MB low boost turbo kit, wie is er al warm voor gelopen ?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

Na de proefrit die ik heb gemaakt laatst ben ik toch ook wel benieuwd naar de RS rijders hier op het forum ; wie is er al geweest om te kijken/rijden ?

En de ervaringen natuurlijk.

De Engelsen zijn al erg geinteresseerd, heb m'n mening daar ook gepost..

Het lijkt mij een mooie "final" mod wat ik ooit ( :smoke: snel??) zou willen doen met de Ragnotti.
Het zou een ongelovelijk monster worden, dat weet ik nu al.

Maar ja, wie heeft er tegenwoordig nog geld over ?

Ik weet dat er een paar jongens hier al erg leuk bezig zijn met de RS,
laat van je horen !
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

zozo, na 1 dag geen reacties...

Is er dan nog niemand wezen rijden in de kart ?

Ook, zonder gereden te hebben, zijn er vast al genoeg meningen ?

Op naar dag 2 :beer:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Tja het blijft een RS he :lol:
Ik denk dat er eerst 1 schaap over de dam moet ......
Ik weet dat ivo er al mee heeft gereden en die vond het wel wat .....
Beter dan de ph III rs
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

is ook niet echt een eerlijk vergelijk :)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Intresse is er altyd voor zo iets .
Totdat de mensen de pryzen horen dan haakt 99 % v/d mensen af by zo iets .
Vraag me niet waaron .
Ik heb daar ook geen antwoordt op.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ook al is de prijs/perfomance verhouding nog zo goed, het blijven natuurlijk een hoop euro's. Maar als het echt een goed betrouwbaar product is dan komen de kopers wel volgens mij
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

ik twijfel of ik lang in leven blijf met deze mod... auto is nu al aan het zoeken met planken.
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

hoe bedoel je aan het zoeken? wegligging?
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

Hardcore RS schreef:hoe bedoel je aan het zoeken? wegligging?
Ja, ligt wel een beetje aan de staat van de weg/straat. Auto is na 3 keer teruggestuurd toch eindelijk goed uitgelijnd/gebalanceerd en de Exaltos zijn ook echt geweldig, maar wanneer z'n koppel op z'n hoogst is moet ik nu en dan echt 2 handen aan het stuur hebben anders gebruik ik iets meer asfalt dan de weg breed is..
Mijn auto heeft geen ESP en ABS..

Ander differencieel lost dit "gezoek" op
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

Alle RS-en hebben ABS ;)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Wou net zeggen, ABS is standaard op die dingen, als mijn coupe het standaard al heeft dan zullen ze het op de RS vast niet weggelaten hebben in een opwellig :P

Maar de turbokit zou mij wel wat lijken, rijstijl erop aanpassen dus niet volgas weg maar met een beetje beleid en later pas flink gas geven... denk dat het dan verder prima rijdbaar is :)
alexandros RS
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 10:36

GJ schreef:Alle RS-en hebben ABS ;)
Ragnotti's cq cup rs-en hebben geen ABS (I)
Gebruikersavatar
GJ
Berichten: 3720
Lid geworden op: do 30 sep 2004 18:50
Car: Megane 4 RS
Locatie: Nijmegen

OK wist ik niet. Weer wat geleerd :)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

oldskool schreef:Intresse is er altyd voor zo iets .
Totdat de mensen de pryzen horen dan haakt 99 % v/d mensen af by zo iets .
Vraag me niet waaron .
Ik heb daar ook geen antwoordt op.
Nouja, 3890,- ex montage is best redelijk wat geld......... :p

Als je aan de andere kant gaat kijken wat je voor dat geld geleverd krijgt,dan vind 'k het een zeer nette prijs (Y) :)
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Ik ben bezig een afspraak te maken te maken met Maurice voor een proefrit. Ik heb een RS ph3.
Hoop toch binnen 2 a 3 weken te hebben proefgereden.
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

Sander2 schreef:Ik ben bezig een afspraak te maken te maken met Maurice voor een proefrit. Ik heb een RS ph3.
Hoop toch binnen 2 a 3 weken te hebben proefgereden.
1 telefoontje lijkt me een heel kleine "bezig"heid ?

