nokkenas

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Galid

goede dag,
ff voorstellen ik ben Galid uit drachten en k heb een ren5 GTX,
de injectie uitvoering.
ik wil graag mijn gtx sneller hebben en heb daarom ook al een gte blok gekocht en die zet ik straks in de mijne.
maar mijn vraag is of het mogelijk is om de nokkenas van de F3N te vervangen door eventuweel f7p van e ren19 1.8 16v. of van de gtt? en of dat werkt?
eventuweel andere suggesties zijn welkom.
Abel
Über-Spammer

Ook in dit toipc, Nee past allemaal niet, de 16V is een dubbele nokken as die afzonderlijk van elkaar de in en uitlaat kleppen bedienen

en een GT is een c blok met onderliggende nokken as. en je wilt in een niet turbo auto niet graag zo'n nokken as. Dat kost vermogen, deze heeft namelijk geen klep overlap

gewoon een nokkenas kopen die geschik is voor deze motor kan vast wel bij k-tec oid.
mark 5t
Contacteer:

idd crap!
fcg bellen in gorredijk
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Kan je er niet beter een 1.8 16V blok inhangen van een clio of een 19? Schijnt volgens mij ook wel te doen te zijn. En dan heb je rond de 140 pk in plaats van 90 :D
Steven(stk)

Galid schreef:goede dag,
ff voorstellen ik ben Galid uit drachten en k heb een ren5 GTX,
de injectie uitvoering.
ik wil graag mijn gtx sneller hebben en heb daarom ook al een gte blok gekocht en die zet ik straks in de mijne.
maar mijn vraag is of het mogelijk is om de nokkenas van de F3N te vervangen door eventuweel f7p van e ren19 1.8 16v. of van de gtt? en of dat werkt?
eventuweel andere suggesties zijn welkom.
nokkenas van een f7p niet, je kunt in duitsland een 280 graden nokkenas bestellen, het schijnt dat je daar ook een andere ecu/een gechipte ecu voor nodig hebt (bijv op dit forum , en dan even zoeken naar harry http://www.r5gtt.de/forum/).

Maar als je toch gaat ombouwen is het wellicht handiger om een blok met wat meer potentie te monteren
Riël
Über-Spammer

Precies, voor de GTE zijn in DL zat leuke nokkenasjes te vinden, en met wat zoeken hele kitjes, nokkenas, inlaat en bijbehorende chip. Dit kost je amper wat en t functioneert goed.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven(stk)

Riël Notermans schreef:Precies, voor de GTE zijn in DL zat leuke nokkenasjes te vinden, en met wat zoeken hele kitjes, nokkenas, inlaat en bijbehorende chip. Dit kost je amper wat en t functioneert goed.

Heb je een linkje naar zoiets(anders dan dat forum) ?, ik loop wat vast op mijn duits ;)
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op do 26 apr 2007 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Car: M536

16v swap olé olé :D
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Staat op marktplaats vlgns mij nog een 16V-blok met ECU + bedrading toch ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie