me clio rijd weer helemaal lekker en goed, alleen heeftie nog last van 1 ding,
als ik een x doortrek boven de 5 duizend toeren (rij niets voor niets sown 16v).
dan looptie daarna stationair 1500-1600 toeren,
contact af en opnieuw starten lost dit op, waar zou dit aan kunnen liggen?
alvast bedankt!
groete
hoog stationair toeren na 'racen'
vies gasklephuis? stappenmotor?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
grote kans dat de kilometerteller kabel brak is en hij niet doorgeeft aan de computer dat je stil staat.. dan houdt ie de toeren hoger
(dit is in elk geval bij een 19 16v het geval)
maar idd je stappenmotor schoonmaken wil ook nog wel eens helpen
(dit is in elk geval bij een 19 16v het geval)
maar idd je stappenmotor schoonmaken wil ook nog wel eens helpen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ha! ik was eerder 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
en zelfs ik wist t niet 
tis me dan ook wel een sticky van 3 pagina's...


tis me dan ook wel een sticky van 3 pagina's...


ik heb een zelfde soort,
stationair loopt is sowiezo 1500 - 2500 toeren ineens
bij een koude motor moet ik het gas inhouden nu.
en vaak genoeg blijkt ie op 3000 toeren hangen ofzo.
als ik dan een tik op het gaspedaal geef dan valt ie weer in dat gebied van 1500 - 2500.
ik begrijp er niks van.
maar ga hem vandaag toch maar naar de dealer brengen.
lijkt ook erger te worden :/
stationair loopt is sowiezo 1500 - 2500 toeren ineens
bij een koude motor moet ik het gas inhouden nu.
en vaak genoeg blijkt ie op 3000 toeren hangen ofzo.
als ik dan een tik op het gaspedaal geef dan valt ie weer in dat gebied van 1500 - 2500.
ik begrijp er niks van.
maar ga hem vandaag toch maar naar de dealer brengen.
lijkt ook erger te worden :/
Renault Clio Sport 172
Chipped / BMC Airbox
Chipped / BMC Airbox
Kan ook heel eenvoudig liggen aan de regeling van je motor. Na even 'racen' is je mengselverhouding anders. De lambdasensor meet dit en regelt daarna de toeren in stapjes terug.
Als je na het 'racen' de auto stationair laat draaien en je merkt dat de toeren langzaam steeds minder worden, is dit niet meer dan normaal!
Als je na het 'racen' de auto stationair laat draaien en je merkt dat de toeren langzaam steeds minder worden, is dit niet meer dan normaal!
tis van de een op de andere dag en het wordt naar een 'tijd' niet mindernagel schreef:Kan ook heel eenvoudig liggen aan de regeling van je motor. Na even 'racen' is je mengselverhouding anders. De lambdasensor meet dit en regelt daarna de toeren in stapjes terug.
Als je na het 'racen' de auto stationair laat draaien en je merkt dat de toeren langzaam steeds minder worden, is dit niet meer dan normaal!