We hebben een Renault Twingo Easy uit '95. De v-snaar is aan vervanging toe. Opzich geen probleem. Dus bij een automaterialenzaak een v-snaar gehaald. Ze hadden op kenteken gezocht en er kwam deze maat uit: 1150mm en 10mm breed.
De volgende dag wou ik die v-snaar erop zetten maar zodra ik de spanner erop wou zetten moest deze helemaal naar voren en dan nog was de v-snaar veel te strak.
Ben terug geweest bij de automaterialenzaak en geld terug gekregen. Daarna ben ik bij een Renault dealer geweest voor de v-snaar en heb toen de maat: 1155mm, breedte 11mm gekregen.
De auto staat bij mijn vriendin en kan pas in het weekend kijken wat voor maat de v-snaar heeft die vervangen moet worden vandaar mijn vraag:
Is de maat die ik gekregen heb van de Renault dealer goed?
Bedankt voor reactie's!
David
v-snaar Twingo
Had de vorige even vergeleken met de oude 
1155 mm en wat breder (snaar ligt iets hoger) en 1150 mm en wat smaller lijkt me niet echt een wezenlijk verschil

1155 mm en wat breder (snaar ligt iets hoger) en 1150 mm en wat smaller lijkt me niet echt een wezenlijk verschil

Hoe lang is die oude dan? Dan zie je t toch meteen?
ik heb een 11x1155 op mijn 95er twingo (niet easy), en die is redelijk goed regelbaar van veel te los tot veel te strak 
ik weet niet of dit helpt
misschien zie je iets over het hoofd? misschien heeft een easy een andere snaar dan een gewone? geen idee..

ik weet niet of dit helpt

misschien zie je iets over het hoofd? misschien heeft een easy een andere snaar dan een gewone? geen idee..