powerleds achter Kilometer teller ???

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
Purple Illusion
Contacteer:

powerleds achter Kilometer teller ???

is het mogelijk om die digitale k/m teller eruit te halen en de lampjes erachter te vervangen voor power leds ???

zoja , hoe haal ik die unit los ?
TheoV
Contacteer:

dat gaat, maar dan heb je lelijke bollen. (effe voorbeeldje zoeken)
[img]http://4.forumer.com/uploads/cartalk/po ... 142449.jpg[/img]

dan kan je (persoonlijke mening) beter CCFLs nemen, wat eerder zoiets geeft
[img]http://4.forumer.com/uploads/cartalk/po ... 143805.jpg[/img]

wel effe een vraagje, is het een display met de bollen of met de streepjes-benzinemeter? die met de streepjes is namelijk een heel pak moeilijker bewerkbaar...

hoe je dat snoesje loskrijgt: 3 torx in de bovenste kap (1 links, 1 rechts, 1 midden), en dan heb je nog eens 3 torxen (zelfde maat trouwens) eentje links van het disp, 1 rechts, en 1 midden onder.

en die kabel loskrijgen zou ook geen al te groot probleem mogen zijn.

dan heb je je display los in je handen. je hebt nog 2 a 3 kleine petieterige torxjes, en een clipjes systoom om de achterkant eraf te halen. dan krijg je zoiets (maar dan komen er nog 2 daadjes aan het wannabe printje):
[img]http://4.forumer.com/uploads/cartalk/po ... 482156.jpg[/img]

die kan je doorknippen, en dan kan je er een zelf gefabriceerd printje in de plaats plaatsen met ultra bright blauwe leds, zoals ik eerst, maar k raad je aan om gewoon direct 2 blauwe ccfls te nemen van 10cm (12 zou ideaal zijn), en dan de invertor(en) op die 2 draadjes te hangen (kan je rustig buiten de behuizing brengen), kwestie dat t daarbinnen nogal aan de krappe kant is.. en dan gewoon met de draadjes van de inwertor weer naar binnen, naar de buisjes zelf (welke je makkelijk kan vast tapen in het witte deel)
LET WEL OP BIJ HET LOSHALEN VAN HET WITTE DEEL. DOE DIT UITERST VOORZICHTIG!
de geleidende strips zijn redelijk fragiel, en de kans bestaat dat je display niet meer (of maar half) werkt.
en dan alles weer wat bijeen moffelen, de kabel weer aansluiten, zien of het werkt, en DAN pas alles weer goed dichtmaken... klinkt logisch, maar op sommige momenten.... :P

op zich niet heel moeilijk als je weet hoe het gaat...

als je een nieuw type display hebt is het hetzelfde concept, maar dan moet je op de print van de diplay zelf beginnen solderen..

oh, en nog effe een laatste reden om voor de ccfls te gaan ipv de leds, ccfl maakt dat je display ook nog leesbaar is als de zon erop schijnt :)

EDIT: prent up geloadt
Purple Illusion
Contacteer:

oke tnx , ga ik zaterdag ff knoeien , denk dat ik hiermee een heel eind ga komen :smoke:
Tycho Meijn

dat ziet er goed uit, ik ga binnenkort ook een twingo kopen en pimpen.
Ik ben benieuwd hoe makelijk dit aan te passen is... succes!
ander kleurtje is natuurlijk ook leuk :)
Purple Illusion
Contacteer:

ja zoiets heb ik ook , vooral omdat onze andere auto ook vol zit met al die leds .

en aangezien we 25 maart bij heaven on wheels met beide auto's willen staan , zou t wel cool zijn om beetje bizar stuff in die tweety te hebben
Purple Illusion
Contacteer:

ken je mij btw uitleggen wat CCFLs is ???? heb je een sample ???
Plaats reactie