidriver

meet je tempsensor voor je koelvloeistoftemp eens door, misschien is die ook wel stuk.

trek de stekker er eens vanaf, en probeer dan nog eens te rijden, doe dit wel met een warme moter, anders denkt je comp dat hij al warm is.
renecliorsi

de temperatuursensor is ongeveer een half jaar geleden vervangen samen met waterpomp en radiateur.

maar het is iig altijd te proberen. thnx (Y)

edit: het is me trouwens ook opgevallen dat na afgelopen weekend mijn kachel helemaal dood is en de ruiten Hééééél langzaam omhooggaan.
misschien heeft het er niks mee te maken, maar misschien ook wel :) ??
cinqidriver

renecliorsi schreef:de temperatuursensor is ongeveer een half jaar geleden vervangen samen met waterpomp en radiateur.

maar het is iig altijd te proberen. thnx (Y)

edit: het is me trouwens ook opgevallen dat na afgelopen weekend mijn kachel helemaal dood is en de ruiten Hééééél langzaam omhooggaan.
misschien heeft het er niks mee te maken, maar misschien ook wel :) ??
lijkt dan op een kapotte dynamo of een slechte massa.

pak eens een multimeter, en meet eens de spanning van de accu.

en daarna met draaiende motor nog eens, moet nu ong 1.3 volt hoger zijn.

zo niet, ff 1 pen op het blok en da andere achterop de 10mm schroef van de dynamo.
renecliorsi

er is ongeveer 2 maand geleden een gereviseerde dynamo opgekomen.
en daarna begon hij er pas mee. zou dus kunnen dat ze de massa niet goed hebben aangesloten.

thnx
cinqidriver

nog vorderingen??
renecliorsi

ik was er nog niet aan toe gekomen. maar ik was donderdag bij ronald1916v om mijn nieuwe uitlaat te monteren, en daarna had hij nergens last meer van. probleem is in rook opgegaan.
maar ik zal voor de zekerheid toch al de punten even nalopen.
voorkomen is beter dan genezen :)
cinqidriver

nou, succes ermee, en hopen dat de problemen weg blijven :D
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

renecliorsi schreef:ik was er nog niet aan toe gekomen. maar ik was donderdag bij ronald1916v om mijn nieuwe uitlaat te monteren, en daarna had hij nergens last meer van. probleem is in rook opgegaan.
Mischien de heeft de stekker van de lambdasonde slecht contact ? ik heb flink aan die uitlaat moeten rammelen om het los te krijgen dus mischien dat ie daarna wel even goed contact had ?..

Nouja, moet je vanavond sowieso nog even bellen voor die andere dingen die nog moeten
renecliorsi

Ronald1916V schreef:
renecliorsi schreef:ik was er nog niet aan toe gekomen. maar ik was donderdag bij ronald1916v om mijn nieuwe uitlaat te monteren, en daarna had hij nergens last meer van. probleem is in rook opgegaan.
Mischien de heeft de stekker van de lambdasonde slecht contact ? ik heb flink aan die uitlaat moeten rammelen om het los te krijgen dus mischien dat ie daarna wel even goed contact had ?..

Nouja, moet je vanavond sowieso nog even bellen voor die andere dingen die nog moeten
ik zat aan precies hetzelfde te denken. zaterdag ook maar even nakijken :)
Plaats reactie