Beste renault liefhebbers,
Ik heb de pech nu het wat kouder aan het worden is mijn auto smorgens steeds afslaat. Zoals jullie weten start de auto eerst op benzine (geen probleem - auto blijft netjes op 900 toeren) schakelt vervolgens na een minutje over op gas.. bij kouder weer dan 7 graden zijn er problemen.
Stoppen bij een kruising etc..gaat het toerental naar 500...is het koud slaat hij af, als het wat warmer is dan ongeveer 8 grd blijft ie lopen.
Gasklephuis heb ik grondig schoongemaakt maar ga geen resultaat.
1.6 16v uit 2001.
Help wat kan het zijn.
Lage toeren op LPG/GAS slaat af Laguna station uit 2001
-
- Contacteer:
Even op of onder de afschermplaat van je tank kijken.
Meest gangbare merken voor Renault zijn Vialle of Eurogas.
*edit* op de gascomputer zal ook een naam vermeld staan...
Meest gangbare merken voor Renault zijn Vialle of Eurogas.
*edit* op de gascomputer zal ook een naam vermeld staan...
Heb het even nagekeken en het is eentje van eurogas...
ik las in een andere post dat het ook om de tempsensor zou kunnen gaan dat die defect is, maar het probleem heb ik alleen op gas en niet op benz...dit zou het dan toch niet kunnen zijn???
Alle tips zijn welkom!
ik las in een andere post dat het ook om de tempsensor zou kunnen gaan dat die defect is, maar het probleem heb ik alleen op gas en niet op benz...dit zou het dan toch niet kunnen zijn???
Alle tips zijn welkom!
Laat hem eens opnieuw inleren?
Accu niet recent eraf gehad?
Accu niet recent eraf gehad?
heb de accu er ff afgehaald. ik constateerde de eerste twee ritjes enorme haperingen. Leek wel of de moter elk moment zou afslaan.
Maar na de derde rit lijkt alles weer perfect te gaan. Ook met een koude moter maakt de moter geen lage toeren. Ff kijken als hij het goed blijft doen als de tank bijna opraakt....wellicht neemt de druk dan wat af.
hmmm werkt dat zo dus bij eurogas?
Maar na de derde rit lijkt alles weer perfect te gaan. Ook met een koude moter maakt de moter geen lage toeren. Ff kijken als hij het goed blijft doen als de tank bijna opraakt....wellicht neemt de druk dan wat af.
hmmm werkt dat zo dus bij eurogas?
Die tankdruk is t m niet.
Accu eraf gehad betekend dat de installatie zijn afstelling kwijt is. In de 'hardware' zit een programma ingeleerd, welke hij nu weer gaat zoeken. Dat is 20x beroerd lopen en ineens heeft ie m.
Dat zou best eens kunnen helpen, de boel is 'gereset'.
Accu eraf gehad betekend dat de installatie zijn afstelling kwijt is. In de 'hardware' zit een programma ingeleerd, welke hij nu weer gaat zoeken. Dat is 20x beroerd lopen en ineens heeft ie m.
Dat zou best eens kunnen helpen, de boel is 'gereset'.