Linker voorwiel zit los en knarst onder rijden

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Jackson
Contacteer:

Hallo,

Probleempje :(

Als ik rij hoor ik een piepend en knarsend geluid bij mn linker voorwiel vandaan komen. Ik had de auto net even omhoog en hij dus een flinke speling als ik de band vast pak en heen en weer beweeg.

De bouten zit goed vast aan de schijf, dus de schijf beweegd dan zeg maar ook mee.

Iemand enig idee wat het zou kunne zijn. Een lager misschien of de fusee kogel??

Alvbast bedankt.

Jack
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Zou inderdaad het wiellager kunnen zijn die in 2en ligt. een defecte fuseekogel gaat niet knarsen of piepen tenzij de speling zo groot is dat het wiel overal tegen aan loopt :p
Jackson
Contacteer:

Ronald1916V schreef:Zou inderdaad het wiellager kunnen zijn die in 2en ligt. een defecte fuseekogel gaat niet knarsen of piepen tenzij de speling zo groot is dat het wiel overal tegen aan loopt :p
Ok, zoiets dat ik zelf al, is dit zelf te doen?? Ik denk zelf om zon lager van een sloop auto af te halen en dan bij mij erin monteren.

Of zeg ik nu iets heel stoms haha
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Euh die moet erin en uit geperst worden.

En ga voor nieuw en rij niet veel verder met deze auto ......
Breekt je lager dan breekt je wiel half af en dat lijkt me niets bij iets snelheid
Jackson
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Euh die moet erin en uit geperst worden.

En ga voor nieuw en rij niet veel verder met deze auto ......
Breekt je lager dan breekt je wiel half af en dat lijkt me niets bij iets snelheid
nee precies, dat dacht ik zelf ook al om niet verder te rijden.. hij staat gelukkig voor de deur :)
GTE (Sjoerd)

wiellager kost je de kop niet hoor, en persen, of bij de garage laten doen (als ze je kennen kunnen ze dat wel even voor je doen) en anders naar ali illegali of een sloop en geef 'm 2 tientjes en ze persen het lager voor je in je fusee :smoke:
Plaats reactie