Een veel voorkomend probleem bij de versnellingsbak van een R5 is, dat deze uit zijn twee neigt te schieten. Ik heb er in het verleden ooit last van gehad totdat er een ander blok in de auto werd geplaatst. Een kennis heeft er momenteel erg veel last van en we vroegen ons af wat daar precies de oorzaak van is.
- Zit het in de bak?
- Zit het in de motorsteunen?
- Zit het in de gaffel?
Heeft iemand enige feiten hierover?
-
bij mij ging het om een of andere pen die gaar bleek te zijn. deze pen houdt 'm in z'n 2. geen idee hoe het ding heet. ik heb 'm laten vervangen.
overigens is/wordt het veroorzaakt door kapotte motorsteun.
[ This message was edited by: frank_16v on 2001-12-17 13:14 ]
[ This message was edited by: frank_16v on 2001-12-17 13:14 ]
Het staat me bij bij dat ik ooit eens in de Max Power (jaargang heel lang geleden) gelezen heb dat dat komt door scheuren in het huis van de bak. Ik zal eens kijken ff ik dat nummer hier nog ergens heb liggen.
gebeurt het als je gas geeft dan gas los laat en dan weer gas geeft?
is het zo dan zijn er 2 mogelijkheden.
1 motorsteunen versleten
2 bak kapot, er zit in de bak namelijk een blokkeing die zorgt dat de gekozen versnelling ingeschakeld blijft.
is het zo dan zijn er 2 mogelijkheden.
1 motorsteunen versleten
2 bak kapot, er zit in de bak namelijk een blokkeing die zorgt dat de gekozen versnelling ingeschakeld blijft.
Als 't echt vaak voorkomt, dus dat je 't 'op kan roepen' zou ik het volgende doen. De schakelstang loshalen de bak, en deze onder de auto vast binden. De auto zet je nu met de hand, aan de bak, in z'n 2. Nu rijden rijden rijden.
Blijft ie in z'n 2, dan is 't probleem een combie van rotte motorsteun, verkouden schakelstang.
Floept ie er nog net zo hard uit, dan wordt 't een open-bak operatie.
Blijft ie in z'n 2, dan is 't probleem een combie van rotte motorsteun, verkouden schakelstang.
Floept ie er nog net zo hard uit, dan wordt 't een open-bak operatie.
rev it like a rental
ik had er eentijdje last van. Maar alleen als ik bijvoorbeeld over een drempel reed en dan wat harder neerkwam. Dan gaf je gas en gingie van VROEEEEEEEEEEEEEEEEm.
maar tegenwoordig hou ik me pookie lekker vast. Niet duwen maar gewoon vasthouden. Hij springt nu niet meer
maar tegenwoordig hou ik me pookie lekker vast. Niet duwen maar gewoon vasthouden. Hij springt nu niet meer
Daar had ik eerst ook last van,tevens schoot hij ook wel eens uit de vier,na het verwijderen van de motor kwam ik er achter dat de achterste motorsteun doormidden lag,daar heb ik een nieuwe op gezet en nu schakelt hij weer perfect.
(achterste motorsteun 147,- ex)
(achterste motorsteun 147,- ex)
Welke pen is dit precies?Frank M schreef:bij mij ging het om een of andere pen die gaar bleek te zijn. deze pen houdt 'm in z'n 2. geen idee hoe het ding heet. ik heb 'm laten vervangen.
Ik heb net een 19 16v gekocht uit 1995 met 136000 op de teller, de bak schakelt perfect, ik heb nog geen synchromeshje gehoord

-
ik heb dit probleem met me clio 16v gehad.
toen ik hem kocht zat er net een gereviseerde bak in.
veban zei':"moet je ff inrijden". maar uiteindelijk bleek dat niet te helpen en heb ik netjes een ander gereviseerde bak gehad.
wat bleek hadden ze die 1ste bak niet goed in elkaar gezet waardoor hij er steeds er uit vloog.
dus ben bang voor een ander bak voor je
toen ik hem kocht zat er net een gereviseerde bak in.
veban zei':"moet je ff inrijden". maar uiteindelijk bleek dat niet te helpen en heb ik netjes een ander gereviseerde bak gehad.
wat bleek hadden ze die 1ste bak niet goed in elkaar gezet waardoor hij er steeds er uit vloog.
dus ben bang voor een ander bak voor je
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Hee, Mark. Je gaat me nu toch niet bang maken, hè?
Ik heb om eerlijk te zijn niet de indruk dat het aan de bak ligt. Zoals ik al zei schakeld die verder perfect. Ook schiet hij niet constant uit de versnelling, ik kan het ook niet oproepen of zo.
Enne, ik wil sowieso eerst ff dat pennetje checken voordat er een bak uit elkaar gaat.
Ik heb om eerlijk te zijn niet de indruk dat het aan de bak ligt. Zoals ik al zei schakeld die verder perfect. Ook schiet hij niet constant uit de versnelling, ik kan het ook niet oproepen of zo.
Enne, ik wil sowieso eerst ff dat pennetje checken voordat er een bak uit elkaar gaat.
Niemand?Yde 16V schreef:Welke pen is dit precies?Frank M schreef:bij mij ging het om een of andere pen die gaar bleek te zijn. deze pen houdt 'm in z'n 2. geen idee hoe het ding heet. ik heb 'm laten vervangen.
-
oei, da's een oude post van me.Yde 16V schreef:Niemand?Yde 16V schreef:Welke pen is dit precies?Frank M schreef:bij mij ging het om een of andere pen die gaar bleek te zijn. deze pen houdt 'm in z'n 2. geen idee hoe het ding heet. ik heb 'm laten vervangen.
was toen een vaag verhaal over die pen. nu achteraf een hoop gedoe gehad met die garage, dus helemaal zuiver zal het verhaal wel niet zijn geweest toen.
Ai, das jammer.
Nou ja, dan ik zal sowieso zelf wel het één en ander controleren.
De koppeling is trouwens ook net vervangen, kan het zijn dat de schakelstang net niet goed afgesteld is? Hij pakt wel gewoon alle versnellingen goed.

Nou ja, dan ik zal sowieso zelf wel het één en ander controleren.
De koppeling is trouwens ook net vervangen, kan het zijn dat de schakelstang net niet goed afgesteld is? Hij pakt wel gewoon alle versnellingen goed.
-
het ligt er ook een beetje aan wanneer hij eruit schiet. als hij er uit schiet bij snel optrekken is het goed mogelijk dat je motorsteun helemaal gaar is.
auto op de handrem zetten en in z`n een oplaten komen kan je het zo zien of hij gaar is.
Ale je gewoon rijdt en hij schiet eruit is het toch je in je bak.
auto op de handrem zetten en in z`n een oplaten komen kan je het zo zien of hij gaar is.
Ale je gewoon rijdt en hij schiet eruit is het toch je in je bak.