Luchtfilter LAGUNA RT 1.8 E2

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Jeroenk

Hoi mensen :D

Ik heb een Renault Laguna RT 1.8 E2 uit het bouwjaar 1995.
Nou is dit zoiezo al geen vermogensblok wat er in deze auto ligt o.a. doordat het een acht klepper is maar nu wil ik er toch wat meer uit proberen te persen....
Daarom mijn vraag over een luchtfilter voor de Laguna.
Wat is nou beter... het standaard luchtfilterhuis met vervangingsfilter of een open luchtfilter? Ik weet dat er veel op het forum staat over dit onderwerp maar dat is allemaal voor andere type's met een kleiner motorhuis als de laguna.
Ik heb er nu een open luchtfilter inzitten maar ik merk er ONTZETTEND weinig van..... soms heb ik zelfs het gevoel dat ik er achteruitgang door geboekt heb i.p.v. vooruitgang (U)
Als iemand mij hierbij zou willen adviseren zou dat heel fijn zijn! :wink:

Greetz! :smoke:

PS: Zijn die open luchtfilters met behuizing eromheen ook wat of kun je dan net zo goed je standaard luchtfilter behuizing gebruiken??
Riël
Über-Spammer

Waarschijnlijk klopt het wel met die achteruitgang. Een luchtfilter is ook het laatste waar je wat winst zal halen. Het standaardhuis is beter. Bij renault hebben ze ook niet stilgezeten om het inlaattraject te ontwerpen, bovendien vormt het zeker geen restrictie voor de motor.

Overigens zou ik niet te enthousiast worden over meer vermogen, die 1.8 loont het zich niet echt. Tuurlijk, alles kan, maar wordt een kosten-baten kwestie.

Een chip is wellicht mogelijk, daar zal ie iets van opleven.

Doe eens een search op het forum, zeker naar het open luchtfilter. Je vind er echt alles wat je er over wil weten!
MikeVV
Contacteer:

Ik heb een 2.0 laguna gehad en had daar ook een openluchtfilter op zitten met speciale aanzuigbuis, hier merkte ik ook totaal geen verschil met vermogen.
Behalve als het buiten beetje koud en mistig was dan trok hij iets beter maar volgens mij heeft iedere auto dat wel.

Als het echt warm was had ik soms zelfs voor mijn gevoel vermogen verlies omdat de motor ook warm word en hij dan warme ipv koude lucht gaat aanzuigen.

Hier een foto hoe het bij mij zat:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ium%29.JPG[/img]

Als je echt wil dat hij koude lucht gaat aanzuigen zal je een pijp naar beneden moeten maken zodat hij genoeg rij wind krijgt.

Succes.
www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
Jeroenk

Riël Notermans schreef:Waarschijnlijk klopt het wel met die achteruitgang. Een luchtfilter is ook het laatste waar je wat winst zal halen. Het standaardhuis is beter. Bij renault hebben ze ook niet stilgezeten om het inlaattraject te ontwerpen, bovendien vormt het zeker geen restrictie voor de motor.

Overigens zou ik niet te enthousiast worden over meer vermogen, die 1.8 loont het zich niet echt. Tuurlijk, alles kan, maar wordt een kosten-baten kwestie.

Een chip is wellicht mogelijk, daar zal ie iets van opleven.

Doe eens een search op het forum, zeker naar het open luchtfilter. Je vind er echt alles wat je er over wil weten!
Zo'n chip hè... wat kost dat en is dat zo even tekoop of moet ik op de sloop naar renault's uit een ander bouwjaar gaan kijken?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

je kan ook mijn v6 kopen voor niet al te veel
dat gaat er echt wel meer op vooruit
Jeroenk

Ik heb geen idee wat het moet gaan kosten maar ik ben absoluut niet van plan om met veel geld te gaan smijten... :wink:
En dan moet het ook nog ingebouwd worden want dat gaan mij ook niet lukken denk ik.... en dat brengt ook weer de nodige kosten met zich mee...
laat staan het risico of alle andere onderdelen wel berekent zijn op zoveel vermogen.... Toch? :~

Maargoed even over de luchtfilter.... ik had er een K&N open luchtfilter opzitten en heb even met een warme motor tussen twee punten in van 40 in de 2 naar 100 in de 3 getrokken en heb datzelfde later weer gedaan met een Green inlegfilter in mijn standaard luchtfilter behuizing en verrek! net zo snel! :p (N) Dus voor deze motor kun je het beste je standaard luchtfilter gebruiken met een andere inlegfilter lijkt mij! (0) :wink:
Weer een nutteloos onderdeel aangeschaft (0)

Groeten! :D
Plaats reactie