hallo . ik ben ronald . ben hier nieuw. ik heb een clio 1.8 16v . nou heb ik het volgende .. mijn dynamo was kapot . dynamo van de sloop er in .. nog niet bij laden ... niewe accu er in .. gaat mn accu lampje bij 3000 toeren branden .. word mn licht zwakker .. zak ik in toeren . dan gaat het accu lampje weer uit .. heeft iemand een idee waar dit aan ligt ???
versleten koolborstels in de dynamo die op de as gaan "klapperen" als je bij een bepaald toerental komt. na verloop van tijd wordt het toerental waarbij het voorkomt steeds lager.
je kan ze van je oude dynamo overzetten, of nieuwe halen en die er inzetten.
is die dynamo getest? niet bijladen is niet bijladen he, dat moet je dus zien te fixen.......(beter gewoon een revisie kopen, niet gaan liggen kutten met sloop dynamo's)
hampel schreef:net nog ff door gemeten .. geeft bij de accu 13,9 volt op stationair
Ja en wat geeft ie als het lampje brandt? Denk dat je sloop dynamo gewoon ook niet meer in al te beste staat is. Revisie dynamo kost je ongeveer 130 euro maar is wel zeker dat ie het doet.... of je eigen dynamo laten reviseren (koolborstels en sleepringen vervangen). Let op... bij het kopen van een gereviseerde dynamo wel je ouwe meenemen i.v.m. statie geld Succes!
Sloopdynamo's zijn waardeloos.. bij die auto's komen ze veelal van motoren met veel kilometers.. koolborstels kun je vervangen maar bij de meeste dynamo's gaat dat ook niet lang goed omdat de sleepringen (waar de koolborstels overheen slepen) uiteindelijk weg slijten en je alsnog stil staat.
Gewoon een revisiedynamo er op, kost even wat maar dan ben je meteen klaar
mijn sloop dynamo draaid anders nog vrolijk rond, ding komt uit een express met 2,5 ton op de klok en zit nu alweer 60k in mijn clio. geen problemen mee gehad. niet gek voor 5 euro...
Revisie is de beste keuze inderdaad. Voor 130 euro heb je een ruildynamo, bij echte eerlijk revisie betaal je dat wat vervangen is. Koolborstels kosten nauwelijks wat namelijk.