Laguna II 1.9Dci phase1 2001 START NIET BIJ WARM WEER

Post hier al je vragen over de Renault Laguna
Plaats reactie
Yvan214

Hallo,
ok, 't is momenteel winter maar heb deze site nu pas ontdekt :)

Dus: Telkens als de zomer er aankomt zit ik weer met het probleem dat mijn wagen niet wil starten eens het warmer wordt dan +-26graden.
Ik steek mijn kaart er in maar de boordcomputer merkt niets op (er staat nog altijd insert card gemeld), als ik op de startknop drukt gebeurd er helemaal niets..
Telkens moet ik al mijn ramen inclusief koffer openen om zo een tocht te creeren (indien er wind is, zomerweer natuurlijk). Als dat nog niet genoeg is moet ik met een stuk karton wind maken en zo mijn dashboard afkoelen.
Eens het wat koeler wordt in de auto moet ik mijn kaart in en uit de sleuf doen tot als er eindelijk start op de boordcomputer staat, dan pas wil ie vetrekken.
Het gebeurd dan ook geregeld dat ze niet meteen wil starten maar wel contact geeft en ik mijn batterij bijna ledig.
Telkens duurt dit zo'n 20 minuten, elke dag, dit is het irritantste probleem dat ik ooit al aan een auto heb gehad.
Bij Renault zelf weten ze nooit waarover ik het heb, natuurlijk parkeren ze die altijd in hun overdekte parking vooraleer ze een kijkje nemen :( ook al zeg ik hun van dat niet te doen...
Kan iemand mij hier ALSTUBLIEFT helpen??
Dank U
Riël
Über-Spammer

Ow jasses, als dat wapperen en dus de temperatuur inderdaad het probleem is, lijkt het me niet meer dan logisch dat er een of andere nieuwe module geinstalleerd wordt ?

Ik zou van hieruit niet weten wat je eraan moet doen, behalve die flappese bij Renault overtuigen van je probleem. Je kan wel even afwachten of er nog meer mensen zijn die daarmee zitten.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Aparte timing van dit topic... ;)
Plaats reactie