multiriem

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
21turbo
Contacteer:

mijn multiriem van een clio uit 99 1.9 d klappert als een idioot.als de motor niet loopt is de spannig van de riem goed,met moeite een kwartslag draaien.
recent is de dynamo en waterpomp vernieuwd.
als de riem eraf is kan je zonder moeite de poelie van de stuurbekrachtiging draaien.
alle poelies zien er normaal uit, de riem ziet er ook gezond uit ,tijdens draaien van de motor is er geen slingering zichtbar van geen enkele poelie,ook niks wat duid op onbalans.
het enigste wat ik zie is 2 dwars scheurtjes op het rubber van de krukaspoelie,ik heb tig auto,s d=gezien waar dit ook op zat en waar de riem niks raars deed.
ik denk zelf dat het de krukaspoelie is,of heeft er iemand een ander idee of mis ik ergens iets .?

gegevens van de auto
clio 99
diesel 47 kw
245 dkm
canonballman

krukaspoelie zit rubber in verwerkt, tegen trillingen.
Soms raken ze versleten, en gaat het middendeel verdraaien tov het buitenste deel.
Zet er eens met een lakstift 2 strepen op, bij elkaar, rij een blokje, en kijk of de strepen nog bij elkaar staan. Zo niet, ding vervangen.
Bart V

99% zeker wat renier zegt, de pully met demper. Ik zou gewoon ff een andere pakken op de sloop van een 1.9D met zo weinig mogelijk kilometers en het proberen. Onbalans in de pully merk je overigens vrij goed, de motor begint dan bij een bepaald toerental heel irritant te trillen.
Tom
Moderator
Car: MB

bij sommige merken breken ze gewoon af op een gegeven moment.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie