Beste mensen, momenteel race ik met een clio 2.0 16v (2001) in het zgn. Ovalracing. Zowel qua motor als balans is de auto perfect.
Dit jaar nemen we deel aan het NK 2.0 16v. De concurrentie bestaat uit Honda VTEC's en Astra GSI's. Qua snelheid en weglegging kunnen we deze confrontatie voldoende aan.
Voor volgend jaar hebben we andere plannen. Dan willen we met een (WRC) super1600 chassis aan de start komen in een zgn. 'vrije' klasse. Het chassis hiervoor is al aangeschaft, echter willen we gebruik maken van dezelfde motor.
Momenteel zijn we opzoek naar mensen/meningen/ideeen om de huidige motor te tunen naar dit niveau.
Short info (meer info middels info@loveracing.nl):
- momenteel 169pk/200Nm koppel
- ideaal: 210+pk/230+Nm koppel
Wie kan ons helpen?
Info over dit seizoen: http://www.loveracing.nl
Opties volgend seizoen: info@loveracing.nl
Hoor graag jullie meningen/opties.
Met vriendelijke groet,
Patrick Caspers
(semi) professionele tuning clio 2.0 16v (2001)
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
die 169 pk is dat aan de motor of op de wielen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Volgens mij is dit het standaard vermogen aan de krukas.
Overigens zijn er legio mogelijkheden om er vanalles leuks mee te doen, er zijn wel mensen hier op dit forum die er ervaring mee hebben. De 210+ pk, lijkt mij eigenlijk behoorlijk reeel en goed te doen.
Kost uiteraard wat, maar je hoeft er geen halsbrekende capriolen voor ermee uit te halen.
Overigens zijn er legio mogelijkheden om er vanalles leuks mee te doen, er zijn wel mensen hier op dit forum die er ervaring mee hebben. De 210+ pk, lijkt mij eigenlijk behoorlijk reeel en goed te doen.
Kost uiteraard wat, maar je hoeft er geen halsbrekende capriolen voor ermee uit te halen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
waarom rijden er zo weinig mensen met dit vermogen als het makkelijk haalbaar is?
Omdat Nederlanders over het algemeen geen 1000-en euro's in een motor willen stoppenLuco/Alpine-racer schreef:waarom rijden er zo weinig mensen met dit vermogen als het makkelijk haalbaar is?

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
dan is het dus toch niet zo makkelijkPtrGte schreef:Omdat Nederlanders over het algemeen geen 1000-en euro's in een motor willen stoppenLuco/Alpine-racer schreef:waarom rijden er zo weinig mensen met dit vermogen als het makkelijk haalbaar is?

jij moet (als je zin hebt) eens bij mij langskomen

even babbelen

Nou, op een gegeven moment is geld niet meer de issue, dan wordt t pas moeilijk, als je nieuwe dingen moet gaan verzinnen.
Nu is t kopen en schroeven, zeg maar, da's makkelijk.
Nu is t kopen en schroeven, zeg maar, da's makkelijk.
ja idd wanneer gaan we die snelle motor nou eens bouwen danLuco/Alpine-racer schreef:dan is het dus toch niet zo makkelijkPtrGte schreef:Omdat Nederlanders over het algemeen geen 1000-en euro's in een motor willen stoppenLuco/Alpine-racer schreef:waarom rijden er zo weinig mensen met dit vermogen als het makkelijk haalbaar is?![]()
jij moet (als je zin hebt) eens bij mij langskomen![]()
even babbelen

