Hallo Clio rijders.
Ik heb pas geleden een Clio Chipie 1.2 van april 1996 gekocht voor mijn dochter.
Nu is het zo dat er tijdens stationair draaien een ledje brand / flikkert.
Het is het waarschuwingslampje in de onderste rij, en de tweede van rechts. Net een hartfilmpje.
Wie kan mij vertellen wat dit betekent en wat kan ik eraan doen?
Ik heb geen boekje bij de wagen, wie heeft er een digitale versie, zodat ik e.e.a makkelijk kan vinden?
Waarschuwing lampje dashbord
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Het lampje die je waarschijnlijk bedoelt is denk ik het laadstroomcontrolelampje, deze gaat vaak knipperen of blijft branden bij versleten koolborstels in de dynamo. hierdoor is het contact in de dynamo minimaal en wordt de accu ook zeer minimaal bij geladen.
Je kunt de koolborstels vervangen i.c.m. met de spanningsregelaar maar dit raad ik je af, de sleepringen (de ringen waar de koolborstels op lopen) slijten vrijwel net zo hard als de koolborstels zelf dus raad ik je aan om de dynamo te laten reviseren of te gaan voor een ruildynamo. prijzen van revisie liggen zo rond de 100 euro, een ruildynamo is voor 125-150 euro wel te verkrijgen bij de automaterialenzaak.
Succes
Je kunt de koolborstels vervangen i.c.m. met de spanningsregelaar maar dit raad ik je af, de sleepringen (de ringen waar de koolborstels op lopen) slijten vrijwel net zo hard als de koolborstels zelf dus raad ik je aan om de dynamo te laten reviseren of te gaan voor een ruildynamo. prijzen van revisie liggen zo rond de 100 euro, een ruildynamo is voor 125-150 euro wel te verkrijgen bij de automaterialenzaak.
Succes
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Hartfilmpje?
Een soort van grafiekje bedoel je dan?
Das een teken dat er een storing is... Maar staat ook met plaatjes in het instructieboekje, als die er bij zit. Dan kun je beter vergelijken, dus meer zekerheid.
Een soort van grafiekje bedoel je dan?
Das een teken dat er een storing is... Maar staat ook met plaatjes in het instructieboekje, als die er bij zit. Dan kun je beter vergelijken, dus meer zekerheid.

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)