temperatuur(meter) Probleem

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Jurien

Hallo mensen,

Ik heb een probleem met mijn clio 16v GP uit 1996.
het probleem is als volgt:
Als ik rijd dan schommelt mijn temperatuur meter tussen het 2e streepje en het 3e streepje (het streepje net voor het punt dat de koelfan inslaat)
en als ik een tijd rijd dan blijft ie staan net onder het derde streepje.
dit had ik eerst niet.

Toen ik dit probleem ondekte heb ik eerst zelf de thermostaat en temperatuurschakelaar vervangen, maar het probleem was niet opgelost.
Omdat de renault deauler bij mij failliet was ben ik met mijn auto naar een normale garage gegaan. Die hebben allemaal meteingen gedaan en hebben niks kunnen ontdekken, dus ik zat nog met mijn probleem.

Nu is er net weer een renault garage geopend bij mij dus ik met mijn auto daarheen, hun hebben de computer eraan gehangen en kwamen tot de conclusie dat de tempereatuurzender kapot was. Die hebben ze vervangen maar het probleem is er nog. Ik ben terug gegaan naar de renault garage en nu zeggen hun dat het zo hoort dat de meter schommelt.

ik geloof er niks van omdat die dat eerst niet deed.

wie kent het probleem of wie kan me er verder mee helpen want ik word er een beetje gek van
--->Clio 16v Grandprix Nr. 414<---
-Ray-
Contacteer:

meter hoort niet te schommelen. zeker met dit koude weer hoort ie lekker koel te blijven. ik heb zelf allemaal origineel spul en de meter staat net boven het tweede streepje.

lijkt mij meer dat je lucht in je systeem hebt. probeer eens een nieuw sappie erin en ontlucht m goed, ws ben je dan er vanaf.
Immer wieder die verdammte Holländer
Jurien

dat heb ik nu al 2 keer gedaan, helaas heeft dat ook niet geholpen
Riël
Über-Spammer

Wat is precies het probleem? Weer zoeen die zich blind staart op 20 jaar oude meetapparatuur. Verder is dat maar een heel klein gebied in graden celcius. Maargoed, waarschijnlijk wat weinig koelcapaciteit, dus radiateur zal wel oud zijn.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Snoof

of misschien gewoon het metertje gaar? kunt eens een andere proberen...
19 16V u.c. + Hyundai Excel
Jurien

ik neem aan dat het nog steeds de eerste radiateur is die erin zit, en ik weet dat het een indicatiemiddel blijft maar het is wel fijn als die ook naar behoren werkt en niet schommelt, aan de meter zelf heb ik ook al gedacht maar ik had er nog 1 over van mijn oude clio die had ik al geprobeerd maar die was een beetje kapot/dolgedraaid.

die kan ik binnenkort nog wel ff vervangen
Plaats reactie