Is er iets bekend over op gas rijden met een clio uit 1999??
Veel laguna's rijden er meer en dat gaat bij mijn weten goed, maar of dat met een clio ook het geval is??
alle info is welkom
Clio SI 1.6 16v op gas
Perfect!
Nog beter!
Cooknl rijdt een 9 turbo op gas.
Nooit meer pingelen
En de installatie is zo simpel (ongeregeld) dat dat ook niets meer kost, geloof 900 euro.
IN het allerergste geval zijn de klepzittingen wat zacht, harde kosten 25 per stuk (4 dus) of je installeerd flashlube (heet dat zo?).
Cooknl rijdt een 9 turbo op gas.
Nooit meer pingelen

IN het allerergste geval zijn de klepzittingen wat zacht, harde kosten 25 per stuk (4 dus) of je installeerd flashlube (heet dat zo?).
Dus geen problemen met te arm lopen e.d.??, ook geen problemen met de turbo?? Monteren ze dan het mengstuk in de slang van I.C. naar carburateur??Riël Notermans schreef:Nog beter!
Cooknl rijdt een 9 turbo op gas.
Nooit meer pingelenEn de installatie is zo simpel (ongeregeld) dat dat ook niets meer kost, geloof 900 euro.
IN het allerergste geval zijn de klepzittingen wat zacht, harde kosten 25 per stuk (4 dus) of je installeerd flashlube (heet dat zo?).
Moet waarschijnlijk woon/werk gaan rijden met de GTT,dus zou zo gek nog niet zijn, in 3/4 jaar heb je die 900 euro er al uit,en daarna is het keihard lachen en vooral veel rijden

Zover ik weet gaat het mengstuk tussen IC en carb (gewoon bovenop de carb). Er is dan een speciale 'drukverdamper' bij.
Makkelijker is het mengstuk voor de turbo te plaatsen ivm afstelling en zo. Echter, een dumpvalve is dan geen goed plan om welbekende redenen haha en t schijnt dat menno een deuk van binnen naar buiten in zijn motorkap had bij n backfire
de IC is dan een leuk bommetje.
Maar met de technieken van tegenwoordig, een goede drukverdamper moet het perfect lopen. Zou er wel jaloers op zijn, want wil eigenlijk zelf ook heel graag een gtt op gas ...
Qua lopen hoef je je nergens druk om te maken. Zoals gezegd, het pingelt niet, te arm op gas moet je niet doen maar iets te rijk is dan minder erg, t kost toch geen drol
En arjan heeft toch ook een 11 turbo op gas gereden, die was er ook erg over te spreken.
Makkelijker is het mengstuk voor de turbo te plaatsen ivm afstelling en zo. Echter, een dumpvalve is dan geen goed plan om welbekende redenen haha en t schijnt dat menno een deuk van binnen naar buiten in zijn motorkap had bij n backfire

Maar met de technieken van tegenwoordig, een goede drukverdamper moet het perfect lopen. Zou er wel jaloers op zijn, want wil eigenlijk zelf ook heel graag een gtt op gas ...

Qua lopen hoef je je nergens druk om te maken. Zoals gezegd, het pingelt niet, te arm op gas moet je niet doen maar iets te rijk is dan minder erg, t kost toch geen drol

En als je dan toch nooit meer op benzine rijdt ... trek je die carborateur ertussen uit
moet je denken hoe dat ding dan loopt 

