Merin's Twingo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Merin

Ik heb maar besloten om ook even een topic aan te maken over mijn Twingotje. Dit is mijn 4e auto, ik heb mijn eerste rijbewijsweken in een Volvo 740 Turbo gereden, was even leuk, maar werd me toch uiteindelijk te duur. Toen na lang zoeken een VW Polo G40 gekocht en daar het een en ander aan gedaan (was motorisch origineel toen ik hem kocht), maar helaas was die niet betrouwbaar genoeg om mij naar mijn stage op en neer te brengen.

Omdat de Polo niet echt snel verkocht werd, moest ik een tijdelijk vervoer hebben. Dit werd een Volvo 440 1.7 Automaat, omdat volvo toch een zeer betrouwbaar merk is. Nadat ik klaar was met mijn stage, had ik de 440 niet meer nodig en vond hem ook te lelijk om in door te blijven rijden.

Toen besloten de G40 (die toen al 4 maanden in een loods stond) en de 440 in te ruilen tegen iets betrouwbaars, zuinig en leuk uitziend.

Ik was eigenlijk op zoek naar een Fiat Seicento Abarth, maar toen stuitte ik op een zwarte Renault Twingo uit 1997 met opendakje :) In eerste instantie leek het me niet echt wat, totdat ik in de auto ging zitten en me verbaasde over de ruimte in een Twingo. En nu ben ik dus de gelukkige eigenaar van dit leuke bakkie :)

Zo kocht ik de auto:
[img]http://img86.imageshack.us/img86/3861/900087121ev9.jpg[/img]
[img]http://img145.imageshack.us/img145/4347 ... 421yw4.jpg[/img]
[img]http://img134.imageshack.us/img134/319/900087621sr5.jpg[/img]
[img]http://img141.imageshack.us/img141/6168 ... 021zl0.jpg[/img]

Het eerste wat ik kocht voor de auto was een setje booskijkers, om zo het "lieve" uiterlijk van de auto een beetje weg te halen.

En na een paar weken besloot ik maar om een leuk uitlaatje aan te schaffen voor de auto, het is de Remus geworden, met 2 ovale eindstukjes naast elkaar. Ik wilde een Remus, omdat ik wist dat een Remus niet te veel herrie maakt. Een foto van de uitlaat heb ik op het moment niet.

Omdat ik de velgen een beetje saai vond worden ging ik op zoek naar een leuk setje, ik wilde of Steffan of Smoor velgjes. Helaas heb ik die niet kunnen vinden binnen mijn budget. Maar ik vond een leuk alternatief, een setje Alley Cat wielen. Voor maat 13x7 en achter 13x8.

Vandaag heb ik even een achterwiel er op geprobeerd om te kijken hoever de velg zou uitsteken.... Het blijkt dus wel heel veel te zijn, 4,5 cm buiten de wielkast..... Dus nu weet ik nog niet wat ik er mee ga doen...
[img]http://img140.imageshack.us/img140/4236/15102007rp7.jpg[/img]
[img]http://img138.imageshack.us/img138/8558 ... 001rf3.jpg[/img]
[img]http://img140.imageshack.us/img140/7296 ... 002vc8.jpg[/img]

Laatste foto's zijn met me tel gemaakt, kon zo snel de digicam niet vinden.
Chris@R5

Zo dat is echt supervet die Allycat achter :lol: . Ik dacht dat die van mij ver uitstaken achter :p . Lekker verlagen en laten zitten. Wettelijk mag je maximaal 3cm uitsteken, dus wil je geen gezeik dan even de wielkasten omrollen
Jordi

dikke velgjes hoor! :p :kwijl:
Mark van Nierop
Contacteer:

Komt bij Theo Schipper weg zie ik :)

Welkom hier (Y)
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Chris@R5

Als je er mee gaat rijden wel even je velgen wisselen. Je hebt de draairichting niet goed. Hij loopt achterstevoren.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Hele vette velg :worship:

Alley Cat velgen???

