Hallo ff een paar vraagjes,
weet iemand in Drenthe een bedijf dat bakken reviceerd en hoeveel kost zoiets ongeveer (gaat om een Williams)?
2e vraag; zijn de aandrijfassen van Cio 16v en Williams het zelfde?
Alvast bedankt.
Paar vraagjes versnellingsbak... koppelingskabel geknapt!!!
-
Laatst gewijzigd door Nenad1916v op di 18 sep 2007 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Een bak goed en compleet reviseren is duur, dat zal zo'n 1250-1500,- kosten gok ik.
Stuur canonballman anders een PM, dat is niet in de buurt voor jou, maar wel goed en goedkoop.
Aandrijfassen van een Williams zijn anders dan van de 16V, op het forum moet wel ergens staan wat de bestelnummers zijn. Of anders eventuele andere te gebruiken aandrijfassen.
Stuur canonballman anders een PM, dat is niet in de buurt voor jou, maar wel goed en goedkoop.
Aandrijfassen van een Williams zijn anders dan van de 16V, op het forum moet wel ergens staan wat de bestelnummers zijn. Of anders eventuele andere te gebruiken aandrijfassen.
Van een williams en 19 16v zijn ze wel uitwisselbaar toch?
-
hmm, kan iemand mij dan vertellen waar?Robke schreef:....... op het forum moet wel ergens staan wat de bestelnummers zijn. Of anders eventuele andere te gebruiken aandrijfassen.

-
neeRiël Notermans schreef:Van een williams en 19 16v zijn ze wel uitwisselbaar toch?

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... k&start=35
-
Nog even een vraagje:
Is een bak van Clio 16v zelfde als Williams of is ddat ook weer anders? Of is er van een andere auto waarvan de bak onder een williams past?
Alvast bedankt..
Is een bak van Clio 16v zelfde als Williams of is ddat ook weer anders? Of is er van een andere auto waarvan de bak onder een williams past?
Alvast bedankt..
of tegen een goeie willi bak aanlopen, maar dat gebeurt niet op elke hoek van de straat.....
-
Hallo,
ik moet een nieuwe aadrijfas hebben voor mijn Clio. Laatst geinformeerd bij de Renault en daar kost de as 380
WOW. Is dit serieus zo duur of is het ook goedekoper te krijgen?
Mvg.
ik moet een nieuwe aadrijfas hebben voor mijn Clio. Laatst geinformeerd bij de Renault en daar kost de as 380

Mvg.
-
Moet je echt een nieuwe as, of moeten er homokineten worden vervangen? dit laatste is namelijk een goedkopere oplossing dan een nieuwe as.
Voor assen kun je misschien terecht bij euro-cat (tip van luco)
-
- Über-Spammer
je kan ook bij een onderdelenboer voor een revisie as kijken. lever je je oude in en krijg je een gereviseerde terug.
en ja die as kost nieuw zoveel
bakken jb3 (16v) en jc5 (williams) passen allebei. er zit zoals gezegd verschil in verhoudingen, maar ook in sterkte. een jc5 kan meer hebben dan een jb3.
en ja die as kost nieuw zoveel
bakken jb3 (16v) en jc5 (williams) passen allebei. er zit zoals gezegd verschil in verhoudingen, maar ook in sterkte. een jc5 kan meer hebben dan een jb3.
-
- Über-Spammer
houd kapaza ook eens in de gaten, daar zag ik er laatst een voorbijgaanHaas schreef:of tegen een goeie willi bak aanlopen, maar dat gebeurt niet op elke hoek van de straat.....

-
da's knap lastig nog voor een williams. ik heb een tijdje terug ook gezocht. uiteindelijk heb ik ze zelf gereviseerd.J-P-S schreef:je kan ook bij een onderdelenboer voor een revisie as kijken. lever je je oude in en krijg je een gereviseerde terug.
-
Ik weet t maar ik moet complete as hebben. Ik zal wel even rond kijken dan...Frank M schreef:Moet je echt een nieuwe as, of moeten er homokineten worden vervangen? dit laatste is namelijk een goedkopere oplossing dan een nieuwe as.
Voor dat bedrag had ik voor m'n Coupe 2 assen... Duur grapje voor zo'n WillieWilliamsdude schreef:Hallo,
ik moet een nieuwe aadrijfas hebben voor mijn Clio. Laatst geinformeerd bij de Renault en daar kost de as 380WOW. Is dit serieus zo duur of is het ook goedekoper te krijgen?
Mvg.
-
Hallo,
nog even een vraagje:
is de bak van een 19 16v '91 zelfde als een bak van een Clio 16v uit '95?
Mvg.
nog even een vraagje:
is de bak van een 19 16v '91 zelfde als een bak van een Clio 16v uit '95?
Mvg.
Dat hangt er vanaf of die 19 16V al een aluminium carter had, of nog een stalen, aan gezien 1991 het jaar is waarin ze overgestapt zijn van staal naar alu op de 19 16V.
Verder zal de eindoverbrenging iets anders zijn, en waarschijnlijk de versnellingen zelf ook iets, maar dat gaat wel goed in een clio.
Verder zal de eindoverbrenging iets anders zijn, en waarschijnlijk de versnellingen zelf ook iets, maar dat gaat wel goed in een clio.
-
Oke dus een alu carter zou wel passen? Als ik dat zo lees.Bart V schreef:Dat hangt er vanaf of die 19 16V al een aluminium carter had, of nog een stalen, aan gezien 1991 het jaar is waarin ze overgestapt zijn van staal naar alu op de 19 16V.
Maar ik had afgelopen week eindelijk mij nieuwe stappenmotor binnen van de Renault Dealer na 8 weken ofso en gister even gemonteerd maar nog geen vordering in het stationair lopen. Moet die eerst nog met de computer worden afgesteld ofso of zou die gelijk weer normaal moeten lopen?
Alvast bedankt.
jongens, een versnellingsbak van een williams is bijlange niet hetzelfde als van een gewone 16v. bak van een williams heeft een dikkere tandwielas (secundaire), heeft coniche lagers wat de gewone 16v ook niet heeft. bak van een williams is gewoon een pak sterker dan een gewone. een revisie is dus de enigste goede oplosing of je zou toevalig een bak van een williams op de kop kunnen tikken. 

-
ja bij hele pure toeval...alex schreef:of je zou toevalig een bak van een williams op de kop kunnen tikken.
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Die aandrijfsassen voor jou Coupe waren "Ruil" assen, die zijn een heel stuk goedkoper dan "Nieuwe" assenTim_Coupe schreef:Voor dat bedrag had ik voor m'n Coupe 2 assen... Duur grapje voor zo'n WillieWilliamsdude schreef:Hallo,
ik moet een nieuwe aadrijfas hebben voor mijn Clio. Laatst geinformeerd bij de Renault en daar kost de as 380WOW. Is dit serieus zo duur of is het ook goedekoper te krijgen?
Mvg.

En voor sommige auto's zijn gewoon geen Ruilassen te krijgen..
-
Het kan niet beter. Zojuist is mijn kopppelingskabel geknapt! Morgen maar ff nieuwe dr onder... maar is dit veel werk ? nog dingen waar je op moet letten ??
Mvg.
Mvg.
-
- Über-Spammer
eigenlijk wijst het zich vanzelf. je moet alleen even opletten dat je je koppeling opnieuw stelt door die kartels van je pedaal even terug te wippen. kijk maar eens met een lamp onder het pedaal, dat zie je vanzelf.
succes
succes

-
is goed bedankt, komt wel goed!J-P-S schreef:eigenlijk wijst het zich vanzelf. je moet alleen even opletten dat je je koppeling opnieuw stelt door die kartels van je pedaal even terug te wippen. kijk maar eens met een lamp onder het pedaal, dat zie je vanzelf.
succes