Paar vraagjes versnellingsbak... koppelingskabel geknapt!!!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Nenad1916v

Hallo ff een paar vraagjes,

weet iemand in Drenthe een bedijf dat bakken reviceerd en hoeveel kost zoiets ongeveer (gaat om een Williams)?

2e vraag; zijn de aandrijfassen van Cio 16v en Williams het zelfde?

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Nenad1916v op di 18 sep 2007 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Robke
Car: Lexus IS250

Een bak goed en compleet reviseren is duur, dat zal zo'n 1250-1500,- kosten gok ik.
Stuur canonballman anders een PM, dat is niet in de buurt voor jou, maar wel goed en goedkoop.
Aandrijfassen van een Williams zijn anders dan van de 16V, op het forum moet wel ergens staan wat de bestelnummers zijn. Of anders eventuele andere te gebruiken aandrijfassen.
Riël
Über-Spammer

Van een williams en 19 16v zijn ze wel uitwisselbaar toch?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
GeniustheGzA

Robke schreef:....... op het forum moet wel ergens staan wat de bestelnummers zijn. Of anders eventuele andere te gebruiken aandrijfassen.
hmm, kan iemand mij dan vertellen waar? :) Ik zoek me het apezuur maar resultaat nihil... :wink:
frank_williams

Riël Notermans schreef:Van een williams en 19 16v zijn ze wel uitwisselbaar toch?
nee :) (zie halverwge de pagina)
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... k&start=35
Nenad1916v

Nog even een vraagje:

Is een bak van Clio 16v zelfde als Williams of is ddat ook weer anders? Of is er van een andere auto waarvan de bak onder een williams past?

Alvast bedankt..
Robke
Car: Lexus IS250

Dat zijn andere bakken, iets anders past er wel onder, maar dan zijn de verhoudingen weer net wat anders.
Gewoon je eigen bak laten reviseren, da's de beste oplossing.
Haas
Car: Megane RS

of tegen een goeie willi bak aanlopen, maar dat gebeurt niet op elke hoek van de straat.....
Nenad1916v

Hallo,

ik moet een nieuwe aadrijfas hebben voor mijn Clio. Laatst geinformeerd bij de Renault en daar kost de as €380 |: WOW. Is dit serieus zo duur of is het ook goedekoper te krijgen?

Mvg.
frank_williams

Moet je echt een nieuwe as, of moeten er homokineten worden vervangen? dit laatste is namelijk een goedkopere oplossing dan een nieuwe as.
Voor assen kun je misschien terecht bij euro-cat (tip van luco)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

je kan ook bij een onderdelenboer voor een revisie as kijken. lever je je oude in en krijg je een gereviseerde terug.

en ja die as kost nieuw zoveel :wink:

bakken jb3 (16v) en jc5 (williams) passen allebei. er zit zoals gezegd verschil in verhoudingen, maar ook in sterkte. een jc5 kan meer hebben dan een jb3.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Haas schreef:of tegen een goeie willi bak aanlopen, maar dat gebeurt niet op elke hoek van de straat.....
houd kapaza ook eens in de gaten, daar zag ik er laatst een voorbijgaan :)
frank_williams

J-P-S schreef:je kan ook bij een onderdelenboer voor een revisie as kijken. lever je je oude in en krijg je een gereviseerde terug.
da's knap lastig nog voor een williams. ik heb een tijdje terug ook gezocht. uiteindelijk heb ik ze zelf gereviseerd.
Nenad1916v

Frank M schreef:Moet je echt een nieuwe as, of moeten er homokineten worden vervangen? dit laatste is namelijk een goedkopere oplossing dan een nieuwe as.
Voor assen kun je misschien terecht bij euro-cat (tip van luco)
Ik weet t maar ik moet complete as hebben. Ik zal wel even rond kijken dan...
Tim
Car: E36 M3

Williamsdude schreef:Hallo,

ik moet een nieuwe aadrijfas hebben voor mijn Clio. Laatst geinformeerd bij de Renault en daar kost de as €380 |: WOW. Is dit serieus zo duur of is het ook goedekoper te krijgen?

Mvg.
Voor dat bedrag had ik voor m'n Coupe 2 assen... Duur grapje voor zo'n Willie
Nenad1916v

Hallo,

nog even een vraagje:

is de bak van een 19 16v '91 zelfde als een bak van een Clio 16v uit '95?

Mvg.
Bart V

Dat hangt er vanaf of die 19 16V al een aluminium carter had, of nog een stalen, aan gezien 1991 het jaar is waarin ze overgestapt zijn van staal naar alu op de 19 16V.

Verder zal de eindoverbrenging iets anders zijn, en waarschijnlijk de versnellingen zelf ook iets, maar dat gaat wel goed in een clio.
Nenad1916v

Bart V schreef:Dat hangt er vanaf of die 19 16V al een aluminium carter had, of nog een stalen, aan gezien 1991 het jaar is waarin ze overgestapt zijn van staal naar alu op de 19 16V.

Verder zal de eindoverbrenging iets anders zijn, en waarschijnlijk de versnellingen zelf ook iets, maar dat gaat wel goed in een clio.
Oke dus een alu carter zou wel passen? Als ik dat zo lees.

Maar ik had afgelopen week eindelijk mij nieuwe stappenmotor binnen van de Renault Dealer na 8 weken ofso en gister even gemonteerd maar nog geen vordering in het stationair lopen. Moet die eerst nog met de computer worden afgesteld ofso of zou die gelijk weer normaal moeten lopen?

Alvast bedankt.
alex

jongens, een versnellingsbak van een williams is bijlange niet hetzelfde als van een gewone 16v. bak van een williams heeft een dikkere tandwielas (secundaire), heeft coniche lagers wat de gewone 16v ook niet heeft. bak van een williams is gewoon een pak sterker dan een gewone. een revisie is dus de enigste goede oplosing of je zou toevalig een bak van een williams op de kop kunnen tikken. :)
Nenad1916v

alex schreef:of je zou toevalig een bak van een williams op de kop kunnen tikken. :)
ja bij hele pure toeval...
alex

dat komt ervan als je met iets exclusievs wilt rijden :D , zo een williams is natuurlijks wel iets speciaals en daar zal je niet zo snel iets in tweedehands voor vinden.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Tim_Coupe schreef:
Williamsdude schreef:Hallo,

Mvg.
Voor dat bedrag had ik voor m'n Coupe 2 assen... Duur grapje voor zo'n Willie
Die aandrijfsassen voor jou Coupe waren "Ruil" assen, die zijn een heel stuk goedkoper dan "Nieuwe" assen :)

En voor sommige auto's zijn gewoon geen Ruilassen te krijgen..
alex

de aandrijfassen van een williams en van een clio18 16v zijn ook niet hetzelfde. een williams staat vanvoor 1,5 cm breder. aandrijfassen van een williams zijn dus ook langer.
Nenad1916v

Het kan niet beter. Zojuist is mijn kopppelingskabel geknapt! Morgen maar ff nieuwe dr onder... maar is dit veel werk ? nog dingen waar je op moet letten ??

Mvg.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

eigenlijk wijst het zich vanzelf. je moet alleen even opletten dat je je koppeling opnieuw stelt door die kartels van je pedaal even terug te wippen. kijk maar eens met een lamp onder het pedaal, dat zie je vanzelf.

succes (Y)
Nenad1916v

J-P-S schreef:eigenlijk wijst het zich vanzelf. je moet alleen even opletten dat je je koppeling opnieuw stelt door die kartels van je pedaal even terug te wippen. kijk maar eens met een lamp onder het pedaal, dat zie je vanzelf.

succes (Y)
is goed bedankt, komt wel goed!
Plaats reactie