Hoi iedereen,
Ik heb sinds vorige week eindelijk een mooie twingo gevonden. Beetje paars metallic kleurtje. En het beste was dat hij al een beetje was getuned.
Maar nu had ik een vraag. Ik zou graag een alarmsysteem in mijn auto willen laten zetten. Hoe duur zou dat ongeveer zijn bij een garage?. Zoiets als kwikfit of zo. Of is het betere als ik gewoon zelf ééntje koop en dan er zelf op zet. Zo ja. Wat is dan de beste?
Liefs en tot horens,
Raven!
Ik heb nu ook een Twingo!!
zou in iedergeval niet naar de kwik gaan
je zou is bij een beetje echte garage moeten kijken, maar is een alarm in een twingo wel echt nodig? heb niet het idee dat een twingo echt inbraak c.q. diefstal gevoelig is. maar alarmen heb je in verschillende klasse, je moet eerst is even kijken hoeveel je wilt uitgeven en welke klasse je wilt hebben (interieur sensoren, kantel sensoren etc) ik denk dat je al voor minder dan 200 euro klaar kan zijn. Ik vindt zelf een alarm inbouwen pokkewerk dus dat laat ik zelf liever over aan iemand die snapt wat ie aan het doen is!

Een (goed) alarm laten inbouwen is zo'n 400 euri, alarm apart was rond 200 maar moest je erg goed zijn om die te kunnen inbouwen! Nouja dit is wat Petertje5 en ik te horen kregen van zo'n alarm instal bedrijf!
Goedkoper was om een soort start onderbreker te kopen met een code, heb je alleen niet veel aan als ze voor de zoveelste keer met je radio ervandoor gaan haha
Aan de andere kant, 400 euro, goede audio instal is al het dubbele waard dus dan is het wel te overzien toch?
Goedkoper was om een soort start onderbreker te kopen met een code, heb je alleen niet veel aan als ze voor de zoveelste keer met je radio ervandoor gaan haha

Aan de andere kant, 400 euro, goede audio instal is al het dubbele waard dus dan is het wel te overzien toch?
Je kan anders ook wel ff kijken bij bijvoorbeeld de halfhords, als je dan ook nog is lid bent van de anwb krijg je 10% korting. zij hebben over het algemeen wel aardige alarmen liggen (althans een aantal jaar geleden) ik geloof dat toen ik informeerde dat incl inbouw ik zo rond 200 / 250 euro zou kosten. geloof dat ik toen in de markt was voor een klasse 3. ik denk ps dat je ook wel kan kijken voor eentje die niet geschikt is voor de verzekering, die zijn dan een stuk goedkoper denk ik.SpiNd0o schreef:Een (goed) alarm laten inbouwen is zo'n 400 euri, alarm apart was rond 200 maar moest je erg goed zijn om die te kunnen inbouwen! Nouja dit is wat Petertje5 en ik te horen kregen van zo'n alarm instal bedrijf!
Goedkoper was om een soort start onderbreker te kopen met een code, heb je alleen niet veel aan als ze voor de zoveelste keer met je radio ervandoor gaan haha![]()
![]()
Maar als iemand echt uit is op je audio dat een alarm niet echt zal helpen. ik doe zelf wanneer ik een kutwijk in rij gewoon mijn audio zacht en hou alle extra's goed verborgen. pech kan je natuurlijk altijd hebben
dit wil ik dus wel even zwaar tegenspreken, want een twingo is dus zonder moeite open te krijgen, ik en spind0o kunnen het weten, wij zijn de laatste maand allebei onze spullen verloren, inclusief een laatste tiktakAmit schreef: heb niet het idee dat een twingo echt inbraak c.q. diefstal gevoelig is.

ik heb idd bij een bedrijf geinformeerd en daar kwam je op 400 euro uit, maar dit was met rekening gehouden dat ik zelf al een startonderbreker heb, en dit alarm werd dan dusdanig gemonteerd dat ik mijn eigen sleutel kon houden..
Ho, was niet de bedoeling om op je tenen te trappen, het is idd erg kut als alles weg is uit je auto, nog erger is het natuurlijk als je auto weg is met alles erin. Het is mij tot op heden nog niet overkomen (klop klop!), althans niet bij mijn laatste 3 auto's (moeten ze ook niet proberenPetertje5 schreef:dit wil ik dus wel even zwaar tegenspreken, want een twingo is dus zonder moeite open te krijgen, ik en spind0o kunnen het weten, wij zijn de laatste maand allebei onze spullen verloren, inclusief een laatste tiktakAmit schreef: heb niet het idee dat een twingo echt inbraak c.q. diefstal gevoelig is.![]()
ik heb idd bij een bedrijf geinformeerd en daar kwam je op 400 euro uit, maar dit was met rekening gehouden dat ik zelf al een startonderbreker heb, en dit alarm werd dan dusdanig gemonteerd dat ik mijn eigen sleutel kon houden..

mijn laatste tic-tac 

hou ik je aan

ikhe nog een kings muntje in m'n broekzax ztten... interesse?SpiNd0o schreef:hou ik je aan![]()
-
Ik heb ook nog wel wat in me broekzak zitten voor je!