-
Ik weet het, ik weet het, dit is zwaar off-topic, maar ik baal hiervan. TV ging gisteren ineens op zwart. Lampje brandt nog wel, maar geen geluid en geen beeld. Is er hier bij de club een handigerd (wellicht een prof) die televisie's kan repareren of doormeten?? Dat klereding kostte 5 jaar geleden 7500,--
-
oei dat zuigt Opa...maar helaas ligt mij kennis net als bij jouw om bouwkundig gebied. Maar als ik dit zo lees lijkt het wel een flink electronische probleem 
hopelijk is het niet de beeldbuis!....nah zal wel niet, want dan zou het geluid het nog wel doen...

hopelijk is het niet de beeldbuis!....nah zal wel niet, want dan zou het geluid het nog wel doen...
-
Tja, ik weet het ook niet. Het is de duurste Philips van zo'n 5 jaat geleden met alles er op en er aan. 100 herz en zo.
-
Ik hoop echt dat je gelijk hebt Patrick. Ik heb de kast al opengemaakt om hem eerst maar eens schoon te stofzuigen binnenin. Ik zal zelf ook effe koekeloeren of er zekeringen inzitten. Wat bedoel je trouwens met "na de tijd"?
iemand die het zwart doet"na de tijd"na de baas zijn tijd,hier in het zuiden noemen ze het gewoon zo.simpel beun!!maar ff schoonzuigen ken geen kwaad,het kan best zijn dat ie niet meer goed koelde en het daarom niet meer doet!en gezekerd is ie altijd het is alleen de vraag waar ze de krengen hebben gedauwd.
Ik heb ook een philips TV die dat probleem had. Deze is wel 9 jaar oud. Bij mij in de straat woonde iemand die TV's repareerde e heeft hem toen gemaakt, maar het was geen kwestie van een zekering, er was een condensator kapot geloof ik.
Meestal is het een kleinigheidje van een paar tientjes, maar zie maar ns iemand te vinden die het wil doen en kan doen.
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2001-12-13 20:36 ]
Meestal is het een kleinigheidje van een paar tientjes, maar zie maar ns iemand te vinden die het wil doen en kan doen.
-----------------
Renault Rulezz
[ This message was edited by: Bart V on 2001-12-13 20:36 ]
ja dat is nie zo simpel,maar als jem naar een hifi zaak brengt wordt het geheid een nieuwe want dan is er volgens de jongens iets onherstelbaars kapot,ik ken iemand die bij vogelzang heeft gewerkt en die moest dat de mensen wijsmaken,en ze konden de tv dan inruilen en werden zo gelijmd met een paar honderd piek korting,maar die piemels namen de tv mee naar huis vervingen het kleine defect en jouw tv stond dan voor een leuk prijsje bij iemand anders in de woonkamer!
mijn advies,doe het ff met minder maar bezint eer ge begint!
mijn advies,doe het ff met minder maar bezint eer ge begint!
-
Juist, en zo iemand probeer ik nu effe via deze manier te vinden.On 2001-12-13 20:31, Bart V
wrote:
Kan inderdaad de zekering zijn, maar bedenk wel goed dat die niet zomaar kapot gaan. Kan gerust zijn dat er een weerstandbrug, doide of weet ik wat kapot is. Kan ook zijn dat de voeding naar de ruk is(een spanning weg bv.)
Maar het kan ook een los contact zijn, alhoewel daar Sony vaak problemen mee heeft.
Effe schoonmaken kijken of er niks zwart is, en daarna effe de zekering zoeken/vervangen. Dan de buurman vragen of die je tv effe wil komen aanzetten
suc6
Maar het kan ook een los contact zijn, alhoewel daar Sony vaak problemen mee heeft.
Effe schoonmaken kijken of er niks zwart is, en daarna effe de zekering zoeken/vervangen. Dan de buurman vragen of die je tv effe wil komen aanzetten

suc6
-
Nou, als dat zo is.... He McLain, wil je een paar centen verdienen ??
-
Oeps, niet op gelet. Inderdaad is het een stukkie tuffen, maar kan een hoop centen schelen. Ik zal zo een een tv-boer hier uit de buurt opbellen. Was inderdaad gezellie gister.
-
Hé Martijn, heb je nog aan me gedacht ?
Euu, ja ik ben er mee bezig, mijn tante moet nu dat mannetje ff bellen, je hoort het zo snel moguluk
je kan hem ook ff naar Correct brengen, daar kunnen ze eerst een onderzoek doen, voordat je hem eventueel laat repareren.
Kost volgens mij 9 tientjes. En ik ken niemand die ooit problemen heeft gehad met Correct (zelf trouwens ook niet
)
Kost volgens mij 9 tientjes. En ik ken niemand die ooit problemen heeft gehad met Correct (zelf trouwens ook niet
-
Ik dus wel, wat een ruk zaak is dat, ik had eerst een autoradio die ik had gekregen van iemand, alleen deze ging niet meer aan, dus ik denk breng hem naar correct en laat hem na kijken.On 2001-12-18 22:00, hubo
wrote:
je kan hem ook ff naar Correct brengen, daar kunnen ze eerst een onderzoek doen, voordat je hem eventueel laat repareren.
Kost volgens mij 9 tientjes. En ik ken niemand die ooit problemen heeft gehad met Correct (zelf trouwens ook niet)
Hun kijken hem dan na en als de prijs van de onderdelen+arbeid onder de fl.150,- ligt dan wordt hij gerepareerd zonder verder overleg met de klant, is dit bedrag hoger dan die 150,- dan moeten ze eerst de klant inlichten of hij/zij wel wilt dat die wordt gemaakt en wat gebeurt er bij mij, je raadt het al ze maken die ouwe radio voor precies 150,-, voor een paar kutledjes en hoeven mij dus net niet intelichten en daarna deed die radio het nog steeds niet!!, dus toen kwam ik toevallig langs het inbouwcenter van Correct en dacht daar eens mijn geluk te beproeven, want immers deed de radio het nog steeds niet nadat hij door "profesionele" mensen zogenaamd was gemaakt.
om het verhaal ff af te sluiten de chef van die werkplaats is een Grote lul, die zeer neerbuigend doed tegenover zijn klanten en de jongen die als bijbaantje bij het inbouwcenter werkte van correct heeft toen simpel mijn radio gefixt(het waren 2 draadjes die verkeerd in de aansluitstekker zaten)
Is een beetje -off Topic-, maar je kan beter een tv-boer of iemand die het na de baas zijn tijd wil dien inhuren voor een schapelijke prijs.
Veel suc6 met je TV Opa