Koeling Clio 1 '92

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Remon

Vanochtend reed ik zoals gewoonlijk naar me stage. Ik was niet aan het trappen of iets en reed dus gewoon normaal.
Opeens voelde ik dat er geen warme lucht meer uit me ventilatiekanalen kwam, terwijl deze vol op warm stond.
Kijk ik naar me dashboard, zie ik dat mijn temperatuurmeter helemaal bovenin staat en het rode lampje ervan brandde ook.

Zojuist heb ik even onder de kap gekeken en daar viel me op dat er rechts tegen het schutbord aan allemaal koelvloeistof zat. Zou iemand weten wat er mis is? Ik zat zelf te denken aan de waterpomp...

Heeft iemand hier een idee over??? (F)
Snoof

waterslang gesprongen?

wil nog wel eens gebeuren, daardoor spuit uiteraard je koelvloeistof eruit en stroomt er geen koelvloeistof meer naar je kachelradiateur.
19 16V u.c. + Hyundai Excel
Tom
Moderator
Car: MB

Normaal gesproken blijft je kachel wel werken als hij heet wordt dus die kan alleen niet werken als er geen warm water meer in je kachelradiateur staat. Ik denk zelf ook eerder aan een gesprongen slang omdat je een hoop koelvoeistof ziet. Is het de waterpomp dan zal deze aardig moeten lekken lijkt me en moet je dus aan de distributiezijde van de motor iets kunnen vinden
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Remon

Het natte zit wel aan de distributiekant ja, bij de waterpomp in de buurt dus... Zal straks eens kijken of ik een slangetje los zie hangen :)
Snoof

kijk ff goed, soms kan ook de slang scheuren waardoor je geen losse slang ziet o.i.d.... zo'n scheur valt dan alleen op omdat het daar nat is.

wat voor motor is het trouwens?
19 16V u.c. + Hyundai Excel
Remon

1400 is het. Maar ik ben er al uit! het is inderdaad een gescheurde slang :D Ben ik even blij!
Plaats reactie