R5 GTT trekt accu leeg

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Ik heb een probleem. De laatste tijd begon het acculampje al steeds vaker te branden en merkte ik dat de accu steeds aardig leeg was. Op een gegevn moment wilde de auto niet meer starten 's ochtends. 's Middags weer geprobeerd en met veel moeite aan gekregen. de v-snaar begon ineens heel erg te janken en daarna kwam er rook onder de kap vandaan. Snel de motor uit en verder niks te zien. Ik dacht dat het aan de dynamo lag en dat die aan end was. Maar nu heb ik die net vervangen en ik wil de accu aansluiten en nu komen er allemaal vonken van de accu af als ik de -pool aansluit. Ik denk dus dat er iets is wat heel veel stroom trekt. Wat zou het kunnen zijn?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
gr Willem-Jan
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Vonken (-jes) zijn normaal bij het plaatsen van de klemmen, je kan ook eht beste eerst de massa aansluiten en dan pas de plus.

daarnaast zou ik even kijken met een multimeter hoeveel je lekstroom is. Hierin kun je zien of je veel lekstroom of eventueel kortsluiting hebt.
Willem-Jan
Bestuurslid

bedankt (Y) zal ik vanmiddag eens proberen :)
Willem-Jan
Bestuurslid

nou, ik heb ff wat gemeten. Stroom 12.4 V. beetje lege accu dus dat is niet zo raar. Maar toen even de ampères gemeten; OVERLOAD. Oftewel kortsluiting! Zijn er plekken bij een GTT die vaker kortsluiting veroorzaken en waar kan ik naar zoeken?
Alvast bedankt
-PAZ-
Über-Spammer

meter aangesloten laten, en dan 1 voor 1 alle zekeringen en relais los trekken dan kan je zien in welke richting je moet zoeken voor je stroom verbruiker (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Willem-Jan
Bestuurslid

Ik ben erachter! Het komt bij de startmotor vandaan, dus die gaan we er (even) uithalen...
Plaats reactie