Twingo maakt tikkend geluid

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Queued

Onze pas aangeschafte Twingo uit '94 maakt na het warmlopen (na ca. 20 min. bbk rijdend) een tikkend geluid wat, naar mijn idee komt uit het motorblok.

Wat zou dat kunnen zijn? De kleppen? Is het zorgwekkend?

Bvd.
TheoV
Contacteer:

een gok van iemand die voor zichzelf een gokje wil wagen: kleppen stellen?
Petertje5

een tikkend geluid kan ook betenen dat je krukaslager kapot is, volgens mij juist als je het geluid hoort als je moter warm is
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Het verschil tussen tikkende kleppen of een defect kruk of drijfstanglager is wel goed te horen..

een kapot gelopen drijfstanglager of krukasaslager maakt meestal meer een TOKTOKTOK geluidje voornamelijk onder belasting en komt echt onder uit de motor.

Een dergelijke klepspeling komt echt uit de cilinderkop en tikt echt.. als het een kruk of drijfstanglager is dan kom je daar vanzelf wel achter als je er nog even mee doorrijd.. dan komt er vanzelf wel een keer een drijfstang door het onderblok heen :p
nickyr16v

gelijk na laten kijken!!!
ik ben er toen mee door gereden |:

dat raad ik je niet aan :smoke:
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

zelf denk ik de kleppen stellen, had laatst ook zo'n geval op t werk, en helemaal omdat ie begint nadat de motor warmer wordt

succes!
Chris@R5

Kleppen stellen en dan weer eens luisteren. Helpt waarschijnlijk geen moer, want van de drie die er hier thuis staan en de andere twee in de straat tikken ze allemaal. Zit in dat oude type blok. Das charme, niks mis mee :wink:
Jeroen Wigger
Car: Laguna II 2.0 T 205

Klopt ook wel weer... een beetje tikkeren doen die Renault 8 kleppers allemaal wel wat.... M'n Rsi had 't ook wel wat..
Mja 't kan nooit geen kwaad, kleppen stellen...
Queued

Allemaal bedankt voor de reacties!

Ik laat hem binnenkort toch even nakijken. Als het wel een echt probleem is, is het in ieder geval opgelost.

Het tikkende geluid lijkt een klein beetje op het geluid van een dieselmotor wanneer deze koud is.
Plaats reactie