Ik heb een twee kanaals en een vierkanaals voor de sub en 4 boxen. Alles werkt perfect wanneer de motor uit is. Als de motor aan is gaat het mis. ik som het even op in stappen.
1. De boxen (vooral voor hoorbaar) gaan knetteren. Niet continu, maar vooral wanneer ik gas geef. Doe ik dit niet dan is alles ok. Dus het regeert op het gas. Ook bij een vast toerental is er niks.
2. Ik haal de RCA 's uit de radio om te kijken of het wordt opgepikt door de kabels of de headunit. Kabels eruit, geluid blijft.
3. Ik haal de RCA's uit de versterker, geluid blijft. Dus het zit ook niet in de kabels.
4. Ik check de versterker op een aardlus/ groudloop. Dat is wanneer de versterker contact maakt met de carroserie naast de gebruikelijke min-pool. Ook uitgesloten.
5. Nieuwe min-pool aanluiting gemaakt voor beide versterkers op hetzelfde punt. Mooi kaal en direct op het metaal. Niks anders.
Nu verdenk ik de brandstof pomp. De versterkers zitten op de plek waar de ahterbank ooit zat. De pomp zit hier toch onder? De linker (vierkanaals) heeft er wel last van en de rechter (sub) niet.
Ergens is het wel logisch. Het is geen dynamoruis. Het piept namelijk niet en valt weg als je van het gas afblijft en de pomp dus niet harder pompt. Als je het toerental laat stijgen en de pomp harder werkt knettert het meer.
kan iemand bevestigen waar de pomp exact zit? Meer links of rechts? Heeft iemand dit eerder gehad? Wat heeft die toen gedaan?
Even een foto. Links en rechts van de sub liggen de versterkers. Links is de vierkanaals.