Toen ik kneep in de slangen naar de kachelradiateur stond er behoorlijk wat druk op dus ik wat harder indrukken. De druk werd minder en de kachel werd ook weer wat warmer (dus die moet ik uitspoelen).
Maar nu.... ik had de dop van het reservoir afgehaald om te kijken hoe de koelvloeistof er uit zag. Dit was wel ok, maar.... nu komt het, ben ik dus vergeten die dop er weer op te doen




Ik dus volgende dag naar me werk rije, kom ik daar, allemaal stoom onder de motorkap vandaan.

Hele reservoir leeg en ik hoorde het ook borrelen, ik werd al wat bezorgd. Maar toch, ik heb het koelsysteem weer gevuld en ontlucht op de radiateur (een andere kon ik niet vinden). Nu word de kachel wel weer goed warm en de bovenste radiateur slang ook wel, maar bij de waterpomp blijven ze koud.
Ook als ik de oliepeilstok er uit haal, stoomt het een beetje en is de olie heel dun (echt waterig).
Nu denk ik zelf dat het een lekke koppakking is, maar kan het (hopelijk) iets minder kostbaars zijn?