nee, ik wil best bij iedereen "ff" langskomen om te praten, maar tijd is op een revisiebedrijf erg schaars tegenwoordig...
hee man welke van de 2 rijdt je mee?
ik ben ook altijd op terapel te vinden.(heb er zelf ook gereden)
groet: mark
ik ben ook altijd op terapel te vinden.(heb er zelf ook gereden)
groet: mark
-
Beste mensen, sorry voor de trage reactie.
Rij in Ter Apel in de 2.0 16v klasse. Vorig jaar in de 1400cc met een 106 rallye. Groen met paarse auto, niet te missen..
Aan de motor is momenteel nog niets gebeurt. Is een standaardklasse, en de TC van de organisatie zit er behoorlijk boven op. Wel hebben we een katvervanger gemonteerd. Ook is de auto zo'n 80 kilo lichter dan normaal.
Grootste verandering is dat de auto op 13" wielen staat. Hierdoor is de powerband behoorlijk kort geworden.
Bij ovalracing heb je namelijk maar 2 rechte stukken van +/- 200 meter., alles draait dus om snel optrekken en voldoende vertragen. In combinatie met weglegging (H&R) en 7J AVON slicks kom je dan een behoorlijk eind.
Grtz, Patrick[/img]
Rij in Ter Apel in de 2.0 16v klasse. Vorig jaar in de 1400cc met een 106 rallye. Groen met paarse auto, niet te missen..
Aan de motor is momenteel nog niets gebeurt. Is een standaardklasse, en de TC van de organisatie zit er behoorlijk boven op. Wel hebben we een katvervanger gemonteerd. Ook is de auto zo'n 80 kilo lichter dan normaal.
Grootste verandering is dat de auto op 13" wielen staat. Hierdoor is de powerband behoorlijk kort geworden.
Bij ovalracing heb je namelijk maar 2 rechte stukken van +/- 200 meter., alles draait dus om snel optrekken en voldoende vertragen. In combinatie met weglegging (H&R) en 7J AVON slicks kom je dan een behoorlijk eind.
Grtz, Patrick[/img]
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
13" kom je dan met je remmen nog wel weg. standaard zit er 285 mm?? onder toch?powerpatrick schreef: Grootste verandering is dat de auto op 13" wielen staat. .
Grtz, Patrick[/img]
Project: GTT Blue Sport
-
Nee, zitten andere schijven onder. Anders krijg je het spul nooit in een 13" velg. Was een behoorlijk gepuzzel. Momenteel hebben we een dikke milimeter speling tussen de velg en de klauw. Met speciale Alutec velgen (13" en 7J), een ET van 25 hebben we de clio klein en breed op de wielen gekregen.
Uiteraard boek je iets in qua remvermogen. Beetje het verhaal van ieder voordeel heeft z'n nadeel...
Door aan de voorkant van de bumper extra gaten met rijwindgeleiders te maken hebben we aan het eind van de race geen roodgloeiende schijven. Maar je moet de velgen niet met blote handen aanraken...
Grtz, Patrick
Uiteraard boek je iets in qua remvermogen. Beetje het verhaal van ieder voordeel heeft z'n nadeel...
Door aan de voorkant van de bumper extra gaten met rijwindgeleiders te maken hebben we aan het eind van de race geen roodgloeiende schijven. Maar je moet de velgen niet met blote handen aanraken...
Grtz, Patrick
-
Ow ja, als iemand nog remschijven kan gebruiken: ik heb nieuwe (dus ongebruikt...) liggen!
Hadden we besteld, omdat het 13" verhaal bijna onmogelijk leek.
Vandaar, voor de liefhebber:
Remschijven National Sports 280mm (geventileerd, geboord en gegroefd)
Renault Clio Sport 172/182 2.0 16v. Bestelnr. NBD PBD 1000 bij speedequipment.nl. Kosten daar 237,-
Mogen voor 125,- weg.
Grtz, Patrick
Hadden we besteld, omdat het 13" verhaal bijna onmogelijk leek.
Vandaar, voor de liefhebber:
Remschijven National Sports 280mm (geventileerd, geboord en gegroefd)
Renault Clio Sport 172/182 2.0 16v. Bestelnr. NBD PBD 1000 bij speedequipment.nl. Kosten daar 237,-
Mogen voor 125,- weg.
Grtz, Patrick
die 210 pk is perfect mogelijk. Momenteel lopen er enkele testcars met 220pk+ en dit met minimale veranderingen en voor een pak minder geld dan je zou moeten neerdokken voor throttle bodies. Binnen enkele maanden is het leverbaar voor 8 motorvarianten. Is anderhalf jaar in ontwikkeling geweest. Er kan nog niks gezegd worden over wat het zou zijn, maar iedereen zou het zelf moeten kunnen plaatsen!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
als dat zo is wil ik er wel tweemarkske schreef:die 210 pk is perfect mogelijk. Momenteel lopen er enkele testcars met 220pk+ en dit met minimale veranderingen en voor een pak minder geld dan je zou moeten neerdokken voor throttle bodies. Binnen enkele maanden is het leverbaar voor 8 motorvarianten. Is anderhalf jaar in ontwikkeling geweest. Er kan nog niks gezegd worden over wat het zou zijn, maar iedereen zou het zelf moeten kunnen plaatsen!
-
- Contacteer:
Doe er bij maar 6 

-
te mooi om waar te zijn?markske schreef:die 210 pk is perfect mogelijk. Momenteel lopen er enkele testcars met 220pk+ en dit met minimale veranderingen en voor een pak minder geld dan je zou moeten neerdokken voor throttle bodies. Binnen enkele maanden is het leverbaar voor 8 motorvarianten. Is anderhalf jaar in ontwikkeling geweest. Er kan nog niks gezegd worden over wat het zou zijn, maar iedereen zou het zelf moeten kunnen plaatsen!
Laat eens zien dat het niet zo is, en dus ECHT zo mooi is.
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Ben ook wel benieuwd
Is 30 a40 pk te behalen met een turbo op lage druk, en alleen wat simpele(re) modificaties (koppakking, ... )
Oh ja, Luco en Erik, nu maar hopen dat het niet bindend is, anders zit je straks aan respectievelijk 2 en 6 van die dingen vast

EDITje: ik heb het volgende zinnetje een beetje verkeerd opgevat ('t was laat
)

Is 30 a40 pk te behalen met een turbo op lage druk, en alleen wat simpele(re) modificaties (koppakking, ... )
Oh ja, Luco en Erik, nu maar hopen dat het niet bindend is, anders zit je straks aan respectievelijk 2 en 6 van die dingen vast

EDITje: ik heb het volgende zinnetje een beetje verkeerd opgevat ('t was laat

dus misschien zit ik wel helemaal verkeerdmarkske schreef:maar iedereen zou het zelf moeten kunnen plaatsen!

-
Beste mensen, ben er inmiddels dus achter dat één en ander in theorie best mogelijk is. Kijken momenteel naar de mogelijkheden om het in praktijk te brengen. Uiteraard is alles aan elkaar verbonden door euro's.
Misschien later meer. Heel misschien...
Eerst gaan we ons richten op huidig seizoen, waar we met de clio momenteel een derde plaats in het NK bezetten.
Bedankt voor jullie reactie.
Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.
Met vriendelijke groet,
Patrick Caspers (http://www.loveracing.nl)
Misschien later meer. Heel misschien...
Eerst gaan we ons richten op huidig seizoen, waar we met de clio momenteel een derde plaats in het NK bezetten.
Bedankt voor jullie reactie.
Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.
Met vriendelijke groet,
Patrick Caspers (http://www.loveracing.nl)
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
ok, op verzoek op slot..