v-snaar Twingo

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Daafie

We hebben een Renault Twingo Easy uit '95. De v-snaar is aan vervanging toe. Opzich geen probleem. Dus bij een automaterialenzaak een v-snaar gehaald. Ze hadden op kenteken gezocht en er kwam deze maat uit: 1150mm en 10mm breed.

De volgende dag wou ik die v-snaar erop zetten maar zodra ik de spanner erop wou zetten moest deze helemaal naar voren en dan nog was de v-snaar veel te strak.
Ben terug geweest bij de automaterialenzaak en geld terug gekregen. Daarna ben ik bij een Renault dealer geweest voor de v-snaar en heb toen de maat: 1155mm, breedte 11mm gekregen.

De auto staat bij mijn vriendin en kan pas in het weekend kijken wat voor maat de v-snaar heeft die vervangen moet worden vandaar mijn vraag:

Is de maat die ik gekregen heb van de Renault dealer goed?

Bedankt voor reactie's!
David
Riël
Über-Spammer

Had de vorige even vergeleken met de oude ;)

1155 mm en wat breder (snaar ligt iets hoger) en 1150 mm en wat smaller lijkt me niet echt een wezenlijk verschil :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Daafie

Dat klopt maar dan snap ik niet waarom die v-snaar van 1150mm zo strak zit. Het wieltje van de spanner kwam helemaal tegen het wieltje die alles aandrijft tenzij je de v-snaar erg strak zet dan zit het er net boven.
Riël
Über-Spammer

Hoe lang is die oude dan? Dan zie je t toch meteen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Daafie

Dat is nou juist het hele verhaal kan pas in het weekend zien wat die maat is omdat mijn vriendin de auto heeft.

Misschien dat iemand weet wat voor maat v-snaar die heeft in de Twingo.
MisterX
Car: R26R

Dit is het onderdeelnummer wat zou moeten passen:7700858762.
TheoV
Contacteer:

ik heb een 11x1155 op mijn 95er twingo (niet easy), en die is redelijk goed regelbaar van veel te los tot veel te strak :)

ik weet niet of dit helpt :)

misschien zie je iets over het hoofd? misschien heeft een easy een andere snaar dan een gewone? geen idee..
Tom
Moderator
Car: MB

een nieuwe multiriem (v-snaar is nog uit de oer-tijd) is altijd wat kleiner dan een oude. ze lopen iets uit namelijk
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Daafie

De v-snaar die ik bij de Renault dealer heb gekocht zit erop en is perfect, het probleem is opgelost.

Alsnog bedankt voor de reactie's!
David
Plaats reactie