Start niet met warme motor

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Paramike

Hallo,

Mijn clio start altijd prima (ff afkloppen :D ), behalve als ik een stukje snelweg heb gereden, en daarna de auto +- een half uurtje stil zet, dan draait de startmotor prima rond, maar geeft hij absoluut geen aanstalte om aan te slaan (niet eens een klein beetje).
Bij een korte rit geen probleem, en bij een korte stop (tanken oid.) ook niet. Als ik nog een half uurtje wacht, dan is het probleem weer weg.

Hij lijkt geen benzine te krijgen (bij starten snuffel ik eens lekker aan de uitlaat, en ruik geen benzine), en tikken hier en daar op relais en schakelaars etc. helpt niet, dus denk ik dat het gaat om een ouwerwetse 'vaporlock'? Weet iemand of er ergens een benzineleiding op een bekende hete plek zit? Het is overigens een Clio 1 Phase 2 1.4 RN uit 1994. Op LPG, maar hij start op benzine (of soms niet ;) ). Heeft het misschien iets te maken met het feit dat de benzine er langer in stilstaat?

Groeten,

Michiel
Riël
Über-Spammer

SChakelt hij wel om naar benzine terug dus bij warme motor?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer

Evt bdp-sensor die niet meer lekker gaat als de motor warm is
R5GTT. Drive it like you stole it
Paramike

Riël Notermans schreef:SChakelt hij wel om naar benzine terug dus bij warme motor?
Ja dat doet hij. het lampje van het gas wordt rood (= lopen op benzine) en wordt pas groen na een keertje 2000 toeren gedraaid te hebben. Als hij koud is duurt dit wat langer.

Mijn VW camper start gewoon op gas, en dat gaat prima :D

Groeten,

Michiel
Paramike

-PAZ- schreef:Evt bdp-sensor die niet meer lekker gaat als de motor warm is
Zit deze op zo'n oude clio? Klinkt als iets moderns en electronisch :D

Als dit het is, doet deze het dan niet als je de motor maar eventjes stilzet? (10 minuten bij tankstation?)

Groeten,

Michiel
Riël
Über-Spammer

Kan wel.

Maar dan vonkt ie ook niet.
-PAZ-
Über-Spammer

Die zit er idd op, zit zelfs al op de nog oudere 5jes :wink: :p . IS de sensor op je versnellingsbak die via het vliegwiel je motortoertal meet en zo je ontsteking aanstuurd. Deze gaan vaak stuk bij renault en geven meestal problemen bij warme motor.

Die sensor zit boven op de versnellingsbak tegen het motorblok aan
R5GTT. Drive it like you stole it
Paramike

Ok, dan ga ik de volgende keer een bougie meenemen, en op het moment dat hij niet start ga ik kijken of deze vonkt. Als dit niet zo is, dan zal het wel die sensor zijn.

Groeten,

Michiel
Riël
Über-Spammer

kapje optillen met starten (iets erboven laten hangen, niet vasthouden), dan hoor je m wel vonken. tak tak tak tak
Paramike

Zucht, ik ben weer te eigenwijs geweest. Het is idd de BDP sensor. Althans, gisteren wilde ik de clio (koud) starten, en had hij hetzelfde euvel. Even aan de kabeltjes boven de versnellingsbak gemorreld, en voila, hij deed het weer.

Vertel mij de volgende keer maar dat ik niet zo eigenwijs moet zijn :)

Groeten,

Michiel
Plaats reactie