Van de witte 5 is het zo dat de accu elke dag leeg is.
Het ligt niet aan de accu, want daar zit al een nieuwe in.
Ik heb het idee dat hij ergens wat stroom wegtrekt.
Misschien dat een relais blijft hangen ?
Hoe kun je dit het beste meten
Iemand een idee wat het kan zijn ?
Zo irri dat je elke avond de accu weer bij kunt gaan laden.
Elke dag accu leeg 5 gtt
amperes meten in rust dus gewoon je multimeter ompolen naar amere stand en tussen de massa of de plus meten
succes!
succes!
-
- Berichten: 382
- Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
- Locatie: Almelo (O)
Toch voor de zekerheid een andere accu gekocht, want die 42 Ah is ook waardeloos..
Nu een 62Ah/280A gehaald.
Kijken of het toch misschien aan de accu heeft gelegen dat ie de geest had gegeven.
Wel eerst een andere accu erin gehad, maar ja, die was ook al oud..
Kijken of ie morgen fris start
en anders idd ff multimeter ertussen.
Nog wel een relais van de bumperlampen gevonden die vol zat met water, dit zou natuurlijk ook een oorzaak kunnen zijn, omdat het lampje in het dashboard zwak brandde, ook al stond de auto uit..
Gelukkig krijg ik bij ome brezan toch nog 20% korting
En dan valt de schade van de accu nog wel mee
edit :
Nieuwe accu geplaatst, meter ertussen, toch nog 300mA lekstroom, is dit normaal voor de 5 ?
Alle zekeringen stuk voor stuk getrokken, geen verandering, dus eigenlijk zou ik het dan in de relais moeten gaan zoeken.
Deze krijgen continu spanning d8 ik, en niet via contactslot...
Nu een 62Ah/280A gehaald.
Kijken of het toch misschien aan de accu heeft gelegen dat ie de geest had gegeven.
Wel eerst een andere accu erin gehad, maar ja, die was ook al oud..
Kijken of ie morgen fris start

Nog wel een relais van de bumperlampen gevonden die vol zat met water, dit zou natuurlijk ook een oorzaak kunnen zijn, omdat het lampje in het dashboard zwak brandde, ook al stond de auto uit..
Gelukkig krijg ik bij ome brezan toch nog 20% korting

En dan valt de schade van de accu nog wel mee
edit :
Nieuwe accu geplaatst, meter ertussen, toch nog 300mA lekstroom, is dit normaal voor de 5 ?
Alle zekeringen stuk voor stuk getrokken, geen verandering, dus eigenlijk zou ik het dan in de relais moeten gaan zoeken.
Deze krijgen continu spanning d8 ik, en niet via contactslot...
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
- Locatie: regio Alkmaar
Ik ervaar hetzelfde probleem, de accu wordt snel leeggetrokken en dan telkens maar weer de lader erop.
Even goed doormeten en zekeringen en relais checken.
Heb ik weer wat te doen op zondag.
Even goed doormeten en zekeringen en relais checken.
Heb ik weer wat te doen op zondag.