Is het moeilijk om gemini alarm zelf in te bouwen er zit afstand bediening bij 1 kastje maar hoe zit het dan met mijn ijgen cv
ik hoop dat je van alles schema's hebt.
Ik heb ouwe alarm van me vader's mazda bij me gt ingebouwd. In deze zat een FORD alarm. Met de meest vreemde kleuren. Gelukkig had ik de papieren erbij dan moet het een handige kerel wel lukken.
Ik heb ouwe alarm van me vader's mazda bij me gt ingebouwd. In deze zat een FORD alarm. Met de meest vreemde kleuren. Gelukkig had ik de papieren erbij dan moet het een handige kerel wel lukken.
Ik heb er helemaal niks van geen beschrijving niks.
Het is een gemini alarm wat ik uit een kadet heb getrokken met alle sensoren en cv maar die cv heb ik niet nodig heb ik al.
Maar dacht mischien dat het wel zou lukken of iemand hier een schema heeft.
ps zijn de kastjes van gemini bij te bestellen zat er maar 1 bij
Het is een gemini alarm wat ik uit een kadet heb getrokken met alle sensoren en cv maar die cv heb ik niet nodig heb ik al.
Maar dacht mischien dat het wel zou lukken of iemand hier een schema heeft.
ps zijn de kastjes van gemini bij te bestellen zat er maar 1 bij
FF de importuer bellen, is niet zo heel slim om alarmpie te kkopen zonder een schema. Misschienn staat er ergens op het net wel een shcemaatje, wie weet. Voor een GT alarm had ik er nog wel eentje gehad.
Als het goed is wordt dat nog een flink werkje, om dat alarm in te gaan bouwen zonder beschrijving.
Bij een nieuw alarm zijn draden vaak bijna allemaal zwart, lang en hebben aan het einde een nummertje. Via dat nummertje kun je hem aansluiten volgens schema. Die nummertjes strip je eraf en het alarm is minder snel ontmanteld.
probleem is alleen wel, dat je bij het demonteren van je alarm wel even de draadjes moet hercoderen omdat je anders niet meer weet welke draden waarvoor zijn. Als je dit niet gedaan hebt, kan het nog best een probleem worden. Ik weet niet hoeveel draden je hebt, maar bij een klasse 3 alarm kan het je nog wel eens heel wat meetuurtjes kosten om uit te zoeken waar de draden moeten worden aangesloten.
Bij een nieuw alarm zijn draden vaak bijna allemaal zwart, lang en hebben aan het einde een nummertje. Via dat nummertje kun je hem aansluiten volgens schema. Die nummertjes strip je eraf en het alarm is minder snel ontmanteld.
probleem is alleen wel, dat je bij het demonteren van je alarm wel even de draadjes moet hercoderen omdat je anders niet meer weet welke draden waarvoor zijn. Als je dit niet gedaan hebt, kan het nog best een probleem worden. Ik weet niet hoeveel draden je hebt, maar bij een klasse 3 alarm kan het je nog wel eens heel wat meetuurtjes kosten om uit te zoeken waar de draden moeten worden aangesloten.
Bij een (ouder??) Gemini alarm zijn de draden wel verschillend van kleur dus dat scheelt
Bij de betere alarm verkopende auto zaak kunnen ze je een print geven van waar de draden van je auto zitten waarop je het alarm moet aansluiten
Bij de betere alarm verkopende auto zaak kunnen ze je een print geven van waar de draden van je auto zitten waarop je het alarm moet aansluiten
Het is denk ik een oudere heb hem niet gekocht mijn pa heeft een autobedrijf en zat op een (SL)opel.
en moest toch naar de sloop dus effe eruit gepeutert.
Vergeten te kijken hoe het aangesloten zat
en moest toch naar de sloop dus effe eruit gepeutert.
Vergeten te kijken hoe het aangesloten zat
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Locatie: Vaassen
Die cv zou ik ook aansluiten. Want met de sleutel moet je altijd richten naar de binnenspiegel ( bij binnenverlichting zit sensor) Plus dat als je de deur losdoet en je vergeet het alarm er af te doen gaat hij dus ook af. Best wel irritant. En de CV is meestal maar 2 draadjes om aan te sluiten. Zonder schema moet wel lukken maar is wel aardig wat meet werk. Dus als je een schema kan krijgen is dat mooi meegenomen. Anders wordt het alles doormeten. Is opzich ook wel te doen.
Succes!
Succes!
Als het goed is staat op het alarmkastje een typeOn 2001-12-17 23:24, MICHEL CLIO.16V
wrote:
Het is denk ik een oudere heb hem niet gekocht mijn pa heeft een autobedrijf en zat op een (SL)opel.
en moest toch naar de sloop dus effe eruit gepeutert.
Vergeten te kijken hoe het aangesloten zat
type 5060TNE kan dat of niet zit een groot kastje bij en klein 2 sensoren de alarm hoorn en 2 cv kasten maar die heb ik niet nodig