Bandenkeus
Ik heb geen topic kunnen vinden over gewone zomerbanden in het algemeen, dus hier mijn vraag: Ik ben over een tijdje toe aan nieuwe banden voor mijn Williams en de maat 195/45-15. Alleen er zijn zoveel banden dat ik niet meer weet wat ik moet kiezen. Ik twijfel vooral tussen de Toyo Proxes T1R en de Dunlop SP sport 9000. De dunlopjes heb ik ook onder de 5 gehad en waren super, maar ik vind het profiel van de Toyo's mooier. Maar nu heb ik al vaker gehoord dat de Toyo's nogal gaan glijden met nat weer. Als jullie ervaring met deze of andere banden hebben kunnen jullie het hier dan even achterlaten?
als je de dunlops goed vindt waarom dan veranderen alleen om dat het profiel er anders uitziet .
Zou my niks uitmaken hoe het profiel er uitziet zolang het maar goed kleeft.
Heb zelf ok al een kleine gleijer gemaakt met de toyo's by + 4graden maarja is ook geen winter band natuurlijk.
Marcel
Zou my niks uitmaken hoe het profiel er uitziet zolang het maar goed kleeft.
Heb zelf ok al een kleine gleijer gemaakt met de toyo's by + 4graden maarja is ook geen winter band natuurlijk.
Marcel
De T1-S waren inderdaad glibberbanden met nat weer, vind de T1-R er echt op vooruit gegaan...vind persoonlijk SP9000 véél te duur, kun je beter toyo's, uniroyal's of pirelli's monteren imho 
Trouwens, voor koud weer roeleren winterbanden echt, heb ze sinds dit jaar voor het eerst

Trouwens, voor koud weer roeleren winterbanden echt, heb ze sinds dit jaar voor het eerst

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
De Dunlops zou ik niet laten om het design. Je kunt ze op het moment vrij goedkoop krijgen. De prijzen voor de 195-45-R13 zijn gezakt naar 62 euro op autobandenmarkt.nl. Ik vond ze wel erg snel slijten onder de R5. Ik heb ook de SP2000 gehad en die deden het nog harder. Vredestein Sporttrac2 had ik onder de GTE en die waren echt heel fijn.
Ik heb ook ooit de SP 9000 gehad, wat hadden die dingen weinig grip op droog wegdek zeg....
Ik vond de T1-S veel beter plakken, ook in de regen heb ik er nooit problemen mee gehad.
De T1-R vind ik wat minder plakken op droog en dat is wel jammer.
Daarentegen gaan ze wel langer mee dan de T1-S.
Ik vond de T1-S veel beter plakken, ook in de regen heb ik er nooit problemen mee gehad.
De T1-R vind ik wat minder plakken op droog en dat is wel jammer.
Daarentegen gaan ze wel langer mee dan de T1-S.
-
- Contacteer:
DennisT schreef:Maar ik vind het ook gewoon belangrijk dan het een mooie band is, het gaat me niet alleen om de prestaties.

-
- Über-Spammer
- Car: renault 5gt turbo
- Contacteer:
Erik (Schepjes) schreef:DennisT schreef:Maar ik vind het ook gewoon belangrijk dan het een mooie band is, het gaat me niet alleen om de prestaties.

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Performance over looks! 
Kijk maar eens op http://www.tyretest.com voor wat uitgebreide testresultaten.

Kijk maar eens op http://www.tyretest.com voor wat uitgebreide testresultaten.
-
- Contacteer:
de looks word toch grote deels bepaald door de hoogte van de band ?!
boeid jou dat nou wat voor profiel er op zit
boeid jou dat nou wat voor profiel er op zit