Ik heb een raar probleem met mijn Renault 5 GTE (phase2). Het gebeurt regelmatig wanneer ik de auto start de motor heel hoog stationair blijft lopen. Soms wel zo'n 2000 toeren. Wanneer je dan gaat rijden dan blijft de auto vervolgens vaak een lange tijd zo hoog stationair lopen. Ook al wanneer de koelvloeistof al op temperatuur is. Maar het kan ook zo gebeuren dat ie al na een minuut ofzo al terugzakt naar het juiste aantal stationair toeren. Heel onvoorspelbaar allemaal. Wat verder ook nog opvalt is dat wanneer je de auto van het contact zet (computer resetten) dat niet helpt en hij vervolgens weer teveel stationair toeren maakt.
Wie heeft een suggestie waar het probleem zit?
Hoog stationair lopen R5 GTE
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
gebruik de search eens
is volgens mij een meer voorkoment probleem bij deze motoren
die van ons doet het ook wel eens
iets met luchtmassameter ofzo dacht ik
is volgens mij een meer voorkoment probleem bij deze motoren
die van ons doet het ook wel eens
iets met luchtmassameter ofzo dacht ik
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
het kan ook zijn dat je ergens een haarscheurtje in een slang hebt, dat hij wellicht valse lucht trekt?
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Maak de stekkertjes en contacten van de sensoren eens schoon, dat wil bij mij nog wel eens helpen. 

Dan viel ie niet terugJ-P-S schreef:het kan ook zijn dat je ergens een haarscheurtje in een slang hebt, dat hij wellicht valse lucht trekt?

Is inderdaad wel bekend bij GTE, stappenmotor (luchtomloopklep) eerst eens schoonmaken, deze lijkt niet lekker te werken. Is zo'n grijs cilindertje met 2 slangen erop, voorop de motor. Wat remmenreiniger en wd40 erdoorheen jassen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
mijn 21 heeft dat ook,
ook die klep schoongemaakt, en probleem gebleven... nieuwe scoren dus? ene keer valt hij wel terug, en de andere weer niet...
ook die klep schoongemaakt, en probleem gebleven... nieuwe scoren dus? ene keer valt hij wel terug, en de andere weer niet...
Als je dat gedaan hebt kijk je verder
Soms is de trap aan de ecu kapot, door n vastzittende stappenmotor. Maar hij schijnt soms wel terug te vallen dus t lijkt redelijk te werken.
GTE is gewoon gevoelig voor dit soort ongein, helaas

Soms is de trap aan de ecu kapot, door n vastzittende stappenmotor. Maar hij schijnt soms wel terug te vallen dus t lijkt redelijk te werken.
GTE is gewoon gevoelig voor dit soort ongein, helaas

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
wat bedoel je hiermee?Soms is de trap aan de ecu kapot
De eindtrap, die de stappenmotor aanstuurt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
het is een bypass op je luchtinlaat systeem. kan niet missen. even vanaf je filter de dikke slang volgen. hier zit een vertakking in, met daarin een cilinder met de diameter van een deodorant spray zegmaar.