Probleem met mijn Clio Williams... :( NIEUW
-
Hallo,
ik heb ene probleempje..
vanavond ging ik naar de stad toe en weer terug. 1km voor mijn huis begon de auto raar te doen. Stationair liep hij te schommelen tussen de 1 en 2k wanneer ik de koppeling intrapte. Toen ik thuis kwam bleef de auto 2k stationair lopen. Dus had ik de auto uitgezet en en nu blijft hij helemaal niet meer stationair lopen. Hij slaat wel gewoon aan maar daarna ook weer gelijk uit. Wie kan me helpen?? Wat kan het zijn ??
Alvast bedankt.
Gr. Nenad
ik heb ene probleempje..
vanavond ging ik naar de stad toe en weer terug. 1km voor mijn huis begon de auto raar te doen. Stationair liep hij te schommelen tussen de 1 en 2k wanneer ik de koppeling intrapte. Toen ik thuis kwam bleef de auto 2k stationair lopen. Dus had ik de auto uitgezet en en nu blijft hij helemaal niet meer stationair lopen. Hij slaat wel gewoon aan maar daarna ook weer gelijk uit. Wie kan me helpen?? Wat kan het zijn ??
Alvast bedankt.
Gr. Nenad
Laatst gewijzigd door Nenad1916v op wo 27 jun 2007 9:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Lijkt heel erg sterk op de stationaire regelklep die niet meer regelt. blijft hij met iets gas houden wel lopen dan ?
-
ja als je gas geeft dan blijft hij wel lopen ja. zodra je geen gas geeft slaat hij af...Ronald1916V schreef:Lijkt heel erg sterk op de stationaire regelklep die niet meer regelt. blijft hij met iets gas houden wel lopen dan ?
-
stappenmotor stuk
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
-
Ik ben net even snel langs de Renault dealer geweest ff vragen en hij zegt dat het waarschijnlijk aan aan facuumslangetje ligt.. is dat mogelijk? ik kan pas dindsdag heen en dan gaat hij er naar kijken. Alleen ik heb geen idee welke facuumslang dat dan kan zijn.Jordi - Clio 16V schreef:stappenmotor stuk
Op de heen weg naar de dealer bleef de auto weer een tijdje stationar lopen maar dan op 1,5k dus iets te hoog, en toen ik weer weg ging bij de dealer viel die weer uit.
En over de stappenmotor... waar zit die precies en hoe kan ik die testen, ik heb reserve liggen namelijk..
Dus als nog iemand tips heeft, zijn van harte welkom.
Iig bedankt voor de reacties.
Ze bedoelen waarschijnlijk het vacuum slangentje tussen het inlaatspruitstuk en de MAP sensor (zwarte sensor,zit tegen het schutbord,met een (waarschijnlijk) groene 3-polige stekker).
Als je een reservestappenmotor hebt,dan lijkt het me niet zo moeilijk om die onder de motorkap te vinden.Hij zit vooraan tegen het inlaatspruitstuk aan geschroeft. (tussen spruitstuk em motorkap)
Als je een reservestappenmotor hebt,dan lijkt het me niet zo moeilijk om die onder de motorkap te vinden.Hij zit vooraan tegen het inlaatspruitstuk aan geschroeft. (tussen spruitstuk em motorkap)
-
Sorry ik bedoelde dat ik geen reserve heb... typfoutje...
ik heb gekeken naar dat vacuumslangetje maar daar is niks mis mee.
ik heb gekeken naar dat vacuumslangetje maar daar is niks mis mee.
-
- Über-Spammer
de stappenmotor is het potje wat bij je gasklephuis zit. er zit een stekker van de bovenkant op gemonteerd. er zitten verder 2 slangen aan. kan niet missen.
die even demonteren en volspuiten met remmenreiniger. wellicht doet hij het dan weer
die even demonteren en volspuiten met remmenreiniger. wellicht doet hij het dan weer

-
oke bedankt... ga ik dat proberenJ-P-S schreef:de stappenmotor is het potje wat bij je gasklephuis zit. er zit een stekker van de bovenkant op gemonteerd. er zitten verder 2 slangen aan. kan niet missen.

