Clio RSi lekt olie op uitlaat!

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Danos

hey mensen!
sinds kort rook ik een vieze brand lucht (N) ...en ook alleen maar als ik even stilstond, voor het stoplicht bijvoorbeeld..toen ik de motorkap open deed zag ik rook achter me spruitstuk vandaan komen. Er scheen olie te lekken op de uitlaatspruitstuk..hebben jullie enig idee waar dit is kan gaan lekken?? ik ga hem zowieso binnenkort op de brug gooien en kijken wat er mis mee is, maar wie weet kent iemand die probleem, of komt het vaker voor!

*bij de weg* clio rookt niet meer dan normaal..zelf sluit ik koppakking uit, maar wie weet.
Haas
Car: Megane RS

kleppendekselpakking ;)
Danos

bijna helemaal zeker? :p want hij ziet er voorderest gewoon heel netjes uit, niet zweterig ofzo..
Haas
Car: Megane RS

hoe moet ik vanaf hier zien wat er met jouw auto is?
tis een hint.... ;)

zet m ff op de brug en kijk. Alleen als hij op t spruitstuk lekt, zit je aardig hoog bij je motor, kleppendeksel is zowat de enigste pakking die daar nog zit......
kan natuurlijk ook een keerring zijn van je ontsteking ofzo, maar lijkt me onwaarschijnlijker :)
Danos

oke...als het goed is gaat hij vandaag op de brug! :)
Danos

de clio is op de brug geweest... en het was niet de kleppendekselpakking.. maar... de peilstok! hij was onder bij de bevestiging in het carter lek. en de druppels op het spruitstuk kwam doordat het er tegen aan waait via de onderkant. Eerst maar proberen om het te solderen, werkt dit niet. dan word het er voorzichtig uit trekken.
maar in iedergeval bedankt Haas (F)
Plaats reactie