Wie weet wat ongeveer een nieuwe voor ruit van een renault kost.
want ik heb een txe op het oog maar daar zit een redelijke grote ster in die niet dicht gespoten kan worden voor noppes.
En weet ook iemand hoe groot hij ongeveer mag zijn voor de apk?
ik hoop dat iemand dat weet.
Groet Sietze
ster in voorruit van een renault 19 txe
Ligt eraan wat je wilt...
Nieuwe? --> Wat zegt je verzekering dervan?
2e hands? --> Waar haal je hem vandaan
Ik heb er voor mn twingo 1tje ingezet die ik via marktplaats heb kunnen krijgen, voor slechts 25 euries

Nieuwe? --> Wat zegt je verzekering dervan?
2e hands? --> Waar haal je hem vandaan

Ik heb er voor mn twingo 1tje ingezet die ik via marktplaats heb kunnen krijgen, voor slechts 25 euries


1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
De grootte van de ster/ scheur maakt geloof ik niet zoveel uit voor de apk. Als het maar niet in je gezichtsveld is. Dan maakt het niet uit. Zie er alleen niet mooi uit.Sietze schreef:Wie weet wat ongeveer een nieuwe voor ruit van een renault kost.
want ik heb een txe op het oog maar daar zit een redelijke grote ster in die niet dicht gespoten kan worden voor noppes.
En weet ook iemand hoe groot hij ongeveer mag zijn voor de apk?
ik hoop dat iemand dat weet.
Groet Sietze
A4 voor het gezichtsveld moet vrij zijn, omklappen naar de bestuurderskant.
Als er een aftakking inzit, is het sowieso afkeur, in het gezichtsveld of niet
Handig, zo'n APK-zeurmeester als vage kennis
Als er een aftakking inzit, is het sowieso afkeur, in het gezichtsveld of niet

Handig, zo'n APK-zeurmeester als vage kennis

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
of gewoon kopen en drie a vier weken later opgeven aan de verzekering
oops wat zeg ik nu dat mag niet


oops wat zeg ik nu dat mag niet


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Ik zal het noteren en woensdag is even op de zwarte lijst kijkenLuco/Alpine-racer schreef:of gewoon kopen en drie a vier weken later opgeven aan de verzekering![]()
oops wat zeg ik nu dat mag niet![]()

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
daar sta ik gelukkig niet opWouterW schreef:Ik zal het noteren en woensdag is even op de zwarte lijst kijkenLuco/Alpine-racer schreef:of gewoon kopen en drie a vier weken later opgeven aan de verzekering![]()
oops wat zeg ik nu dat mag niet![]()
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ruiten
De ruiten van de personenauto mogen:
niet ernstig zijn verkleurd of
beschadigd;
niet zijn voorzien van stickers en
dergelijke die het uitzicht van de
bestuurder belemmeren.
Uitzichtsbelemmerende folie is niet
toegestaan.
In de voorruit is het volgende toegestaan:
enkelvoudige scheuren,
ongeacht de lengte;
oppervlakkige krassen tot en
met 5 mm breed;
beschadigingen of verkleuringen
die binnen een cirkel met een
diameter van maximaal 20 mm,
in het directe gezichtsveld, vallen.
Daarbuiten is dit 50 mm.
(http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/74FD8E38 ... _0821b.pdf)
De ruiten van de personenauto mogen:
niet ernstig zijn verkleurd of
beschadigd;
niet zijn voorzien van stickers en
dergelijke die het uitzicht van de
bestuurder belemmeren.
Uitzichtsbelemmerende folie is niet
toegestaan.
In de voorruit is het volgende toegestaan:
enkelvoudige scheuren,
ongeacht de lengte;
oppervlakkige krassen tot en
met 5 mm breed;
beschadigingen of verkleuringen
die binnen een cirkel met een
diameter van maximaal 20 mm,
in het directe gezichtsveld, vallen.
Daarbuiten is dit 50 mm.
(http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/74FD8E38 ... _0821b.pdf)
Heb tijdje terug eens geinformeerd naar een "sloopruit", tientje of zes kreeg ik te horen.
Ben het zelf nog aan het overwegen ivm een scheur"tje"... Middenin gezichtsveld, maar formeel zou het mogen want onvertakt...
Ik wacht zelf nog even met die klus, ik kreeg nl een opmerking mee als "joh, ik wil je best zo'n ruit met rubbers en lijm verkopen, maar ik zou er niet aan beginnen als ik jou was"... Kortom, een uitdaging? Wel mooi natuurlijk, een keer je eigen ruit er van binnenuit uit kunnen trappen.
Effuh uitkijken voor de slagaderlijke bloedingen misschien?
Ben het zelf nog aan het overwegen ivm een scheur"tje"... Middenin gezichtsveld, maar formeel zou het mogen want onvertakt...
Ik wacht zelf nog even met die klus, ik kreeg nl een opmerking mee als "joh, ik wil je best zo'n ruit met rubbers en lijm verkopen, maar ik zou er niet aan beginnen als ik jou was"... Kortom, een uitdaging? Wel mooi natuurlijk, een keer je eigen ruit er van binnenuit uit kunnen trappen.

