ik heb laatst me turbodruk verhoogd maar nu houd me auto in zodra de turbo op druk komt.
aan de motor zou het niet kunnen leggen want de compressieverhouding is al verlaagd met mahle zuigers...
zelf denk ik dat het mengsel te arm is...
nou heb ik mensen gehoord dat je je eige carberateur kan laten ombouwen in een groep A carberateur wat kost zoiets (waar is dit te doen? ik kom uit heerhugowaard/almaar - noord holland).
gt turbo houd in na verhogen turbodruk...
Kan ook een onsteking zijn die niet lekker meer wil.
Hoeveel druk draai je?
Hoeveel druk draai je?
Almaar? 
Kan ook nog heel simpel je overdrukbegrenzing zijn als je meer dan 1,1 bar probeert te draaien. Moet je ff die 2 stekkertjes van je slang tussen turbo en intercooler afhalen.
Maarja als je een standaard carb hebt zou ik die sowieso eerst aanpassen, die geeft al een verkeerd mengsel boven de 0,9 bar.

Kan ook nog heel simpel je overdrukbegrenzing zijn als je meer dan 1,1 bar probeert te draaien. Moet je ff die 2 stekkertjes van je slang tussen turbo en intercooler afhalen.
Maarja als je een standaard carb hebt zou ik die sowieso eerst aanpassen, die geeft al een verkeerd mengsel boven de 0,9 bar.
Indien je je carb wil laten aanpassen naar Groep A spec's moet je eens informeren bij http://www.mbcarperformance.com
R5GTT. Drive it like you stole it
jaaaaa lekker turbodruk verhogen als je er geen verstand van hebt.
klein foutje kan al 4 gesmolten zuigers opleveren..
dat inhouden kan al het pingelen zijn, Gewoon vol gas erop, als je auto na 20 seconden nog loopt weet je dat het wat anders is...

dat inhouden kan al het pingelen zijn, Gewoon vol gas erop, als je auto na 20 seconden nog loopt weet je dat het wat anders is...

-
Abel schreef:jaaaaa lekker turbodruk verhogen als je er geen verstand van hebt.
sorry abel, ik denk dat ik meer verstand van turbo's en druk verhoging heb dan jij

ook weet ik echt wel wat pingelen is en dat is dit zeker niet.
verder voor de mensen die proberen te helpen

ik heb geen stekker meer naar de intercooler lopen dus daar hoef ik me niet mee bezig te houden

ik heb wel gekeken voor die groep a carberateur maar kan er weinig over vinden op de site van mbcarperformance (weet iemand hier wat zoiets kost om je eige carberateur om te laten bouwen?)
gr. erwin
Ombouwen een aanpassen van de carb staat idd niet op de site bij MB, moet je gewoon effe bellen. Ik meen dat het +/- 165 euro kost voor ombouw en revisie van je oude carb.
R5GTT. Drive it like you stole it
je bouwt wel turbo's op n/a's maar je hebt geen idee waarover je praat als het gaat over carbs en drukverhoging. Dan stel ik me de vraag hoe je de n/a's afstelt na montage van de turbo want injectie of carb maakt in dit geval geen hol uit, het mengsel moet in beide gevallen goed zijn ...erwinturbo schreef:Abel schreef:jaaaaa lekker turbodruk verhogen als je er geen verstand van hebt.
sorry abel, ik denk dat ik meer verstand van turbo's en druk verhoging heb dan jijheb onderhand turbo's op vw vr6 gebouwd, op suzuki swift gti en dat liep allemaal prima...
verder voor de mensen die proberen te helpen![]()
ik heb geen stekker meer naar de intercooler lopen dus daar hoef ik me niet mee bezig te houden![]()
ik heb wel gekeken voor die groep a carberateur maar kan er weinig over vinden op de site van mbcarperformance (weet iemand hier wat zoiets kost om je eige carberateur om te laten bouwen?)
gr. erwin

Abel heeft overschot aan gelijk, dus ga aub niet uit de hoogte doen. Das de beste raad die tot hiertoe gegeven werd.
Gewoon Maurice effe bellen (MBCP), dan weet je het gelijk.
hoezo gelukkig ? Waarom hou ie dan in ?
Het is steeds hetzelfde, véél blablabla en als maar uit de hoogte doen maar als puntje bij paaltje komt en er wordt op technisch vlak geschoten wordt het meestal heel stil.
Ik weet maar dan jij en ik heb een dikke en een langere....blablabla,jankjankjank. Doe hier nou es effe normaal zeg!
Ik zou de actuator losmaken en nog 3 toertjes indraaien
, ben je gelijk van het gezeik af.

