Olie lek clio 1.8 F3P

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Edwin Kailuhu

Hoi,

Mijn clio lekt olie. Ik had het blok schoon gespoten om te kijken waar de lek was. Na een dag zag ik een straaltje olie lopen onder de verdeelkap. Dus ik had die losgehaald en zag dat de nokkenas keering kapot was. Deze heb ik gisteren verwisseld maar nu lekt hij nog. Ik denk nu dat de krukaskeering ook kapot is. Hoe kan ik dat controlleren?

Groetjes,

Edwin
Tom
Moderator
Car: MB

je krukas zit toch een heel eind lager dan je nokkenas. Lekt hij tussen bak en motor in of aan je distributiekant?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Edwin Kailuhu

Hoi,

Het is aan de kant van de bak. Ik ben net gaan kijken maar er ligt weer een plasje olie (rechts) onder de wagen. Mijn oude nokkenaskeerring was helemaal verhard. Dit zou een voorteken kunnen zijn dat de rest van de pakkingen en keerringen ook vehard zijn. Het vreemde is alleen dat mijn wagen motorolie lekt. Zo'n 2 liter per week. Mijn vraag is nu of het wel de krukaskeerring kan zijn want dan zou het toch bakolie moeten zijn?

Groetjes
Riël
Über-Spammer

Nee, dan is t ook motorolie. Als het 'tussen de bak en de motor' uitkomt is het zeker de krukaskeerring. Overigens, best mogelijk hoor.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Edwin Kailuhu

Ok, moet ik dan het blok er helemaal uithalen?
Riël
Über-Spammer

jjjjep
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie