Beste allemaal,
Mijn Clio RS uit 2002 heeft zojuist iets nieuws gedaan, terwijl mijn vriendin erin reed ging er een raar lampje branden en de RS had totaal geen trekkracht meer.
Het zit onder het benzinelampje, is rechthoeking en bevat een zaagtand lijn.
De ANWB man is erbij geweest met zijn OBDC lezer en hij kon, nadat ik hem telefonisch had uitgelegd waar de plug zat, niks vinden.
Wie heeft enig idee wat het kan zijn?
Toen het gebeurde reed mijn vriendin met 120 over de snelweg en gaf net wat gas.
Het is sowieso raar dat er een lampje gaat branden en dat er geen foutmelding in het systeem zit.
Thnx!
[Clio RS 172] Motormanagement lampje brand, geen vermogen
een lambda sonde ken ik wel, maar wat is TPS? Ik zit nu in de wachtruimte van de renault dealer. Ik zal het zo eens voorstellen hier.Bart V schreef:Niet de accupool eraf halen, want dan kan je niet zien wat de oorzaak is/was.
Gewoon eerst laten uitlezen inderdaad
Waarschijnlijk is het een lambdasonde, of TPS probleem.
Ah, weer wat geleerd.Abel schreef:throtle position sensor
dat ding meet de stand van je gasklep
Het blijkt uiteindelijk wel daarmee te maken te hebben, de RS heeft Drive-by-wire aansturing van het gaspedaal naar de computer / motor.
Er is een probleem met de sensor van het gaspedaal,. Ik heb de RS achtergelaten bij de dealer en voor ongeveer 140 euro mag ik hem morgenmiddag weer ophalen.
-
- Car: Captur EDC130 Intens
Klopt, hetzelfde hier ook gehad.jhu schreef:Ah, weer wat geleerd.Abel schreef:throtle position sensor
dat ding meet de stand van je gasklep
Het blijkt uiteindelijk wel daarmee te maken te hebben, de RS heeft Drive-by-wire aansturing van het gaspedaal naar de computer / motor.
Er is een probleem met de sensor van het gaspedaal,. Ik heb de RS achtergelaten bij de dealer en voor ongeveer 140 euro mag ik hem morgenmiddag weer ophalen.
Was wel 3 bezoekjes verder voor ze erachter kwamen.
Ook brand dat lampje als een condensator het heeft begeven.
BDP sensor kan het zijn, of een breuk in de kabelboom voor gasstand.
Ik kon toen niet harder dan 80 km/u, in elke versnelling 20 km harder.
Op de snelweg is dat leuk joh, elke trucker zat naar me te wijzen, zo als een trut rijden met een RS...