ventiel bandendruksensor afgebroken
Met het bijsteken van lucht in de banden, is het ventiel afgebroken van de bandendruksensor. Volgens de garagehouder is dit een probleem die ze nog al eens gezien hebben. Volgens mij is dit gewoon een fabricagefout. Volgens hem zijn ze nu overgestapt naar stalen ventielen i.p.v. alu., zoals bij mij het geval is. (Laguna 1.9 dCi bj.2006). Dit valt niet onder garantie en zou mij 75 euro kosten. Ben van plan dit aan te vechten. Zijn er nog mensen die dt probleem kennen? In Nederland of België?
Hier kan je niks aan doen, aanvechten zal dan ook geen zin hebben.
Het komt inderdaad voor en vaak geven ze bij de dealer een verlengstukje zodat hij niet zo snel afbreekt.
Een normaal ventiel is een stuk flexibler dan deze met sensor erachter.
75 kan ongeveer wel kloppen, sensor is ongeveer 30 euro, bamnd eraf, band erop en inlezen.
Succes.
Het komt inderdaad voor en vaak geven ze bij de dealer een verlengstukje zodat hij niet zo snel afbreekt.
Een normaal ventiel is een stuk flexibler dan deze met sensor erachter.
75 kan ongeveer wel kloppen, sensor is ongeveer 30 euro, bamnd eraf, band erop en inlezen.
Succes.
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik krijg vrijdag een nieuw ventiel erin. Verwachte kosten: 85 euro.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Ik moet in me nieuwe velgen nog 4 sensoren plaatsen......
Banden erop en eraf kan ik gratis ergens doen, Sensoren plaatsen kan ik zelf wel alleen het inleren daarvoor zal ik denk ik naar de dealer moeten.
Banden erop en eraf kan ik gratis ergens doen, Sensoren plaatsen kan ik zelf wel alleen het inleren daarvoor zal ik denk ik naar de dealer moeten.
-
- Car: Laguna II 2.0 T 205
Zou je band er niet eens helemaal afhalen, hoef je ook niet te balanceren... gewoon wegdrukken met je bandenapparaat en dan het ventiel met +/- 8 á 9 Nm vastzetten....
Wel inlezen bij de dealer inderdaad...
Goeie tip, Thanks!
dit is inderdaad geen garantie omdat het afbreken van de ventielen vaak (helaas) te wijten is aan "onkunde" van de gebruiker..
Wanneer je zo'n ijzere staaf gebruikt dan is de kans groot dat er teveel krachten op het ventiel komen te staan en waardoor deze afbreekt. daarvoor zijn inderdaad hulp stukken uitgegeven.
Wanneer je zo'n ijzere staaf gebruikt dan is de kans groot dat er teveel krachten op het ventiel komen te staan en waardoor deze afbreekt. daarvoor zijn inderdaad hulp stukken uitgegeven.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat hoopte ik ook. Maar helaas: runflats, die zijn te stug.Jeroen Wigger schreef:Zou je band er niet eens helemaal afhalen, hoef je ook niet te balanceren... gewoon wegdrukken met je bandenapparaat en dan het ventiel met +/- 8 á 9 Nm vastzetten....

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Met run-flats gaat dat idd niet lukken, dat zijn echt kut banden om te monteren door de stugge zijwang.
Toch blijven die ventielen erg kwetsbaar en gaan vaak lekken na verloop van tijd, vooral die van de eerste serie
Toch blijven die ventielen erg kwetsbaar en gaan vaak lekken na verloop van tijd, vooral die van de eerste serie
R5GTT. Drive it like you stole it