Bandenspanningssensoren

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
edela

Komende winter wil ik een set winterbanden monteren onder m'n Laguna II (1.9 dCI Dynamique). Waarschijnlijk Michelin Pilot Alpin.

Nu heb ik 2 vragen:

Is deze band altijd uitgerust met Zero Pressure systeem (en heb je dus een bandenspannings indicatie systeem nodig)?

Hoe kom ik het goedkoopst aan 4 sensoren en wat mag dit ongeveer kosten?

bedankt alvast

Ed
-PAZ-
Über-Spammer

Die sensoren zitten in je ventielen dus als je gewoon op je huidige velgen winterbanden laat monteren hoef je niets aan te passen. Indien je andere velgen gebruikt zul je hier dus ook 4 sensoren voor moeten aanschaffen en laten in leren op de auto. Ik dacht dat die sensoren bij de dealer +/- 25 euro kosten per stuk
R5GTT. Drive it like you stole it
edela

bedankt voor je antwoord.
Ik wil ze inderdaad op andere velgen monteren.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ik dacht dat ze iets duurder waren.

Die banden zijn niet altijd voorzien van run-flat eigenschappen. Áls ze er zijn, zal je er specifiek om moeten vragen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
MikeVV
Contacteer:

Sensoren zijn 30 euro bij de dealer.
Beetje bandenhandel kan ze ook voor je inleren als je daar nieuwe banden en evt velgen koopt.
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Steven
Car: M536

Wie weet hoe dit systeem precies werkt?

Me Pa heeft ook een Laguna 2 met het simpele display met alleen 4 bandjes erop.

Nu had ie een set winterbandjes, aan de ventielen te zien ook met sensoren.
Net heb ik de zomerwielen weer gemonteerd, waarvan 1 met nieuwe sensor, stukkie gereje, maar nog steeds 4 bandjes op het display en geen foutmelding ofzo.

Vraag me af of dat systeem uberhaupt wel werkt of kan ie bijv. ook meerdere sets wielen onthouden? Lijkt me sterk, want dan zou op z'n minst die nieuwe sensor niet herkent moeten worden.
Of staat het systeem dan uit?
MikeVV
Contacteer:

Als het systeem uit staat dan zie je geen bandjes meer.

kan zijn dat alsnog de foutmelding gaat komen maar zou me ook niet verbazen als 1 sensor vervangen geen probleem geeft.
Haas
Car: Megane RS

de laatste keer dat ik een sensor heb gesloopt, kostte dat ding 60 euro en das toch 2 jaar terug.....
Tis een duur geintje in ieder geval.

Daarbij: sensor vervangen was geneuk ten top. Had altijd een hekel om die hoerendingen te doen. Je moet gewoon teveel uitkijken, lekker doorrammen en 20 minuten doen over zo'n auto, kan gewoon niet.
Tis ook zo fijn gemaakt, de eerste de beste onbenul breekt de ventielen gewoon af bij het oppompen bij de plaatselijke benzinepomp |:
Steven

Ik brak em bij het demonteren van de band, nu had ik ook die drukschoep precies op de plek van het ventiel staan, niet zo handig natuurlijk, maar op dat moment was ik die sensor ff vergeten.
*tjok*, ding in 2en...

Ik vind het eigenlijk ook een nutteloos systeem, helemaal als het zo bagger werkt :p
Haas
Car: Megane RS

voor de gein een keer kwikfuck bellen en vragen hoe vaak dat gebeurt daar ;)

bij demonteren altijd sensor onder de arm waar je de lepel op legt, bij monteren altijd op 7 a 8 u (bij doorsnee bandenmaat, dus geen 195/45/14 oid :P )
Steven

Ja kep er 1 gesloopt, daarna ging het wel als je er gewoon rekening mee houd idd.
Ik demonteerde em op een zondagmiddag, is ooknie de beste dag :~
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Het systeem kan 2x 4 sensoren onthouden. Na een eindje rijden zou een afwijkende sensor toch eigenlijk wel een foutmelding moeten geven. Ik vind het systeem trouwens wel betrouwbaar. Mijn Laguna geeft in het display ook de werkelijke spanning weer. En die is keurig gelijk aan wat de drukmeter van m'n pomp opgeeft.

De plaatselijke bandenhandel hier heeft overigens reparatiesetjes. Daarbij wordt de elektronica overgezet op een nieuw (stalen) ventiel. Stukken goedkoper dan een nieuw ventiel + inleren.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Steven

Kijk dit soort info kunnen we wat mee...

Nu hebben die apen van de Reno-dealer ook de achterwielen van de winterbanden verkeerd om gemonteerd/ingeleerd. Ben beniewd wat die sjimpansees daarvan zeggen, zal pa ook wel weer voor moeten betalen om te laten inleren. Nou dan wissel ik die banden wel om, stel prutsers (N)

Dat van die stalen ventielen is ook een mooie tip, alles om die dealer te ontwijken >-)
MikeVV
Contacteer:

zijn zeker kleuren blind bij die dealer!!!
Plaats reactie