Ik ben de eigenaar van een clio16v uit 91 (230d km), prachtwagen natuurlijk, maar hoe warmer het buiten is hoe meer hij stinkt.
Branderig uitlaatgassenluchtje.
Meer gas= meer stank.
Als ik 's nachts rij is dit veel minder, en daar komt bij dat hij dan echt voelbaar meer vermogen heeft,soepeler loopt etc.
Koude lucht is compacter dan warme lucht, dat weet ik,
maar zo veel verschil als bij mijn clio dat kan nooit.
Alle meters geven de juiste waarden aan, olie en water is goed.
nieuwe bougies,klepdekselpakking.
Dacht zelf mischiien uitlaatspruitstukpakking.
Iemand een suggestie?
Luuk
Clio 16v stinkt
kat er nog onder?
btw..een opel stinkt, een renault nooit

als je uitlaatspruitstukpakking kaduuk is, hoor je dat wel met de motorkap open hoor, zeker met wat extra gas. Daarbij maakt dat niet uit of t koud of warm is....
Is t echt je kat niet die ruft? Waar komt de stank vandaan? motorruim of uitlaat?
Is t echt je kat niet die ruft? Waar komt de stank vandaan? motorruim of uitlaat?
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
zit je luchtfilter niet gewoon behoorlijk dicht?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
En een golf II diesel.Haas schreef:kat er nog onder?
Die ruften naar verbrande diesel waar in de auto dan ook.
met open dak dicht, geen last van hoor 

stank komt uit motorruim en in de auto.
Pakking is het enige wat ik nog kon bedenken.
Het stinkt naar verbrande olie of iets in die richting, en het is niet te harden:)
Als ik bij meer dan 20 graden buitentemp beetje gas geef stink je echt de auto uit.
gr
Pakking is het enige wat ik nog kon bedenken.
Het stinkt naar verbrande olie of iets in die richting, en het is niet te harden:)
Als ik bij meer dan 20 graden buitentemp beetje gas geef stink je echt de auto uit.
gr
-
IK heb een lek rubber gehad op m'n aandrijfas passagierszijde. Tijdens het rijden slingede het vet dan op het warme spruitstuk. dat stond ook garant voor een zeer onprettige lucht in de auto.
lekkende kleppendekselpakking misschien? olie drupt dan aan de achterzijde op t spruitstuk?
heb ik 2 weken geleden vervangen, was wel lek.
heb blok op zich verdient geen schoonheidsprijs, zou het helpen om gewoon het hele blok een keer een opfrisbeurtje te geven?
Hoge-drukspuit? Of kan ik dan electrische problemen verwachten bij een clio?
heb blok op zich verdient geen schoonheidsprijs, zou het helpen om gewoon het hele blok een keer een opfrisbeurtje te geven?
Hoge-drukspuit? Of kan ik dan electrische problemen verwachten bij een clio?
-
- Moderator
- Car: MB
aan jou de keus. Maar met gezond verstand kan het wel. Maar dus niet boven op je kop spuiten, je ontsteking, je relais box, accu. Maar de versnellingsbak en de bovenzijde van het subframe kun je best aardig reinigen van bovenaf. Als je motorreiniger gebruikt wel effe naspoelen met water!
En nog iets, doe het met een warme motor. Minder kans op problemen
En nog iets, doe het met een warme motor. Minder kans op problemen
Heb ik ook gedaan, maar de volgende ochtend wilde de auto niet starten! Water bij de bougies! Het beste is om het met een warme motor te doen, water bij de bougies wegblazen en meteen starten en door de warme motor laten drogen.En nog iets, doe het met een warme motor. Minder kans op problemen
volgens mij als je het goed doet, en dus niet boven op je kop spuit krijg je geen water in je bougieschachten, ik zal eens zien wat ik ermee doe.
Katvervanger knutsel ik er volgende week ook weer ff onder, wissel ik wel weer voor de apk:)
Katvervanger knutsel ik er volgende week ook weer ff onder, wissel ik wel weer voor de apk:)
Plantenspuit uit moeders keukenkastje halen, spuitkop eraf, met slangetje in bougieschacht steken en knijpen maar 

Of met een rietje zuigen, maar jou oplossing is toch eigenlijk wel een betere!Riël Notermans schreef:Plantenspuit uit moeders keukenkastje halen, spuitkop eraf, met slangetje in bougieschacht steken en knijpen maar

Die planten hebben daarna geen lang leven meerRiël Notermans schreef:Plantenspuit uit moeders keukenkastje halen, spuitkop eraf, met slangetje in bougieschacht steken en knijpen maar