Boete Uit het buitenland...betalen???
Ik heb afgelopen 2 sept in zwitserland 11 km te hard gereden, en heb nou hiervoor een boete gekregen van 120 frank.. mijn vraag is nu, moet ik deze wel betalen, aangezien ze in ned de buitenlanders altijd direct moeten aanhouden en geen boete naar huis kunnen sturen..want zwitserland heeft hier toch helemaal geen jurisdictie?
volgens mij moet je dat gewoon betalen. Zelfde toch als bij duitsland, belgie enz 

-
- Über-Spammer
68 euri voor 11 kilometertjes 

Ik weet niet wat ze er verder aan zullen doen om je te laten betalen maar als je in de toekomst nog een keer in Zwitserland komt dan ben je wel de lul bij een controle en zit je met een groter probleem denk ik...
Ik verwacht er ook nog 1 of 2 uit Oostenrijk van de afgelopen zomer. Ik betaal wel gewoon, heb zelf gewoon geen zin in dat soort gezeik.
Feit is ook dat je gewoon te hard gereden hebt, bij mij hetzelfde dus tja, eigen schuld dikke bult denk ik dan maar toch?
Ik verwacht er ook nog 1 of 2 uit Oostenrijk van de afgelopen zomer. Ik betaal wel gewoon, heb zelf gewoon geen zin in dat soort gezeik.
Feit is ook dat je gewoon te hard gereden hebt, bij mij hetzelfde dus tja, eigen schuld dikke bult denk ik dan maar toch?

betaal m maar, contacten met die landen zijn goed.
Heb je m via het CJIB?
Heb je m via het CJIB?
Zijn volgens mij pas nieuwe regels dat ze een nederlands incasso bureau of deurwaarder in kunnen schakelen!
Dan weten ze je dus altijd wel te vinden!
Dan weten ze je dus altijd wel te vinden!
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Vanuit Duitsland heb ik een boete ontvangen. Kunnen jullie me zeggen of ik die moet betalen?
De Duitse autoriteiten kunnen u in Nederland niet dwingen deze te betalen, maar wel wanneer u binnen een aantal jaren weer in Duitsland komt. Binnen de EU zijn er overigens plannen om boetes in de toekomst ook in het land van herkomst te kunnen innen.
dit stond in op de site van de anwb...en volgens die site waar staat dat je buitenlandse boetes moet betalen moet het via CJIB gaan
De Duitse autoriteiten kunnen u in Nederland niet dwingen deze te betalen, maar wel wanneer u binnen een aantal jaren weer in Duitsland komt. Binnen de EU zijn er overigens plannen om boetes in de toekomst ook in het land van herkomst te kunnen innen.
dit stond in op de site van de anwb...en volgens die site waar staat dat je buitenlandse boetes moet betalen moet het via CJIB gaan
wat een gedoe zeg, rijdt gewoon niet te hard, klaar 
doe je t toch, en wordt je gepakt, dan is daar het uithuilhoekje. Wil je een binkje zijn en niet betalen, hoop ik dat ze je snel pakken....

doe je t toch, en wordt je gepakt, dan is daar het uithuilhoekje. Wil je een binkje zijn en niet betalen, hoop ik dat ze je snel pakken....
Hier niet, maar je hebt de overtreding daar begaanPetertje5 schreef:Ik heb afgelopen 2 sept in zwitserland 11 km te hard gereden, en heb nou hiervoor een boete gekregen van 120 frank.. mijn vraag is nu, moet ik deze wel betalen, aangezien ze in ned de buitenlanders altijd direct moeten aanhouden en geen boete naar huis kunnen sturen..want zwitserland heeft hier toch helemaal geen jurisdictie?

Be a man and pay the price

Reno-loos
ik ben nog naar het politie bureau gegaan, en de regel is nog niet van toepassing, en het is dus als ik hem niet betaal ze niks kunnen doen, en mocht ik weer in zwitserland zijn en dan gepakt worden is ergste dat ik direct moet betalen plus een verhoging...als jullie lekker allemaal zo goed zijn en het moraal hoog willen houden veel plezier...maar ik hou die 70 euro liever in de zak 

Prima toch!
Maar niet straks komen huiluh als je de volgende keer daar wordt aangehouden en meteen 400 frank moet dokken

3 jaar geleden eens een parkeerboete van wel 6 euro
gehad in Duitsland, mooi dat ie voor 'k weer thuis was al op de mat lag, kort daarna weer een herrinering...............dus toch maar ff betaald,scheeld een hoop gezeik als je de volgende keer wordt aangehouden 

Maar niet straks komen huiluh als je de volgende keer daar wordt aangehouden en meteen 400 frank moet dokken

3 jaar geleden eens een parkeerboete van wel 6 euro

Zwitserland zit niet bij de eu, dus geld er ook geen europese regelgeving tbv. boetes daaro denk ik.
Maargoed als je ooit een keer wordt aangehouden daar, dan heb je wel een probleem.
Dus gewoon vermijden dat landje bij de volgende vakanties
Maargoed als je ooit een keer wordt aangehouden daar, dan heb je wel een probleem.
Dus gewoon vermijden dat landje bij de volgende vakanties