Het is steeds hetzelfde, véél blablabla en als maar uit de hoogte doen maar als puntje bij paaltje komt en er wordt op technisch vlak geschoten wordt het meestal heel stil.
Ik weet maar dan jij en ik heb een dikke en een langere....blablabla,jankjankjank. Doe hier nou es effe normaal zeg!
Ik zou de actuator losmaken en nog 3 toertjes indraaien

-
-jo- schreef:je bouwt wel turbo's op n/a's maar je hebt geen idee waarover je praat als het gaat over carbs en drukverhoging. Dan stel ik me de vraag hoe je de n/a's afstelt na montage van de turbo want injectie of carb maakt in dit geval geen hol uit, het mengsel moet in beide gevallen goed zijn ...erwinturbo schreef:Abel schreef:jaaaaa lekker turbodruk verhogen als je er geen verstand van hebt.
sorry abel, ik denk dat ik meer verstand van turbo's en druk verhoging heb dan jijheb onderhand turbo's op vw vr6 gebouwd, op suzuki swift gti en dat liep allemaal prima...
verder voor de mensen die proberen te helpen![]()
ik heb geen stekker meer naar de intercooler lopen dus daar hoef ik me niet mee bezig te houden![]()
gr. erwin![]()
Abel heeft overschot aan gelijk, dus ga aub niet uit de hoogte doen. Das de beste raad die tot hiertoe gegeven werd.
Gewoon Maurice effe bellen (MBCP), dan weet je het gelijk.
als je een turbo op een n/a bouwd dan kun je gewoon je software laten aanpassen bij een knap tuning bedijf.
als jij je turbodruk een klein beetje verhoogd regeld de carberateur het zelf wel want de sproeier kan altijd een beetje meer inspuiten als er meer lucht langs gaat.
en ik wil helemaal niet onaardig doen hoor maar als ik een vraag stel verwacht ik niet dat ik uitgelaggen wordt en voor lul wordt gezet door mensen als jij en abel.
MET ZINNEN ALS:
actuator nog een 3 slagen indraaien en dan ben je gelijk van het gezeik af...
of 20 sec vol gas en als hij het dan nog doet weet je dat het wat anders is...
en dan zelf zeggen: doe nou is effe normaal zeg!
ondertussen ben ik ong. 7 jaar automonteur geweest en heb ik de nodige opleidingen gehad. dus ga nou niet vertellen dat ik van niks weet en op technisch gebied een of andere kneus ben... ik mag misschien wel nieuw zijn op dit forum, en daarom zal dit bij een hoop mensen misschien wel verkeerd vallen maar ik ben geen jochie van 14,15 die loopt op te scheppen en daarom verwacht ik gewoon met een beetje respect te worden behandeld want dan ben ik ook gewoon normaal en zal ik ook mensen helpen wanneer ik dat kan of dat nodig is.
ik hoop dat het weer een beetje normaal kan gaan verder
gr. erwin
-
het inhouden was een bougie die af en toe wel en af en toe niet mee deet...
heb niet veel tijd gehad de afgelopen dagen maar ik kon er vanochtend ffies een uurtje insteken.
bedankt voor de adviezen.
erwin
heb niet veel tijd gehad de afgelopen dagen maar ik kon er vanochtend ffies een uurtje insteken.
erwin

Rustig rustig, als je respect wil verdienen moet je dat rustig opbouwen.
Je bent niet de eerste die namelijk zo komt binnenwaaien en een paar weken later z'n GT weer te koop zet omdat ie 'stuk' is, vandaar de reacties.
Verder blijft de GT motor een oersterk, maar ook gevoelig motortje. Om em goed te tunen moet je wel zorgvuldig te werk gaan, vooral in warmte afgifte heb je niet echt veel reserve, dus het kan snel fout gaan.
Je bent niet de eerste die namelijk zo komt binnenwaaien en een paar weken later z'n GT weer te koop zet omdat ie 'stuk' is, vandaar de reacties.
Verder blijft de GT motor een oersterk, maar ook gevoelig motortje. Om em goed te tunen moet je wel zorgvuldig te werk gaan, vooral in warmte afgifte heb je niet echt veel reserve, dus het kan snel fout gaan.
erwinturbo schreef:
als je een turbo op een n/a bouwd dan kun je gewoon je software laten aanpassen bij een knap tuning bedijf.
dan spreek je over lage druk systemen, daarbij heb je minimale aanpassing nodig. Ga over echte conversies praten moeten er zowieso mapsensores en dergelijke in de ecu gebouwd worden. Hierbij vernietig je wel je stelling dat je zelf al genoeg turboconversies hebt gebouwd

