Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Job-turbo
Contacteer:

Als ik lekker snel wil op trekken tot hoeveel toeren kan ik dan het beste door trekken??
Job-turbo
Contacteer:

Waarom reageerd niemand??? trekken jullie nooit snel op?? jawel toch? Lijkt me sterk als het niet zo zou zijn.
Arjen

Als ik echt haast heb zet ik de auto op benzine en trek tot 8000 rpm door...... O, sorry, je bedoelt zeker een 5 gt turbo (lol)?

Dan gewoon tot het rode gebied, al maken de laatste paar 100 toeren niet echt veel meer uit. Maar ja, met schakelen verlies je ook weer een hoop tijd.
Anonymous

Misschien simpel, maar standaard haald de 5GT zijn maximale aantal peekaas bij de 5400 tpm. Dus rond die gebieden moet je wel hard weg kunnen tuffen.
Menno

Hoger dan maxpower toerental (5400) doortrekken heeft inderdaad weinig zin. Alleen om te klokken doe ik 't weleens, kan dan namelijk net 100 in z'n 2 halen. Aan 't einde gaat 't dan wel niet zo rap meer, maar 't scheelt een keer schakelen.

O'ja, over 't algemeen gaat dat toerental van max vermogen omhoog als je de turbodruk verhoogt.
rev it like a rental
Job-turbo
Contacteer:

Ik vroeg me dit af omdat die van mij tot de 6000 nog flink doortrekt en daarna is het niet zoveel meer ik was benieuwd hoe het bij mijn mede liefhebbers zou zijn. maar datg van mij ligt dus wel iets hoger begrijp ik.
marco

tja het doortrekken tot hoever, ik denk dat dat voor een ieder verschillend ligt , ik zelf trek nooit verder door dan 4500,5000
toeren dit omdat ik gewoonweg lekker zuinig wil zijn op mijn turbotje , dit komt dus ook zelden voor ,meestal als er weer zo een eppo naast me staat die denk ff sneller te zijn dan mij ,not, die komt dan dus ook echt niet langs ,in de regel schakel ik rond de 3500 tot 4000 toeren , is lekker relaxt rijden dan , ik probeer mijn blokkie en turbo gewoon zo veel mogelijk te sparen ,
maar iedere dag komt het wel ff voor dat ik hem ff op de zak trap hoor , moet ook kunnen natuurlijk,maar doortrekken tot 6000 gebeurt bij mij echt niet hoor ,groetjes marco
Job-turbo
Contacteer:

Dat ik zo ver doortrek gebeurt ook niet vaak hoor! Maar ik ben van mening als je blok goed warm is kun je best door trekken. En als je goed voor je auto zorgt zal dat ook geen probleem zijn. kijk als je dat met een koude motor gaat uithalen dan zit er iets niet goed.
Arjen

Nou, bij mij is de lol over. @#$%%%$ distrubitieriem is vanmiddag gebroken. Ik hall nu echt 0 toeren.
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Oei, das FOk

Veel schade?
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
marco

ai dat is klote , en nu maar hopen dat er niet te veel kapot is geslagen,wat meestal wel zo is,$##&^$%)&^)uck,dat gaat weer een aardig centje kosten om dat te maken,of heb je nog reserve blok of zo?????
groetjes marco
Chris
Erelid - Moderator - RvT

AUW!!
Succes.
Menno

Voorlopig houden we 't op 2 kromme inlaatkleppen. (heb d'r gelukkig nog wat op voorraad). Volgens de stelling: " I'm a mechanic, I can fix it " zal 't allemaal wel goed komen, alhoewel 't wel aardig wat werk is.

Kan iemand nog iets zinnings zeggen over klepgeleiders? Hoe groot is de kans dat die ook dood zijn? Hoe lastig zijn die dingen er uit en er in te persen? Reacties graag!
rev it like a rental
Anonymous

veder door trekken heeft inderdaad geen zin maar als je te veel boven de 6000 toeren zit dat vinden je klepstoters niet echt fijn
Michel S.
Contacteer:

Blokje uit elkaar halen en uit balanceren. Dan kun je makkelijk tot 7000 doorgaan zonder dat hij het echt erg gaat vinden. Misschien dan wel geen gek idee om competitie klepveren te pakken.

mzzl
Plaats reactie