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
gewoon niet betalen en dan vooral over de zeik zijn als je daar toevallig wordt aangehouden en je hebt niet genoeg geld bij je
ze zijn daar niet zo makkelijk als hier, je auto wordt in beslag genomen en je gaat de cel in
kan je via nederland regelen dat er alsnog betaalt wordt, duurt al gauw een dag of drie vier voor ze het officieel hebben
als je dat er allemaal voor over hebt
VOORAL NIET BETALEN

ze zijn daar niet zo makkelijk als hier, je auto wordt in beslag genomen en je gaat de cel in
kan je via nederland regelen dat er alsnog betaalt wordt, duurt al gauw een dag of drie vier voor ze het officieel hebben
als je dat er allemaal voor over hebt
VOORAL NIET BETALEN

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ach ja... Als je niet verwacht met deze auto nog een keer naar Zwitserland te gaan, zou ik m lekker in de kliko gooien. Maar ga je wel weer naar Swiss, dan kun je wel eens gezeik krijgen.
Een collega van me is vorige week in Italie om 6 uur 's ochtends van zijn bed gelicht door 5 (!!!) politiemensen, omdat ie nog een boete van 6 tientjes open had staan.
Een collega van me is vorige week in Italie om 6 uur 's ochtends van zijn bed gelicht door 5 (!!!) politiemensen, omdat ie nog een boete van 6 tientjes open had staan.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
en terechtMerijn schreef:Ach ja... Als je niet verwacht met deze auto nog een keer naar Zwitserland te gaan, zou ik m lekker in de kliko gooien. Maar ga je wel weer naar Swiss, dan kun je wel eens gezeik krijgen.
politie daar zijn niet van die watjes zoals hier
die slaan eerst en stellen dan pas vragen

hehe.. Geslagen is ie niet, maar hij mocht niet eens kleren aantrekken, moest een busje in naar een Pinautomaat, dokken en toen mocht ie weer naar huis. Die 6 tientjes heeft ze uiteindelijk vrij weinig opgeleverd, maar op zich wel goed dat ze de wet naleven.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ja en als je dan dus niet kan pinnen ga je gelijk de cel inMerijn schreef:hehe.. Geslagen is ie niet, maar hij mocht niet eens kleren aantrekken, moest een busje in naar een Pinautomaat, dokken en toen mocht ie weer naar huis. Die 6 tientjes heeft ze uiteindelijk vrij weinig opgeleverd, maar op zich wel goed dat ze de wet naleven.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Levenslang!! Stelletje criminelen!Luco/Alpine-racer schreef:ja en als je dan dus niet kan pinnen ga je gelijk de cel inMerijn schreef:hehe.. Geslagen is ie niet, maar hij mocht niet eens kleren aantrekken, moest een busje in naar een Pinautomaat, dokken en toen mocht ie weer naar huis. Die 6 tientjes heeft ze uiteindelijk vrij weinig opgeleverd, maar op zich wel goed dat ze de wet naleven.![]()
![]()
Vermelden ze nu eigenlijk wel het IBAN en BIC/SWIFT nummer? of moet je daar nu zef nog uit zien te komen?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Verhogingen op verkeersboetes kunnen erg oplopen... in Nederland althans wel. En ook hier kun je voor een niet betaalde verkeersboete (en na herhaaldelijk proberen door CJIB om geld van je te innen) in de cel gegooid worden. Gewoon betalen dus wanneer de boete terecht is.
Ik ga ervanuit dat dit in het buitenland ook zo werkt... en de verhalen hierboven lezend, klopt dit dus ook.
O ja, het CJIB kan ook buitenlandse boetes innen!
Ik ga ervanuit dat dit in het buitenland ook zo werkt... en de verhalen hierboven lezend, klopt dit dus ook.
O ja, het CJIB kan ook buitenlandse boetes innen!
-
- Contacteer:
Er staat mij nog wat van bij dat de justities onderling hebben afgesproken dat Europese boetes van alleen boven de 75 euro worden verhaald. Dat wordt dat ook overgedragen aan de NL justitie die ervoor zorg gaat dragen dat het wordt betaald.
Het is wel je eiegen keuze, maar ik zou als ik jou was eerst maar goed gaan googlen.
Aan de andere kant: Eigen schuld, dikke bult....
Het is wel je eiegen keuze, maar ik zou als ik jou was eerst maar goed gaan googlen.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
-
- Über-Spammer
ik heb er althans eens een gekregen van 15 euroDonleben schreef:Er staat mij nog wat van bij dat de justities onderling hebben afgesproken dat Europese boetes van alleen boven de 75 euro worden verhaald. Dat wordt dat ook overgedragen aan de NL justitie die ervoor zorg gaat dragen dat het wordt betaald.

het systeem dat CJIB boetes gaat innen is nog niet helemaal door, en aangezien ik toch niks meer te zoeken heb in zwitserland gooi ik hem wel lekker weg, en het is zo dat als ik daar evt wel kom en ik word gepakt dan moet ik hem direct betalen plus een eventuele verhoging..dus daar maak ik me niet zo zorgen om
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
beetje flauwe houding
maar goed is je eigen keuze
maar goed is je eigen keuze
-
- Über-Spammer
ach het is een mening
. maakt mij verder niet uit, maar ik wil overal met een gerust hart naartoe kunnen rijden 

Ik vind dat er hier maar een hoog moraalriddergehalte is. Niemand van jullie zal het laten om een boete niet te betalen als je er onderuit kan komen. Fout is fout, maar als het effe kan, betaal je gewoon liever niet. Ik geef je groot gelijk.
-
- Contacteer:
Issie aangetekend verstuurd ?