Ey,
Als ik bij het stoplicht weg rij, of ergens anders. Dan trekt mij stuur opeens een kwartslag schuin ( zowel links als rechts ) Voornamelijk als`k vooruit rij.
Is dit normaal of niet ?? ben het nog nooit tegen gekomen namelijk zover ik me kan herineren.
Tevens als ik wat harder rem heeft me stuur de neiging om ook naar rechts te trekken.
Kan het tevens aan me nieuwe velgen liggen van 13" naar 14" Plus 2 ET waardes hoger?
Of waarschijnlijk door een kapot voorwiellager ?? Want als`k naar rechts stuur dan hoor ik zo`n zoemend geluid en bij links niet en me linker voorwiellager heb ik vorige week al vervangen.
Iemand enig idee??
Gaat hier om een Clio 1 Phase 3
Greetz Niels
Stuur trekt
-
- Contacteer:
Ik zou niet weten wat er aan de hand is ... maar ik denk wel dat eens laten uitlijnen al veel kan doen 

-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Klinkt aardig extreem in jouw geval, maar in iets lichtere vorm heb ik dit ook gehad, dan moest ik altijd 'tegensturen' 
Dat zat 'm uiteindelijk in de veerpootlagers
Misschien heb je d'r wat aan.....

Dat zat 'm uiteindelijk in de veerpootlagers

Misschien heb je d'r wat aan.....
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Contacteer:
Ya ik heb hem ook meteen uitgelijnt. Blijkbaar niet goed ofzo :|
Majha hij trok nog een b-tje
, Maar ik krijg er pas na een week last van in principe zou je het meteen toch al moeten merken ???
En tsjha op me veerpoot lagers had ik wel speling ( dus als me wielen vrij stonden dat ik ze zo heen en weer kon bewegen.. )
Majha hij trok nog een b-tje

En tsjha op me veerpoot lagers had ik wel speling ( dus als me wielen vrij stonden dat ik ze zo heen en weer kon bewegen.. )
Waarom?? Veranderen bij jouw de wiel standen na montagen van andere banden??. Als de auto dan scheef trekt na montage van andere banden komt het uit de banden, maar zeker niet uit wieluitlijging. Het kan natuurlijk nooit kwaad om zo af en toe de wielstanden eens te controleren.pierre schreef:een lager kan zoemen maar trekt niet naar rechts.
na montage van andere velgen en banden altijd uitlijning controleren.
-
- Contacteer:
Ya zijn gewoon gemeente / provinciale wegen.. In Almere en een weg als je van Harderwijk richting Flevoland rij bij die stoplichten
!

-
- Contacteer:
Heb iig naar alles gekeken draagarm rubbers, veren etc. zijn nog heel.
Had alleen geen kant om me wielen te wisselen omdat me bokjes te groot waren
Van de week maar weer nieuwe poging wagen dan
Had alleen geen kant om me wielen te wisselen omdat me bokjes te groot waren

Van de week maar weer nieuwe poging wagen dan

-
- Contacteer:
Ya zat helemaal geen speling op,
Maar denk gewoon eeventueel dat er iets met me stuurhuis is ofzo :| Want nu ook begint me stuur wat te trillen met remmen, en als`k wat harder rij ook. Dus moet ze iig weer balanceren.
Misschien is het eventueel ook wel de oorzaak van me nieuwe rem schijven + blokken, maar had er met me stalen velgen geen last van. Want die had`k een week eerder gemonteerd.
Dusjha van deweek maar is op de brug gooien en de stuurinrichting + ophanging compleet controleren. Weet het anders ook niet meer
Plus iig eerst wiellager RV maar is vv, balanceren + uitlijnen ( alweer )
En dan maar hopen dat het niet aan me LM velgen ligt dan wordt ik gek.
En had tevens ergens gehoord dat het eventueel me diferentieel kan zijn die het niet aankan ofzo ? iemand nog ideeen...??
Alvast bedankt
!
Maar denk gewoon eeventueel dat er iets met me stuurhuis is ofzo :| Want nu ook begint me stuur wat te trillen met remmen, en als`k wat harder rij ook. Dus moet ze iig weer balanceren.
Misschien is het eventueel ook wel de oorzaak van me nieuwe rem schijven + blokken, maar had er met me stalen velgen geen last van. Want die had`k een week eerder gemonteerd.
Dusjha van deweek maar is op de brug gooien en de stuurinrichting + ophanging compleet controleren. Weet het anders ook niet meer
Plus iig eerst wiellager RV maar is vv, balanceren + uitlijnen ( alweer )
En dan maar hopen dat het niet aan me LM velgen ligt dan wordt ik gek.
En had tevens ergens gehoord dat het eventueel me diferentieel kan zijn die het niet aankan ofzo ? iemand nog ideeen...??
Alvast bedankt

trillingen komen in principe uit velg en band, trekken van stuur kan komen door een afwijkende slijtage op de band.
trillingen uit het differentieel ? eerder een kromme remschijf dat voel je bij afremmen.
als na herhaaldelijk balanceren de trillingen blijven, ergens anders laten balanceren, sommige apparatuur is niet goed geijkt.
als de velg krom is blijft de trilling.
trillingen uit het differentieel ? eerder een kromme remschijf dat voel je bij afremmen.
als na herhaaldelijk balanceren de trillingen blijven, ergens anders laten balanceren, sommige apparatuur is niet goed geijkt.
als de velg krom is blijft de trilling.
-
- Contacteer:
Velgen en banden zijn net nieuw. Dus lijk me stug dat die krom zijn + heb nog geen enkel stoepje / kuiltje geraakt / door heen gereden...
En bij monteren had`k wel een kromme remschijf ( want met remmen stuiterde me rempedaal ) dus andere onder gezet en geen last meer van.
En bij monteren had`k wel een kromme remschijf ( want met remmen stuiterde me rempedaal ) dus andere onder gezet en geen last meer van.