Probleem na verlagen

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Endlessly

Hallo mensen,

Ik heb een week geleden mijn clio rsi laten verlagen. Alleen nu heb ik het volgende probleem. Hij loopt aan, het rare is alleen dat hij dit alleen doet bij het rechterachterwiel (N)

Als je een paar meter achter de auto gaat staan, is te zien dat het rechterachterwiel verder uitsteekt dan de linker.. Kan iemand mij vertellen waar dit mee heeft te maken??:)
Jordi

Als je hem hebt laten verlagen zou ik even terug gaan en onder garantie ze er even naar laten kijken als dat kan, heb je al gekeken of er een spoorverbreder tussen zit ofzo (I) je weet maar nooit :p
Endlessly

Ik heb het bij RbCartuning laten doen. En er geen zit geen spoorverbreder op hahah:P

Voor het verlagen heb ik er eigenlijk nog nooit op gelet, of het rechterachterwiel meer naar buiten stond.
Je hoort nu alleen een harde tik, als de auto terug veert, en die tik komt duidelijk vanaf de rechterachterkant.

Hij loopt trouwens niet constant aan..
Jean-Paul-S
Über-Spammer

heel stomme gedachte, is de et waarde van de wielen gelijk?

die tik, is dat schuren of gewoon het snelle uitveren?
Endlessly

Ja die is gewoon gelijk.

Je hoort echt een harde tik, als de auto te diep inveert. Dan knalt hij tegen de zijkant van me wielkast aan. Dit is ook te zien op het profiel van de band, daar zit namelijk een donkere zwarte streep op.

De ruimte tussen de zijkant van de wielkast en de band is aan de rechterkant aanzienlijk kleiner dan aan de linkerkant, dit komt omdat het rechterachterwiel meer uitsteekt.

Maar hoe komt dit??? (I)
Egon

Endlessly schreef:Voor het verlagen heb ik er eigenlijk nog nooit op gelet, of het rechterachterwiel meer naar buiten stond.
Als het ene wiel verder naar buiten staat dan het andere moet je dat toch ook aan de wegligging merken???
Jean-Paul-S
Über-Spammer

dat zowieso.

lijkt me eerder dat je ene wiel verder inveert dan het andere. dit kan komen doordat het wegdek aan de buitenkant meestal slechter is (I)
Robke
Car: Lexus IS250

Gooi de 2 achterwielen eens om en kijk of hij dan nog aanloopt.
Zitten er toevallig 2 verschillende banden onder?

Ik heb ook wel eens zoeits gehad met m'n eerste Clio, ik was er gewoon even aan gaan hangen hij liep niet meer aan. :D 8)
Egon

J-P-S schreef:dat zowieso.

lijkt me eerder dat je ene wiel verder inveert dan het andere. dit kan komen doordat het wegdek aan de buitenkant meestal slechter is (I)
maar het wiel staat toch meer naar buiten dan het andere? of heb ik het verkeerd gelezen?
Jordi

maybe is 1 veer gewoon stuk, fabrieks fout ofzo. Probeer idd je wielen eens om te draaien en ze even naast elkaar leggen of maten wel kloppen van de velgen! Je weet maar nooit!
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

achter heeft torsie, dus dan zou er iets aan je achteras moeten mankeren :s
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Endlessly

Het klopt idd dat het ene wiel meer naar buiten staan dan de andere.. Ik zal ze er vandaag wel afhalen en dan effe omwisselen.

Wat bedoel je precies met "eraan hangen"?
Haas
Car: Megane RS

als allebei je velgen EXACT hetzelfde zijn, je bandenmaten ook en ook nog van hetzelfde merk, zit het daar dus niet in. Houdt je een spacer over oid die in de weg zit, maar als ook dat niet zo is, houdt je weinig over. Weet niet of de achterremschijven ook geleverd zijn op andere modellen, maar dan met een andere offset? (heren renault kenners? ) Dan zou kunnen verklaren waarom je wiel verder naar buiten staat... even nauwkeurig nameten dus.
Verder, als dat alles niet het geval is, is het probleem er voor het verlagen ook al geweest maar niet opgevallen. Niets wat RB in dat geval verkeerd heeft gedaan denk ik zo :)

Meet alles eens netjes op (Y) Geen klappertje gemaakt toevallig?
Plaats reactie