tenzij ie te klein is ...erwinturbo schreef:als jij je turbodruk een klein beetje verhoogd regeld de carberateur het zelf wel want de sproeier kan altijd een beetje meer inspuiten als er meer lucht langs gaat.
ik laCH niemand uit, het is enkel een reply op de manier waarop je jezelf aankondigt als zijnde Bruce Almightyerwinturbo schreef:en ik wil helemaal niet onaardig doen hoor maar als ik een vraag stel verwacht ik niet dat ik uitgelaggen wordt en voor lul wordt gezet door mensen als jij en abel.

ooit al es gehoord van sarcasme ?erwinturbo schreef:MET ZINNEN ALS:
actuator nog een 3 slagen indraaien en dan ben je gelijk van het gezeik af...
of 20 sec vol gas en als hij het dan nog doet weet je dat het wat anders is...
en dan zelf zeggen: doe nou is effe normaal zeg!
das heel mooi, ik werk in de pharmacia meerbepaald bij de blauwe pillen producent. Ik kan een fiets herstellen en een grote bek zetten en daar houd het op.erwinturbo schreef:ondertussen ben ik ong. 7 jaar automonteur geweest en heb ik de nodige opleidingen gehad.
dat beweert ook niemand, alleen is je opener heel vaag, vandaar ook de reacties.erwinturbo schreef:dus ga nou niet vertellen dat ik van niks weet en op technisch gebied een of andere kneus ben...
respect is een wederzijds gegeven...erwinturbo schreef:ik mag misschien wel nieuw zijn op dit forum, en daarom zal dit bij een hoop mensen misschien wel verkeerd vallen maar ik ben geen jochie van 14,15 die loopt op te scheppen en daarom verwacht ik gewoon met een beetje respect te worden behandeld want dan ben ik ook gewoon normaal en zal ik ook mensen helpen wanneer ik dat kan of dat nodig is.
dat kan zeker, alleen heb je je volgens mij verkeerd voorgesteld en de zaken verkeerd aangepakt. Maar jah, ik ben dan ook maar een domme belg.erwinturbo schreef:ik hoop dat het weer een beetje normaal kan gaan verder
gr. erwin

-
swift gti turbo ruleert kwam je wel eens op STC forum? wat was je nick daar?
als je eerste post gelijk zo is van ik heb de turbodruk om hoog.......ect. zonder uitleg dan denken de meeste jaja daar heb je weer 1.
en ik had nu echt zo van nu heb ik zin om eens lekker veel sarcasme op het net te gooien.
sorry geen kwade bedoeling. fijn dat het maar een bougie was
en ik had nu echt zo van nu heb ik zin om eens lekker veel sarcasme op het net te gooien.

-
oke, ik had misschien ook wel anders moeten beginnen.Abel schreef:als je eerste post gelijk zo is van ik heb de turbodruk om hoog.......ect. zonder uitleg dan denken de meeste jaja daar heb je weer 1.
ik heb verder ook geen kwade bedoelingen en ben idd ook wel blij dat het maar een rotte bougie was. heb meteen een nieuw setje erin gedraaid teminste.
erwinturbo schreef:het inhouden was een bougie die af en toe wel en af en toe niet mee deet...
erwin
Riël Notermans schreef:Kan ook een onsteking zijn die niet lekker meer wil.
Hoeveel druk draai je?
Mijn gevoel he

Je ziet t vaak, bij dichte mengsels (dus zeker bij hoge drukken) trekt het arme GT ontekingkje het vaak niet meer als er wat oudere spullen inzitten, de vonk springt gewoon niet over. Hier dus ook het geval. Je merkt het altijd als je half gas geeft en hij wil dan wél!
Pfizer, BornemMaus schreef:[ff off-topic hoor] In Lot of in Huizingen?-jo- schreef:das heel mooi, ik werk in de pharmacia meerbepaald bij de blauwe pillen producent. Ik kan een fiets herstellen en een grote bek zetten en daar houd het op.
Nee hoor, er zijn daar 4 pfizer vestigingen naast elkaar. Capsugel, Qualifar, Upjohn pharma en Alcon. Ik werk bij de eerste als service technicus en prev. onderhoud.