wel verstandig om het uit te stellen hoor, nadien wil je niets anders meer en gaat het je misschien geld kosten
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

franx schreef:
Sander2 schreef:Ik ben bezig een afspraak te maken te maken met Maurice voor een proefrit. Ik heb een RS ph3.
Hoop toch binnen 2 a 3 weken te hebben proefgereden.
1 telefoontje lijkt me een heel kleine "bezig"heid ?

wel verstandig om het uit te stellen hoor, nadien wil je niets anders meer en gaat het je misschien geld kosten
Klopt, alleen de eerste afspraak is helaas afgezegd, zal Maurice komende week ff bellen voor een nieuwe afspraak. En ja, als het wat is, dan gaat het geld kosten ;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

franx schreef:
Hardcore RS schreef:hoe bedoel je aan het zoeken? wegligging?
Ja, ligt wel een beetje aan de staat van de weg/straat. Auto is na 3 keer teruggestuurd toch eindelijk goed uitgelijnd/gebalanceerd en de Exaltos zijn ook echt geweldig, maar wanneer z'n koppel op z'n hoogst is moet ik nu en dan echt 2 handen aan het stuur hebben anders gebruik ik iets meer asfalt dan de weg breed is..
Mijn auto heeft geen ESP en ABS..

Ander differencieel lost dit "gezoek" op
Nou toch klopt het niet hoor, ik had in mijn 5je een stuk meer vermogen en veel meer koppel en kon het torquesteer aardig handelen. Je moet er wel een beetje mee leren omgaan natuurlijk. Mijn Laguna kan wel volgas optrekken met 1 vinger aan het stuur, maarja daar zit ook geen gang in :p

Een sperdiff is leuk, maar zolang je geen ring/circuit rijd of elke bocht met spinnend binnenwiel uitkomt is het niet echt nuttig.
hpeeters
Berichten: 57
Lid geworden op: za 4 aug 2007 8:28
Locatie: Baarlo LB

Ik geloof gewoon niet dat je met deze aanpassingen nog een betrouwbare RS overhoud voor dagelijks verkeer, verder denk ik ook dat er een hoop andere onderdelen heel snel slijten. Het is wel supervet natuurlijk, maar of je clio betrouwbaar blijft en of 't allemaal blijft werken, dat betwijfel ik. En bij de investering (nou ja, investering? :wink: ) van 4500 euro voor die turbo conversie zal het zeker niet blijven.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik denk dat jij niet teveel moet speculeren, ik weet wel zeker dat MB ervanalles aan gedaan heeft om em foolproof te houden.

Als ik al hoor dat ze rekening houden met de mapping voor octaan 91, geeft dat al aan dat ze em echt hufterproof willen hebben. (Y)

Vergeet niet dat ze je ook een kit van 320pk kunnen aanbieden, alleen dan begint het idd te onbetrouwbaar te worden om te verkopen.

Maurice zit echt niet te wachten op mensen die na een maand al komen klagen hoor :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Bovendien zitten er al zoveel testkilometers op die de extreme rs-rijder in 4 jaar nauwelijks rijdt :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Ff een zijweg: een low boost voor een 1600, zit die ook nog in de pipeline?
Cleaned Style
Projecttopic
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Waarom niet gelijk 2.0T erin :wink: :p . Denk dat je met die vraag beter effe naar MB kan bellen of mailen.
R5GTT. Drive it like you stole it
bart gt turbo
Berichten: 134
Lid geworden op: za 10 jan 2004 20:27
Locatie: belgie ( tienen )
Contacteer:

moest er in stom belgen land zoiets toegelaten worden , stond ik ook al op het lijstje voor een turbo kitje
maar hier mag niks dus zal het gewoon rijden blijven met de rs
grtz bart
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

hpeeters schreef:Ik geloof gewoon niet dat je met deze aanpassingen nog een betrouwbare RS overhoud voor dagelijks verkeer, verder denk ik ook dat er een hoop andere onderdelen heel snel slijten. Het is wel supervet natuurlijk, maar of je clio betrouwbaar blijft en of 't allemaal blijft werken, dat betwijfel ik. En bij de investering (nou ja, investering? :wink: ) van 4500 euro voor die turbo conversie zal het zeker niet blijven.
Ik weet niet waar jy die wijsheid vandaan haalt maar.(onzin)
Maar er rijden al heel lang turbo auto's rond die vele kilometers maken . en heel blyven zie o.a gt turbo.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Een GT Turbo heeft dan ook een aangepaste (lagere) compressie.
Dat zit in deze set niet, maar de druk is dan ook laag, dus dan is
dat ook niet nodig :)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

precies..
geloof me, deze set is uitvoerig en uitgebreid getest.. oftewel: hufterproof!
maar als je twijfels hebt, neem contact op met maurice, of vraag er zondag op de afsluitmeeting even naar! :)
franx
Berichten: 313
Lid geworden op: di 26 sep 2006 22:51

ziezo, Suzuki Alto gekocht.

De RS wordt hobby-auto. Eerst gaan er 7,5 kg stoeltjes in. De achterbank eruit. H&R set is onderweg.

Met de Alto komt het turbo-project meer in de buurt, rij geen bergen cash/benzine meer op op deze manier, dus sparen gaat beginnen.

Reactie op dagelijkse auto twijfels ; deze turbo is prima te rijden zonder dat de turbo erin komt. Dan merk je echt niks van de verscholen krachten die wachten...

Alleen met vol gas / versnellingsbakmisbruik zal je in de kosten gaan lopen
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Paul1916v schreef:of vraag er zondag op de afsluitmeeting even naar! :)
Komt Maurice ook met de RS turbo dan?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik meen van wel!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
hpeeters
Berichten: 57
Lid geworden op: za 4 aug 2007 8:28
Locatie: Baarlo LB

oldskool schreef:
hpeeters schreef:Ik geloof gewoon niet dat je met deze aanpassingen nog een betrouwbare RS overhoud voor dagelijks verkeer, verder denk ik ook dat er een hoop andere onderdelen heel snel slijten. Het is wel supervet natuurlijk, maar of je clio betrouwbaar blijft en of 't allemaal blijft werken, dat betwijfel ik. En bij de investering (nou ja, investering? :wink: ) van 4500 euro voor die turbo conversie zal het zeker niet blijven.
Ik weet niet waar jy die wijsheid vandaan haalt maar.(onzin)
Maar er rijden al heel lang turbo auto's rond die vele kilometers maken . en heel blyven zie o.a gt turbo.
Nou, ik denk niet dat het onzin is zoals jij vermeld, ik denk dat je het beter kritisch mag noemen, we gaan het wel zien in de loop van de toekomst, als er meer RS'sjes rijden met dit kitje! Ik geloof iig niet dat 't bij 4500 euro blijft. Tuurlijk is het zeer gaaf, maar de realiteit is vaak minder positief dan word voorgespiegeld. Overigens is een GT Turbo al af fabriek van een Turbo voorzien, een RS niet. Wat ik wil zeggen is dat de standaard onderdelen van de RS sneller zullen slijten (lees, meer onderhoud) dan zonder Turbo.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

je kan zo wel gaan zitten gissen, maar je hebt geen idee hoe het precies in mekaar zit. Als je twijfels hebt, ga eens met Maurice (MB) en Henk (fastchip) praten. Die zullen je precies kunnen vertellen hoe het zit!
hpeeters
Berichten: 57
Lid geworden op: za 4 aug 2007 8:28
Locatie: Baarlo LB

Paul1916v schreef:je kan zo wel gaan zitten gissen, maar je hebt geen idee hoe het precies in mekaar zit. Als je twijfels hebt, ga eens met Maurice (MB) en Henk (fastchip) praten. Die zullen je precies kunnen vertellen hoe het zit!
zal ik eens doen, ik heb overigens de rstuner kit van Henk, daar ben ik zeer tevreden over! ik zit nu aan m'n 3e calibratie en tank nu vpower 100 in duitsland. hopenlijk maakt henk nog een iets scherpere afstelling voor de vpower 100 benzine en CB0M motor.

maar begrijp me niet verkeerd met die turbo, zeer vet hoor!! ik ben gewoon wat kritisch.. :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Over de mechanische belasting hoef je je niet druk te maken. De RS motor is daar sowieso al van veel hogere kwaliteit dan de GT Turbo.

Verder is er bij die motor veel ruimte voor goede verbrandingen. Lange slag, fijn inlaattraject zorgen dat de motor nog net zo mooi loopt, zonder dat de belasting een kritische grens bereikt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Zover ik weet heeft Maurice en anderen de RS T serieus getest onder allerlei omstandigheden en ik vind ook dat ze het absoluut niet te snel in productie gooien, ze willen echt zeker zijn dat het spul werkt. Ik heb er wel vertrouwen in.
Plaats reactie