Mijn clio 1.8 16V heeft druk in het expansievat van het koelsysteem. En er komt soms witte rook uit de uitlaat. Als ik de dop van me expansievat open draai staat er heel wat druk op. Je hoort psst en je ziet het niveau stijgen.
Je ziet de temperatuurmeter (middelste van de drie) bij stationair draaien zo maar richting 80-90 graden gaan.
Het gekke is dat pas als ik de motor UIT doe de ventilator aanslaat.
Hoort dit zo?
De ene koelslang is keihard en heet en de andere is nog koud.
Met een vriend van me er naar gekeken en volgens hem is de thermostaat kapot. Dit klinkt logisch maar sluit dit helemaal uit dat de koppakking lek is of kan dit nog steeds??
Of denken jullie er iets heel anders van???
Clio 1.8 16V ene koelslang is keihard en heet & ander ko
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
Kan idd de thermostaat zijn! omdat je ene slang wel warm word, en de andere niet..
witte rook duidt vaak wel op lekke koppakking....en als je slangen op hoge druk komen en ook in het expansievat borrelt het....
koelt de auto onder het rijden wel goed?
dat je ventilator pas uitgaat na het rijden is wel vreemd, wellicht toch ergens een elektronisch probleem...
koelt de auto onder het rijden wel goed?
dat je ventilator pas uitgaat na het rijden is wel vreemd, wellicht toch ergens een elektronisch probleem...
19 16V u.c. + Hyundai Excel
Bij mijn Clio 16V gaat de ventilator ook aan na het rijden (als ie behoorlijk warm gereden is dan he), en daar is niks raars aan. Gewoon nakoelen
Wat die slangen betreft... misschien thermostaat of lucht in je koelsysteem? En de koppakking kun je misschien uitsluiten door een compressietest te laten doen. Succes in elk geval
Wat die slangen betreft... misschien thermostaat of lucht in je koelsysteem? En de koppakking kun je misschien uitsluiten door een compressietest te laten doen. Succes in elk geval