Volgens mij Schmidtjes. :bang:
Dnns

zijn inderdaad leuke wielen ! maar dan mag die nog wel een eindje
naar beneden ! (Y)
Merin

Thnx voor de positieve reacties allemaal :)

Ik denk dat ik ze ook gewoon laat zitten en dan maar kijken wat de politie er van vind :D
Verder verlagen weet ik nog niet, hij is al 4 cm verlaagd nu. Dus wil ik eerst even kijken hoe het word als ze er alle 4 onder zitten. Voor moet ik namelijk nog een setje spoorverbreders hebben, want hij loopt tegen de bevestiging van de schokbreker aan.
Merin

Chris@R5 schreef:Als je er mee gaat rijden wel even je velgen wisselen. Je hebt de draairichting niet goed. Hij loopt achterstevoren.
Weet ik, was alleen om te kijken hoe het er uit zou zien en hoe ver het uitsteekt...
Iemand nog ideeen over de kleur van de velgen? Of het randje gewoon polijsten en dan de kleur zo houden?
Wit lijkt me wel vet staan namelijk.
Dnns

Merin schreef:Thnx voor de positieve reacties allemaal :)

Ik denk dat ik ze ook gewoon laat zitten en dan maar kijken wat de politie er van vind :D
Verder verlagen weet ik nog niet, hij is al 4 cm verlaagd nu. Dus wil ik eerst even kijken hoe het word als ze er alle 4 onder zitten. Voor moet ik namelijk nog een setje spoorverbreders hebben, want hij loopt tegen de bevestiging van de schokbreker aan.
okee, be beniuwd naar een paar :foto: van het totaal beeld !
ik zeg schroefsetje eronder .. :worship:
Merin

Dnns schreef:

Schroefsetje staat al op de planning, alleen heb daar op het moment het geld niet voor... Of jullie moeten die supersport (oid) setjes goed vinden. Want de prijs daar van is een stuk lager, maar anders blijft het zo, ben namelijk nog full time student dus echt veel geld komt er niet binnen bij mij ;)
Dnns

Merin schreef:
Dnns schreef:

Schroefsetje staat al op de planning, alleen heb daar op het moment het geld niet voor... Of jullie moeten die supersport (oid) setjes goed vinden. Want de prijs daar van is een stuk lager, maar anders blijft het zo, ben namelijk nog full time student dus echt veel geld komt er niet binnen bij mij ;)
Beter neem je geen supersport heb daar al zo veel slechte verhalen over
gehoord. ! de prijs is misschien laag maar de kwaliteit ook ! (N)
dan kun je beter door sparen voor een setje weitec of FK.. die zijn een
stukje betrouwbaarder.
Merin

Ok dan word het even sparen dus ;)

Maar wat vinden jullie, er zitten achter nu 175/50/13 op... Het oogt supervet, maar of dit verstandig is weet ik niet.
Ik moet voor de voorste velgen nog een setje banden halen, nu dacht ik dus aan 175/50/13 of zou ik de banden achter op de voorste doen en dan een breder bandje halen voor de achtervelgen?
Chris@R5

Een vettere 185 band achter is ook leuk. En de kleur zo laten.
Jordi

zou de kleur ook zo laten, wil die wel zien op de eindejaars meeting!
Ik heb sportschokdempers en veren van weitec en is echt goed op de
weg, aanrader dus!
Je kunt trouwens over de banden maat ook 195.45.13 kunnen nemen,
heb ik en rijdt super!
Merin

SpiNd0o schreef:zou de kleur ook zo laten, wil die wel zien op de eindejaars meeting!
Ik heb sportschokdempers en veren van weitec en is echt goed op de
weg, aanrader dus!
Je kunt trouwens over de banden maat ook 195.45.13 kunnen nemen,
heb ik en rijdt super!
Ik wil wel graag komen, maar ik kan die dag niet (U)

En de bandjes komen wel goed, ik zoek nu alleen naar een dealer oid waar ik 195/45/13 kan halen want op autobandenmarkt.nl kan ik ze niet vinden.
Merin

Twingo gaat helaas de verkoop in...
Ik ga op mezelf wonen en ik kan dan een auto niet veroorloven...
Dus het gaat allemaal de verkoop in, de velgen ook dus.
Als iemand intresse heeft, PM me, ik plaats ze ook wel ff in Markt gedeelte.
Richtprijs 350 euro met 2 bridgestone banden.
Dnns

sonde ! veel suc6 iig in je nieuwe huisje :D
Merin

Dnns schreef:sonde ! veel suc6 iig in je nieuwe huisje :D
Ja ik vind het ook jammer...

Zal me twingotje wel missen straks.
Jordi

ken het gevoel, mijne is vandaag de deur uit gegaan.
Wel gek als je iemand er mee ziet weg rijden!
Succes iig met de verkoop!
Plaats reactie