-
Vandaag bij dealer geweest en bleek tog aan de stappenmotor te liggen. De schijf die bleef hangen. Met schroevendraaier op getikt en deed weer normaal. Maar nu moet er dus ff zon nieuwe komen maar bij de dealer kost dat ding 145 euro nog wat excl. btw .
Weet iemand anders een adres of website waar die goedkoper te vinden is?
Alvast bedankt.

Alvast bedankt.
145 eu voor een stappenmotor? dat geloof ik niet...
-
- Über-Spammer
tips genoeg...
gewoon even proberen. in de meeste gevallen doet hij het wel weer
gewoon even proberen. in de meeste gevallen doet hij het wel weer

-
oke ik zal dat vanavond of morgen ff doen... k*tweer op dit moment.. en heb geen garage. in iedergeval bedankt voor de reacties. ik laat het wel weten.
gr Nenad
gr Nenad
Alleen uit elkaar halen als je zeker weet dat je hem goed in elkaar krijgt!!!
Heeft me twee computers gekost dat geintje....2x de eindtrappen van de print afgefikt......
brake cleaner, en daarna lekker dik in de wd40, dan gaat het wel weer lang zat!
doe er je voordeel mee.
En een nieuwe is ook bij de onderdelenhandel wel zo duur, boeie....
Heeft me twee computers gekost dat geintje....2x de eindtrappen van de print afgefikt......
doe er je voordeel mee.
-
- Über-Spammer
nja, als je het goed doet gaat er niks stuk he
kan wel even prullen zijn maar is niet onmogelijk

kan wel even prullen zijn maar is niet onmogelijk

heb m alleen eens goed doorgespoeld met remmenreiniger, en daarna met perslucht uitgeblazen. ding was echt gans zwart ad binnenkant. wd40 had ik ook nog wel kunnen doen, damn.mdmx schreef:Alleen uit elkaar halen als je zeker weet dat je hem goed in elkaar krijgt!!!
doe er je voordeel mee.
als me wagen voor die 145 eurootjes weer 100% loopt zou ik lekker een nieuwe kopen. hoef je ook niet te tobben met schoonmaken... je blijft kloten zo, na een tijdje ken je weer overnieuw beginnenWilliamsdude schreef:Vandaag bij dealer geweest en bleek tog aan de stappenmotor te liggen. De schijf die bleef hangen. Met schroevendraaier op getikt en deed weer normaal. Maar nu moet er dus ff zon nieuwe komen maar bij de dealer kost dat ding 145 euro nog wat excl. btw .![]()
Alvast bedankt.
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
soms niet hoor. de mijne op de renault 21 gaat al 9 maanden goed 

-
Ik heb m vnadaag schoon gemaakt maar het eigenlijk nog steeds het zelfde als gisteren. Als ik de auto start draait hij stationair iets van 1,5k of 2k. Als je een keer beetje goed gas geeft zakt hij terug naar 1k of lager. Verder nog wat aan te doen of tog maar een nieuwe kopen?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
-
- Über-Spammer
het kan zijn dat hij blijft hangen. als het echt niet werkt kan je hem beter vernieuwen. doet hij het trouwens bij warm en koude temp?
-
- Über-Spammer
die heb ik nooit eerder gehoord. heb jij dat al eens gehad?
vaak is het vacuumslangetje of stappenmotor, als het dat niet is kan het ook nog een sensor zijn van je inspuiting. die zit op de onderkant van je inlaat. echter daar zou ik pas als laatste mee aan de gang gaan.
vaak is het vacuumslangetje of stappenmotor, als het dat niet is kan het ook nog een sensor zijn van je inspuiting. die zit op de onderkant van je inlaat. echter daar zou ik pas als laatste mee aan de gang gaan.
-
het is zowel bij koude als warme motor...
-
Hallo,
ik heb van iemand hier op het forum een 2e handse stappenmotor gekocht en deze op mn Clio gezet maar nog steeds exact het zelfde probleem. Zijn er misschien nog andere oorzaken mogelijk??
Alvast bedankt.
ik heb van iemand hier op het forum een 2e handse stappenmotor gekocht en deze op mn Clio gezet maar nog steeds exact het zelfde probleem. Zijn er misschien nog andere oorzaken mogelijk??
Alvast bedankt.
Da n kun je nog controleren of de stekkertjes in de MAP sensor goed contact maken,dit komt meer voor,vaker mee gemaakt.
Motor laten lopen en een beetje pielen met de 3 draadjes die de sensor in gaan.
Heeft dat geen effect dan zou ik je gaskleppositiesensor vernieuwen.
Suuk6.
Motor laten lopen en een beetje pielen met de 3 draadjes die de sensor in gaan.
Heeft dat geen effect dan zou ik je gaskleppositiesensor vernieuwen.
Suuk6.
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Xabre schreef:nee ik niet maar las dat hier ergens dat een megane 1.6e het wel hadvervangen en was opgelost