Als je zelf een ruit eruit wil halen moet je em er netjes uitsnijden met zo'n 3kantige snaar (sommige gebruiken ook wel een pianosnaar). Beetje autoglasbedrijf moet je daar wel aan kunnen helpen.
Als je em helemaal aan gort trapt vervloek je jezelf straks van als die glassplinters die overal liggen en dan nog het genot van de randjes schoonmaken waar nog glas opzit.
Dat eruit zagen is op zich wel te doen met 2 man en ik denk dat als je een beetje secuur te werk gaat het wel te doen moet zijn om zo'n ruit in te lijmen. Maar je ziet ook vaak genoeg dat nieuwe ruiten slecht ingelijmd worden waardoor je roestschade in de parafan krijgt of vocht tussen je ruit.
Als je em helemaal aan gort trapt vervloek je jezelf straks van als die glassplinters die overal liggen en dan nog het genot van de randjes schoonmaken waar nog glas opzit.
Dat eruit zagen is op zich wel te doen met 2 man en ik denk dat als je een beetje secuur te werk gaat het wel te doen moet zijn om zo'n ruit in te lijmen. Maar je ziet ook vaak genoeg dat nieuwe ruiten slecht ingelijmd worden waardoor je roestschade in de parafan krijgt of vocht tussen je ruit.
dank, dat onthouden we even.
Misschien is in auto gaan zitten en schoppen een optie als je een ruit hebt die echt in de rubbers zit, ipv een op de rubbers gelijmde ruit? (heb wel eens gehoord van een ruitenzetter die dat deed, bij een oude peugeot)
Ok, message to self; ruit er eerst netjes uithalen, dan pas aan gort schoppen...
Misschien is in auto gaan zitten en schoppen een optie als je een ruit hebt die echt in de rubbers zit, ipv een op de rubbers gelijmde ruit? (heb wel eens gehoord van een ruitenzetter die dat deed, bij een oude peugeot)
Ok, message to self; ruit er eerst netjes uithalen, dan pas aan gort schoppen...

Voorruiten zitten over het algemeen vastgelijmd en hebben ook een verstevigende functie voor de carroserie. Achterruiten en zijruitjes zijn vaak wel in rubbers gehangen die je er vrij gemakkelijk uit kan wippen.
Zoek trouwens wel zo'n 3kantige snijkabel, ik heb al eens een paarruiten met normale gaskabels ofzo gedaan, maar dat snijdt slecht en is nog een aardig inspannend werkje.
Voor het erin zetten zul je ook wat van die zuignappen nodig hebben om die ruit netjes te kunnen plaatsen, misschien als je een wat kleiner autoglasbedrijffie vind dattie je wel wat tips kan geven.
Zoek trouwens wel zo'n 3kantige snijkabel, ik heb al eens een paarruiten met normale gaskabels ofzo gedaan, maar dat snijdt slecht en is nog een aardig inspannend werkje.

Voor het erin zetten zul je ook wat van die zuignappen nodig hebben om die ruit netjes te kunnen plaatsen, misschien als je een wat kleiner autoglasbedrijffie vind dattie je wel wat tips kan geven.