ik ben van plan om dit weekend een hoedenplank te gaan maken voor in mijn clio 1.8 RT. Ik heb al een plaat mdf gehaald. Mijn plan is om gewoon de oude hoedenplank op de plaat mdf te leggen en over te trekken met potlood (daarna uiteraard uitzagen ) Op de steunen wil ik een rubberen strip plakken om het trillen tegen te gaan.
Heeft iemand nog tips of zou het zo moeten lukken zoals ik het zeg?
een plank van een clio is wat lastiger dan bijvoorbeeld van een 5je. Daar kun je idd gewoon overtrekken en zagen. Een clio heeft aan de achterzijde een ietwat schuin stuk nodig anders kijk je door de achteruit nog in de kofferbak zeg maar. Als je MDF gebruikt zet er dan ook meteen twee (alluminium ofzo) profielen onder, anders gaat hij doorhangen na een jaar tot twee jaar als je er speakers in hebt hangen.
Heeft een perfecte pas vorm en is heel erg stijf en buigt dus ook niet door. Je moet dan zelf nog wel even een plaat maken en bekleden waar de speakers is komen te hangen, maar het ziet er wel super uit. Bussen voor het monteren van de speaker plaat zitten er al in. En je kunt dus mocht je een nieuwe auto aan schaffen alleen de plank vervangen door een nieuwe en dan kun je de speakers er meteen onderhangen.[/url]
Ik heb vandaag een begin gemaakt aan de hoedeplank. Hij is gezaagd op maat. Het volgende wat ik ga doen is de bevestiging maken en daarna in de grondverf zetten.
Waarschijnlijk gebruik ik ook twee profielen om de plank te verstevigen, zoals Tom zei.