maar dan moet ie ook op 3 poten lopen, en op verschillende toerentallen te hoog stationair (soms 2000, andere keer 1200, etc.)
maar het kan wel idd.. dacht eerst ook dat het met de stappenmotor wel opgelost zou zijn

even voor de volledigheid, voor mijn stappenmotor kon ik wel terecht bij de onderdelenhandel, scheelde behoorlijk

heb toen even rondgezocht op http://www.partsbase.nl (die nu momenteel even uit de lucht lijkt te zijn..) en er via http://www.havam.nl een verkoopadresje bij gezocht.
ik kan helaas nu dus niet even snel kijken of ze dan ook zo'n ding hebben voor de Williams motor..
moet je trouwens na vervangen van de stappenmotor niet iets doen zodat de auto 'weet' dat er nu een nieuwe in zit?
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Über-Spammer
stappenmotor is het dus niet. heeft hij gecheckt
check toch idd nog eens je mapsensor.
hoe zijn je brandstoffilters verder?

hoe zijn je brandstoffilters verder?
-
Ik heb op dit moment dus mn Clio stationair lopen door middel van de gaskabel want heb nog geen nieuwe stappenmotor gekocht. Maar toen ik vandaag naar huis reed van school, vlakbij mijn huis begon hij hoog station te lopen. Normaal liep die iets van 800toeren stationair door de kabel en nu 3k ofzo.
Dus ik kwam thuis, deed de gaskabel weer normaal en starten. Liep die weer 3k ong, even een paar keer op de stappenmotor getikt en toen zakte die terug naar 1k. Ik weer de auto uitdoen en starten maar weer draait ie te hoog.
Iemand enige advies? Dat ie opeens weer zo hoog gaat draaien...
Alvast bedankt.
Dus ik kwam thuis, deed de gaskabel weer normaal en starten. Liep die weer 3k ong, even een paar keer op de stappenmotor getikt en toen zakte die terug naar 1k. Ik weer de auto uitdoen en starten maar weer draait ie te hoog.
Iemand enige advies? Dat ie opeens weer zo hoog gaat draaien...
Alvast bedankt.
-
- Über-Spammer
kan toch je stappenmotor zijn hoor, of vacuumslangetje. heb je je koudestartsensor al gecheckt?
-
ja het ligt ook wel aan de stappenmotor denk ik zelf...J-P-S schreef:kan toch je stappenmotor zijn hoor, of vacuumslangetje. heb je je koudestartsensor al gecheckt?
nee die heb ik niet gecheckt... maakt dit wat uit dan? met warme motor is het ook zo dus. Ik zal hem nog wel een x schoonmaken en kijken en anders ff snel een nieuwe aanschaffen...
-
- Über-Spammer
stappenmotor 

-
Ja het is de stappenmotor... Jammer dat die dingen zo teringduur zijn
en een 2ehandse was ook niet echt een succes mja...
en zon hitteschild voor achter de spruitstuk kost 66 ongeveer bij de Mr. Renault. Toevallig ook nog ergens goedkoper te krijgen ?
Alvast bedankt.

en een 2ehandse was ook niet echt een succes mja...
en zon hitteschild voor achter de spruitstuk kost 66 ongeveer bij de Mr. Renault. Toevallig ook nog ergens goedkoper te krijgen ?
Alvast bedankt.