Help...16ver computer naar de.....??

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
dps

Laatst toen ik een maat van mij ging ophalen toen hij uit afghani kwam....heb ik die dag rond de 400 km gereden met mn clio...bijna thuis zag ik dat mijn graden niet meer aangegeven stonden op et dashboard, stond helemaal niets meer....even later voor het stoplicht bleef stationair toeren op 2 duizend toeren steken!!!! :( ...en laatst kwam ik er achter dat mijn achter ruitenwisser ermee op is gehouden....zal dit iets zijn met de computer...of zekering doorgebrand ofzo???

wie heeft een verklaring voor deze mankementen'/??

als ik nu rijd dan blijft mn toeren wel normaal maar als ik ff goed gas intrap...blijft hij af en toe weer steken op 1500 of 2000....AUTO is gechipt kweet niet of die ergens mee te maken heeft

VRIENDELIJKE GROETEN Daniel Sarphatie!
Tom
Moderator
Car: MB

Hallo,

Het zou handig zijn als je wat specifieker bent....Graden? Buitentempratuur, koelvloeistof tempratuur, olie tempratuur,.....

Ik denk dat het niets met de computer te maken heeft. De dingen die jij op noemt lijken mij niets met de computer te maken te hebben. Denk eerder aan toeval
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Het kan vrij weinig met de ECU te maken hebben, wat ik wel weer denk is:

- Dat het hoge toerental stationair na hoog in toeren gereden te hebben te maken heeft met de snelheidsensor in de tellerkabel. deze herkent geen informatie over stilstaan of rijden. kan kapot zijn, stekkertje kan er ook vanaf liggen, is een witte 3 polige stekker net voor de aansluiting op de tellerbak

- Dat het probleem met de achterwisser en/of buitentemperatuur waarschijnlijk te maken heeft met 1 of meerdere zekeringen die er uit gesprongen zijn. even controleren dus

Succes :wink:
frank_williams

bekende symptomen :) ik heb hetzelfde gehad. de massakabel die ergens naar je linker koplamp loopt ff losmaken, schoonmaken en vastzetten.
Plaats reactie